Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahanippailut muuttunu vähän vaativammiks, nyt vasemmalla vähän menkkakiputyylistä jomotusta ja välillä vihloo häpyluuta. Eilen tuli autossa vähän huono olo jo. Sitä pahoinvointia ootellessa.. Not :/

Rv 4+2

Aivan tolkuton väsy... pakko saada ittensä liikkeelle leikkipuistoihin jne että esikoinen saa purettua energiaa eikä ole ihan mahdoton... vaikka haluais vaan maata ja nukkua. Energistä keskiraskautta odotellessa... jos tämä vaihe ois menossa vielä pimeimpään vuodenaikaan niin mitenhän sitä oikein jaksais tehdä mitään. Nyt valo kuitenkin vähä antaa energiaa. Vaikka samaan aikaan mulla on huono omatunto kun en jaksa hyödyntää näitä kesäkelejä täysillä, iltaisin oikeastaan ollenkaan.

Rv 6+5

Mikä keskiraskauden energisyys? :D Ei oo semmosta näkyny esikoista odottaessa :D tiiä vaikka nyt sit olis helpompaa :)

Rv 6+3

Mulla väistyi kyllä se maatakaatava väsymys toisella kolmanneksella ja jaksoi taas tehdä asioita eikä töiden jälkeen vaan maannut sohvalla. Että jospa nytkin siis.

Pahoinvointi löysi tännekin. Voi yök. Yritä tässä sitten töitä tehdä.
Kaikki sympatiat pahoinvoinnin uhreille.

Rv 6+1

Huh, tänään olo on melkein normaali... Esikoista odottaessa olo aina vaan jatkuva pahaolo, nyt menee ihan hirveinä piikkeinä noi voinnit ja kun se olo on huono niin se on sellanen, että makaisin mieluiten tärisemässä siellä peiton alla ämpäri vieressä.

Katotaan, jos vaikka sais ton listan tässä nyt päivitettyä kun toi esikoinen nukkuu :)

Mulla on yleensä aamulla hyvä olo jos oon nukkunut pitkään. Jos oon nukkunut vä än lyhyemmät unet niin sitten on huono olo. Aika uupunut ja väsynyt olo onkin ollu nyt viime aikoina. Päikkärit on tullu välillä nukuttua tai sitten hetken sängyllä oleilua. Slavatsa kipujakin ollu. Ihan kun nyt ei niin paljon ois. Silleen kun mulla oli se ensimmäinen raskaus ja se toinen keskenmeno niin mä nukuin tosi huonosti. Heräilin öisin ja oli vaikeaa saada unenpäästä kiinni. Ja tossa edellisessä raskaudessa hikoilin öisin. Nyt mä en hikoile öisin ja en heräile öisin vaan nukun kun tukki. Niin nukuin hyvin esikoisestakin. Olisiko tämä hyvä merkki. Toivon niin. Ilkeetä nuo pahoinvoinnit monel. Ei voi kun toivoa että ne västyisi ensimmäisen kolmanneksen jälkeen! Tämä oma väsymys on kyl ilkeetä kun on vaan raskas olo koko ajan ja kotityöt jää vähän pyörimään. No uskon että sitten kun on tarpeeksi viikkoja niin jaksan taas paremmin. Kyllä me naiset jaksetaan tän raskauden yli, pieneen ihanaan pääpalkintoomme. <3

Aamukahvin jälkeen tulee huono olo ja vatsa on ihan sekaisin. Ihanku se kahvikin alkais tökkimään? Ja päivällä ajoittain etoo. Illalla taas väsyttää ja paleltaa. Siis oikeasti paleltaa! Eilenkin nukuin iltapäikkäreillä paksut kollarihousut+paita päällä, villasukat jalassa ja pörröviltti ja täkki vielä siinä vielä lisälämmikkeenä, jotta tarkeni. Sitten ennen nukkumaanmenoa tulee taas huono olo. Mutta aika hyvin pärjätty tähän mennessä! :) Kohta ainakin pitäisi tareta, kun lähden ensi viikon jälkeen kahdeksi viikoksi lomailemaan etelän aurinkoon. Nyt vaan pitää toivoa, etteivät oireet pahenisi siellä. Olisi kiva lomailla, niinku ihan oikeasti lomailla :joyful: Tosin, ehkä sitä mielummin purjoo rannalla, kun työpaikan vessassa :grin

Tänään on juilinut ihan urakalla alamahaan ja pari tyyppiä töissä katteli tätä turvonnutta maharöllöä jo siihen malliin, että näinköhän pystyn salaamaan sinne 13. raskausviikolle....:sorry:

4+6.

