Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mäkään usko, että koko vaikuttaa maidon tuloon. Mulla on melko suuret tissit ja imetys ei oo koskaan onnistunu sillai hyvin. Ja sit monet pikkutissiset kaverit imettää toista vuotta :joyful: Ja mulla on kasvanu rinnat taas ja mua harmittaa eniten se, et ne ei oo missään vaiheessa palautunu normaaliin kokoon raskauksien välissä, vaikka imetys taukoakin on ollu vuosia. Mä vähä toivoin ekan kohdalla, että rinnat olis imetyksen jälkeen pienentyneet, niinku monille on käyny, mut ei. Kaikki vanhat liivit oon joutunu heittää pois. Nyt menossa 85F ja joudun varmaan käydä vielä isommat ostaa ku kiloja vaan tulee ja tulee.. Ja ei oo kyl kiva alle 30v olla jo tämmönen riippulollo :confused: Mitä se on sit 20vuoden päästä?! :dead:

muoks. Mulla tais ennen ekaa raskautta olla 70DD ja niistä mä tykkäsin :p

En myöskään usko, että rintojen koolla on merkitystä imetykseen. Itsellä toinen rinta hiukan toista pienempi ja pienempi oli paljon parempi. :hilarious:

Mun tissit on molemmissa raskauksissa vuotanu reilusti maitoa jo raskausaikana ja maitoa tuli heti. Kuitenkin, viimeksi oli ongelmia imettämisen kanssa, mm. Rintakumia piti käyttää koska syynä oll ehkä litteät nännit ja huono omuote, joten imetystä oli hädintuskin 1kk :( Oisimpa sillon tienny kaikesta ja yrittäny enemmän. Mutta nyt uusi yritys! Ja jos ei onnistu ni ei onnistu :) On se toi esikoinenki terveenä pysyny ja tosi hyvin kasvanu ilmankin, ja oon päässy varhain eroon vuotavista tisseistä ym imeyksen inhottavammista puolista x)

Mä lopetin esikoisen imetyksen nyt alkuraskauden aikana. Tuolloin rinnat palautui pikavauhtia normaaleiksi, mutta kasvoivat sitten hyvin nopeasti taas kaksi kuppikokoa "imetysmoodiin". Mulla on pienet rinnat ja hyvin niillä imetin esikoista 9kk ajan. Maito nousi kolmantena päivänä synnytyksestä, vaikka itse olin epäuskoinen koko asian suhteen. Etukäteen rinnat ei vuotaneet tipan tippaa. Olen optimistinen että imetys onnistuu nytkin. Olisin valmis imettämään pidempäänkin, jos vaan onnistuu. Esikoisen kanssa jouduin lopettamaan imetyksen hampaiden tuloon.

Hmm...mulla kasvo jo ennestään valtavat rinnat järkyttävän valtaviksi :D Ekan kolmanneksen aikana jäi kaikki vanhat liivit pieniksi melko nopeasti. Kuppikoossa ollaan menty 75GG:sta 85I:n. Ja paino on siis noussu tässä samassa ajassa semmoset 5-7 kiloa, eli läskiä noihin lolloihin ei kovinkaan paljoa ole tullut.

Kävin Helsinkiläisessä erikoisliikkeessä liiviostoksilla noin kuukausi sitten, ja siellä myyjä totesi, että "onpas sinua nyt noilla rinnoilla siunattu". Siinä vähän jo naureskeltiin, kun kerroin olevani viidennellä kuulla. Olivat kovin osaaottavaisia. :D Imetysliivejähän ei sitten löydy mistään tälle kaliiberille ja muodolle. Onneksi tuo liiviliike tekee "muutostöitä" vanhoihin liiveihin, ja käyn sitten sen ajan tullen tuunaamassa noista I-kupin liiveistä imetysliivit.

Unettomuus on ollut täälläkin "ongelmana". Päikkäreitä ei saa nukuttua mitenkään, vaikka olisin ihan rättiväsynyt. Ja itselläni tuppaa vielä huonosti nukuttu yö kostautua kiukutteluna ja pillittämisenä. Siinä on vähän miehellä ollut tekemistä...raukkaparka. :)

Voiko tämä kasvamattomuus/oireettomuus rinnoissa enteillä sitte maidottomuutta? :( ku mullakaan ei tihku maitoa tai nännit ole mitenkään erityisesti kasvaneet. Hieman ovat normaalia tummemmat...
Ei kasvamattomuus/ oireettomuus enteile maidottomuutta. Ainoa millä aidosti on väliä, onko sinulla maitorauhasia vai ei (eikä sinulla ole mitään eritysispesiaalisairautta).

Tää nukkuminen on kyllä hankalaa :D.. Heräilee parin tunni välein ja käy vessas tai juomas tai molemmissa..ja siinä si toi masuasukkiki herää..pikkase si väsyttää päivällä... Ootteko huomannu et energian tarve ois lisääntyny? Et onko isompi nälkä ku ennen :D? Entä te jotka ootte jo äitejä nii tosta imetyksestä puheen ollen ootteko huomannu et raskauden jälkee ois lähteny paljon hiuksia?Mä jo aloin siitäki stressaan jos hiukset lähtee

Entä te jotka ootte jo äitejä nii tosta imetyksestä puheen ollen ootteko huomannu et raskauden jälkee ois lähteny paljon hiuksia?Mä jo aloin siitäki stressaan jos hiukset lähtee
Mulla oli kunnon sulkasato n. puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Hiukset harveni vähintään puoleen. Odotan että tälläkertaa käy samoin.. Nyt ne on kasvaneet takaisin, tosin en tiedä onko raskaudella siihen vaikutusta. Raskauden aikana mulla on aina ollu paksumpi tukka kun koskaan:_rr

Tuo imetyksen aikainen hiustenlähtö johtuu kai siitä että raskauden aikana hiuksia ei irtoa jostain hormonisyistä juuri ollenkaan niin sitten jossain vaiheessa irtoaa senkin edestä.

Ootteko huomannu et energian tarve ois lisääntyny? Et onko isompi nälkä ku ennen :D?

Mulla ainakin. Koko ajan oon jääkaapilla roikkumassa et mitäs nyt syötäisiin. Tähän mennessä syöny esim. hedelmiä välipaloina (punaisia viinirypäleitä menee rasiallinen 1-2 päivässä), mut nyt tarvii vaihtelua. Ostin juuri kaupasta porkkanaa, kurkkua ja selleriä, jotka leikkaan tikkumalliin ja napostelen sitä mukaan kun tekee mieli. Näitä dippailen tai olen dippailematta, katsotaan mielihalun mukaan. Myös smoothie- ainekset oon hankkinu kaappiin, et saa hörppiä jotain kivaa. Mehutkin alkanut maistua pahalle.

Mun ei oo missään vaiheessa raskautta tehnyt mieli kovin makeita juttuja. Jogurtitkin on vaihtunu valmisseoksista maustamattomaan, johon ite sit lisään jotain mehukeittoa tai marjoja ja hunajaa maun mukaan.

Tätä jogurttihommaa aattelin jatkaa kyl vauvallekkin, kun pääsee siihen vaiheeseen ruokailuja. Eli sekoitan hedelmä-/marjasosepurkin maustamattoman jogurtin sekaan niin saa säädeltyä edes hetken hänen sokerin saantiaan.

Mulla on kans koko ajan nälkä. Jo pelkästään porkkanaa ja kurkkua menee päivässä helposti sen puoli kiloa - kilo.

Mulla lähti kans hiuksia ihan kauheesti ku imetin, vaikken ehtiny imettää ku n. 4kk kumpaakaan. Ohimoilta, niskasta ja hiusrajasta lähti eniten, mut inhottavinta oli ku ne rupes kasvaa takas, ni sit niitä hiton haituvia törrötti joka paikasta.. Lähtee mulla raskausaikanaki jonku verran, mutta mulla lähtee tai katkeilee aina. Onneks on sen verran paksu ponnari, et ei niin haittaa.