Minäkin heräilen öisin enkä saa unta uudestaan kovin helposti, se on kyllä tympeää.

Tänään oli joku ihmeellinen pahoinvointikohtaus iltapäivällä, jonkun puoli tuntia oli oksettava olo mutta sitten meni ohi. Olin vielä kyläilemässä enkä halunnut olotilaani paljastaa niin vähän hankalaa oli siinä puhallella ja esittää että kaikki ok.

Joo, mää oon kans huomannu tuon, et jos nukkuu pidempään ei tuu pahoinvointia. Mulla onkin vaan arkisin huono olo kun taas viikonloppu aamuisin ei yökötä yhtään.. Eilen olin kyllä tosi väsyny. Kävin suihkussa töiden jälkeen ja makasin loppupäivän sohvalla kylpytakki päällä :rolleyes: Tänään tuntuu taas olevan pikkuisen enemmän virtaa. Mahassa vähän kaikenlaisia nippailuja, tuikkauksia, menkkajomoa..

Huhtivauva16, aika jännä, ikinä kuullukaan :'D

Hirveesti menkkajomoja, koko ajan pelottaa millon vuoto alkaa..

Mulla on tänään ollu hirvee spurttipäivä. Oon painanu sähköjäniksenä koko päivän. Tissi tuntemukset on ollu gone tänään, ainoastaan turvotusta ja paineen tunnetta alavatsassa. Hiipii kurjia "pms-oire-ajatuksia" huomenna olis ekan km päivä... Eihän niille keskenmenoille tai tuulimunille tms. Mitään voi. Mutta pelottaa silti varsinkin kun tänään on saanu lukea monta huonoa uutista. Sori negatiivisuuspläjäys :(

5+2

Hah mua huvittaa toi että varpaankynnet lähtee! Kaikkea me naiset joudutaankin kestämään! Mulla tuli tänään ensimmäinen kunnollinen kuvotus-yökötysolo. Tulin kotiin ja mietin jo matkalla miten pelkkä ajatus jauhelihakastikkeesta alkaa oksettaa. Sanoin miehelle heti etten halua tuota syödä, aloin itkeä(?!) ja kaivaa kaappeja etsien ruokaa. Ainoa mikä tuli mieleen on nuudelit ja tonnikala. No tein sitten niistä mössöä ja miehen mielestä oli kauhean makuista. Musta se oli herkullista :p

5+6

Huhtivauva16 voisko toi varpaankynsien lähteminen johtua jostain muusta? Varpaan kynnet uusiutuu tosi hitaasta ja voi olla itellä että on puolikin vuotta kun lyöny nii sitten vasta lähtee kynnet..

Oireita
-väsymys
- "oma raskausoire" tekee mieli älyttömästi maksamakkaraa ja se vielä huono on ku ei voi syödä (oli edellisessä raskaudessa myös)
-alavatsa jomotus mut ei kivuliaita
-jatkuva pissahätä
- iho kukkii ja hiukset rasvottuu todella äkkiä, (viimeksi teininä näin rasvottunu hiukset).

Tämä on niin tuttua ekasta raskaudesta, silti niin veetumaista :mad: Leuassa on pienen kaupungin kokoisia finnipaiseita jotka niin kipeitä että syöminenkin niihin sattuu kun suuta pitää isosti avata. Tosi hehkeä olo :dead: Viimeksi näitä alkoi tulla jossain vaiheessa selkäänkin ja oli nekin niin kipeitä ettei välillä voinut selällään maata. Onneksi oli ohimenevää silloin, toivottavasti nytkin!

Takaisin