Mulla on kyllä ollu pienempi nälkä! Mielitekonälkä sitten asia erikseen, sillon yleensä söis vaikka pikkukiviä, mutta muuten kyllä on ollu nälkä pienempi ku ennen raskautta. Siksipä kai ei niitä kilojakaan ei ole paljoa tullut, vaikka siis ihan normisti syön, mutta annoskoot on ehkä jääneet aika mineiksi kun ei yksinkertaisesti mene alas, eikä sitten tuu ihan heti kyllä uuskaan nälkä, ellei ala joku ruoka himottamaan. Tää tosiaan vähän vaihdellut eri vaiheissa raskautta, alkuun tuli kaikki ylös ja kiloja tippui, oksentelun jälkeen ruoka maistui paremmin ja nyt taas vähän kehnosti.

Tosta hiustenlähöstä, mulla ainakin lähtee kauheesti hiuksia nyt! Varmaan viimeinen viikko mitä oon tässä seurannut niin mun hiuksia on joka paikassa... Ennen oon aina kattonu et jaa taas koirankarvaa mut nyt saa kattoa et jaa oho mun hius. Empä tie mistä johtuu :eek:

Tissikeskusteluun vielä sen verran, että mä kun olen kanssa aika isolla rintavarustuksella siunattu, niin toi koon kasvu jäi siihen vajaaseen kahteen kuppikokoon ainakin tähän mennessä ja ympärystä on kyllä näyttänyt myös tulevan hiukan lisää. Lisäksi mun nännit on ihan hurjat, ne on tosi paksut ja korkeat, oon miettiny et herranen aika ne on ku tutit :hilarious: Jotain maidonkaltaista niistä myös tihrustaa joka päivä ja yöllä erityisesti.

Mäkin oon ollu useemman vuoden paniikissa hiuksista tai niiden lähdöstä..mutta eipä ne oo harventunu vaikka tuntuu että lähtee paljon...Toisilla kai uusiutuu nopeemmin ja si taas toisaalta jos alkaa kattoo joka hiuksen joka lähtee nii tuntuuha se paljolta ku niitä sen yli 100 päivässä kuulukin lähteä :D..En oo kyllä nähny että keltään immettävältä äidiltä olisi kaikki hiukset lähteny ...mutta kai niitäki sattaa olla...entiä.

Ei mullakaan viime raskaudessa eikä tässäkään tullut tippaakaan maitoa ennen synnytystä. Mut heti synnytyksen jälkeen neiti kyllä ihan tyytyväisenä tissiä imi :) Musta alkoi jo eilen näyttää niinkuin tissit ois aavistuksen kutistunu :/ Melkein harmittaa, ettei nää oo tälläkään kertaa hirveesti kasvanu...

Väsymys taas heijastuu monena ongelmana (mieliala matala, toimettomuus jaOnneksi eilen oli neuvola ja terkkari sanoi heti, että sairaslomalle pitää jäädä kun minun työkin on kuormittavaa. Ti ois lääkärinaika, saas nähä alkaako silloin sitten myös "äippäloma".. :rolleyes:

Ja niinhän siinä kävi, että lääkäri laitto saikulle äitiysloman alkuun asti. Ihan hyvä, nyt viimisinä työpäivinä alko jo olemaan itelläki semmonen olo, että eiköhän tämä ole tältä erää tässä kun vattakin tekee jo tukalaa oloa koollaan. Viikot nyt 29+3. Esimies oli ihana kun soitin, kyseli miten olen jaksellu ja totes, että ihan oikein kun jään pois niin saan rauhassa vauvaa kasvatella. :happy: Hyvillä mielin voi siis jäädä kotiin, mulla kun yleensä hirveät omantunnontuskat jos jostain syystä pitää olla edes päivän sairaslomalla.. :oops:

Ja niinhän siinä kävi, että lääkäri laitto saikulle äitiysloman alkuun asti. Ihan hyvä, nyt viimisinä työpäivinä alko jo olemaan itelläki semmonen olo, että eiköhän tämä ole tältä erää tässä kun vattakin tekee jo tukalaa oloa koollaan. Viikot nyt 29+3. Esimies oli ihana kun soitin, kyseli miten olen jaksellu ja totes, että ihan oikein kun jään pois niin saan rauhassa vauvaa kasvatella. :happy: Hyvillä mielin voi siis jäädä kotiin, mulla kun yleensä hirveät omantunnontuskat jos jostain syystä pitää olla edes päivän sairaslomalla.. :oops:

Mulla kans hirveet omantunnon tuskat jos joutuu saikulle. Viime viikolla jäin kans äippäloman alkuun asti saikulle. Yksi esimiehistä soitti sitten kuulumisia ja iloisena tuntui olevan etten jäänyt jatkuville minisaikuille (niin kuin firmassa edeltävä äitiyslomalainen oli tehnyt) vaan ymmärsin jäädä kokonaan pois. Helpottaa heidänkin työvuorosuunnitteluaan. Perehdytyshän meillä jäi nyt tekemättä, mutta siitäkään hän ei ollut huolissaan, kun lupasin tulla äitiysloman alkaessa sen tekemään.. Kunhan nyt saavat siihen jonkun palkattua.

Oootteko muuten miettiny muut kemikaalejen vaikutuksia? Esim.pesuaineita ja tankilla käymistä, kävelyä keskustassa tms joss paljon liikennnettä? Mä oon vasta nyt viimeaikoina alkanu tälläsii miettimään ..ehkä vähän turhaa stressaamista :D..

Täällä kans pähkäilen omaa jaksamista töissä. Viime vkon olin kolme päivää pois supistelujen takia ja eilen oli jäätävä kotio, kun ei kerta kaikkiaan kroppa jaksa. Takana oli siis kaks työntäyteistä iltavuoroa. Ja ku olen sellainen että ku töissä ollaan, ni sitte ollaan töissä ja tehdään täysillä. Naikkarin kätilö sanoi puhelimessa, että kyllä nyt taitaa olla aika miettiä, että onko se parempi jo jäädä töistä. Alkuviikosta soitan neuvolaan ja keskustelen asian lekurin kanssa.

27+4

Ei mullakaan viime raskaudessa eikä tässäkään tullut tippaakaan maitoa ennen synnytystä. Mut heti synnytyksen jälkeen neiti kyllä ihan tyytyväisenä tissiä imi :) Musta alkoi jo eilen näyttää niinkuin tissit ois aavistuksen kutistunu :/ Melkein harmittaa, ettei nää oo tälläkään kertaa hirveesti kasvanu...
Ei mullakaan viimeksi mitään tullut, joitakin tippoja puristettaessa. Synnytyssalissa pojan juuri synnyttyä kätilö kiskaisi nännistä että hyvä, maitoa tulee! Lapsi sai siinä sitten ekat maidot.
Vähän kyllä hämmensi että kysymättä napataan kiinni, mutta olihan se just kourinu alapäätäkin tuntitolkulla. Ihan luontevaa varmaan :)

Hehehee, tuli mieleen tosta Iltatähden nännin kourasusta, ku mulla alko viime kerralla maito valuu ihan solkenaan sairaalassa ja sanoin siitä hoitajalle, että saisko sieltä niitä liivi suojia. Se tuliki viereen ja nappas pyjamasta kii ja meinas kurkkasta paidan alle, ni mulla tuli ihan vaistomaisesti käsky "IRTI" niinku koiralle :joyful: Se hoitaja katto vähä pitkään, mutta toi niitä suojia kumminki..

Takaisin