Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen oli niin oireeton päivä, että ihan tunti olevansa jo oma itsensä melkein, hyvinvoiva & energinen! Sitten iski huoli, että onko kaikki hyvin - tietysti! :D No tänään sitten ollut taas ihan eilisen edestäkin väsymystä ja huonoa oloa!! Jännä, et heti taas niin tukevasti raskaana oleva olo. :) Johtunee siitä, että heti kohta plussan jälkeen alkoi tämä huono olo, niin tätähän tämä on ollut koko raskausaika (6 viikkoa) tähän asti! :)

Huomenna ultra, ei malttais oottaa!! :)

10+4

Niin ja tämän närästyksen kanssa alkaa osata jo vähän elää: ruuan jälkeen aina lääkettä, niin ei pääse pahaksi & pitkällään oloa pitää välttää. Juuri ennen nukkumaan menoa ei kannata syödä ja oon nukkunut normaalia pystymmässä asennossa. :)

Jannski se painohan saa nyt alussa kaikilla pudotakin ja jos ylipainoa on niin silloinhan painon ei tarvi lisääntyä koko raskaudessa. Näkeehän sen vauvan kasvun siitä sf-mitasta, ultralla mittaamalla ja kokeneet kätilöt/lääkärithän arvioi painoa käsin tunnustelemallakin.

Mua melkein raivostutti viime raskaudessa se vessassa ramppaaminen! Siis monta kertaa päivässä tuntui, että rakko räjähtää ihan just nyt ja sit ei tullu ku lusikallinen :D Mut tyttö sillon kyllä painoi rakkoon koko ajan..

Pahoinvointia mulla ei nyt oo kovin kovana ollut ja se vähäinenkin tuntuu helpottaneen. Selkäkivut alkoi jo viime viikolla ja nää tuntuu pahenevan. Viime raskaudessa ei tämmöstä ollut ja issiasvaivatkin tuli puolessa välissä ja nyt on vasta 10+3 :eek: Mahakipujakin ollut tämän päivän.. Viikonlopun olin kyllä tosi väsynyt ja viime yönä sain nukuttua reilu 9 tuntia! :) Kuivaako muilla suu? Musta tuntuu välillä, että kieli ja suu on niin kuivat, ettei ees pysty puhumaan ja pitäis koko ajan purskutella vettä suussa o_O

Kyllä mullakin on ollut sitä km pelkoa kun tää raskaus on niin erilainen edelliseen verrattuna.. Välillä ei joko muista tai tunne olevansa raskaana enkä siksi osaa edes iloita tai olla innoissani tästä :oops: Ehkä tää helpottaa sit nt-ultran jälkeen. Yritän nyt ajatella, että niin kauan kun ei oo hirveitä kipuja tai vuotoja, ei oo mitään hätää :rolleyes:

Minttu mulla kans huomenna ultra!! Jännittää vähän :D
Millier mulla on sama ongelma kuin esikoista odottaessa: karsee kuolaaminen :o Ihan oikeasti kuolaan miehen päälle ja tyynylle ja heti jos pää alaspäin ni valuu :( Kamalaa. En ees tiiä mistä johtuu mutta onneksi loppuu sit synnytykseen :D
11+6, huomenna 12!!!

Tänään oli neuvola ja kaikki oli ihan hyvin . Pääsin näkemään pienen ja kuuntelemaan sydänäänet kun vähän paikoin että oireet hävisi , että voiko siellä olla kaikki kunnossa :) .
Nyt vaan odottelemaan että millon tuntee liikkeet , niin ei tarvis EHKÄ panikoida joka asiasta :) :smiley-angelic006

Millon teillä tuntui ekat oireet? Paljon ennen testin tekoa? Taas tänään tuntuu siltä kun menkat olisi alkamassa vaikkei vielä ole :o hmph.. Oudon jännää, kun kaikki on mahdollista :)

Itellä kyllä paino noussut jo 5kg. Painon nousu on hyvin yksilöllistä, itellä myös ekassa raskauessa nousi heti alussa. Minkäpä sille tekkee ku syömättäkään ei tällä hetkellä juuri voi olla ja pakko syyä tunnin välein semmosta mikä maistuu, viis siitä paljonko siinä on sokeria tai rasvaa.

Moony, mun eka oire oli se minkä koen kaikkein luotettavammaksikkin, eli raudan maku suussa :) Sen jälkeen vähän nippailuja alamahassa ja munisten kohalla. En muista että ois juurikaan muuta ollut, rinnat mullei oo vieläkää ollu erityisen kipeet, vain jos painaa kovasti.

Onko muilla oireena jatkuva aivastelu? En tiedä onko tää raskausoire vai mistä ihmeestä johtuu, mutta olen nyt jo monta viikkoa aivastellut joka päivä vähintään 10-20 kertaa. Ja tämä oire ei siis ole paikasta riippuvainen, joten en tiedä voiko olla mitään allergiaakaan.

Rumpnisse, mulla oli aivastelua ennen kuin plussasin. Sen jälkeen en ole asiaa ajatellut.

Keskimäärin olo ja ruokahalu on ollut parempi, mutta silti tänäkin aamuna piti halailla pönttöä.

Oudoin oire on paineen tunne aataminomenan alapuolella. Tosi inhottava tunne. Lisäksi eteen alas kumartelu tuntuu entistä inhottavammalta. Tuntuu että joku alkaa painaa sisälmyksiä ylöspäin.. iuh.

Tänään oli pakko käydä ostamassa äitiyshousuja. Normihousuissa alkaa olla ahdasta. Tissiliiveistä puhumattakaan. Pitäis niitäkin ostaa isompia. Ei vain uskalla vielä.. Jos kaikki ei olekkaan hyvin. Ens viikolla onneksi eka ultra.

11+6

Aivastelu on raskausoire :) mulla tais viime raskaudessa olla sitä enempi..

Mulla eka oire oli tosi runsas valkovuoto ihan oviksesta asti ja se loppui viikko pari sitten. Nyt on selkä taas tosi kipee. Oli aika raskas työpäivä. Makaan nyt sohvalla enkä tiiä uskallanko nousta tästä.. :confused:

Sitten se onkin mukavaa kun loppuraskaudessa sen aivastelun ohessa lorahtaa aina pissiä housuun :D !!!

S. Kamalaa :D Mulla meinas parikin kertaa lorahtaa mutta sain "pidätettyä", treenaan armottomasti noita lihaksia :D

Miten treenaatte niit lihaksii? Jtn vinkkejä?

Ite oon liikunta-alalla hommissa ja esikoisen kohdalla ei onnistunut alateitse synnytys liian tiukkojen lantionpohjanlihasten takia, mut kyl sitä silti vaan lorahteli voimakkaiden aivastusten yhteydessä pöksyyn :D Oma teoria on siis se et ei ne lihaksetkaan pelasta jos vauva painaa just sitä rakkoa!

Totta ja jos vielä potkii ni apua :D Netistä löytää ohjeet, mut tyyliin jännittää noita pimpalihaksia 10sek muutamia toistoja peräkkäin vaikka viis kertaa päivässä jne :)

Mun hampaat ja leuka on kipee, oon näköjään purrut hampaita yhteen ultraa odotellessa ja nyt sit kipeenä :(

Lihaksia kannattaa treenata kyllä (petipuuhissahan sekin on kaikkein mielekkäintä toteuttaa..), mutta ei siitä hirveesti apua oo just noihin aivastustilanteisiin. Viime raskaudessa sain rv 32 oksennustauti, eikä siinä yökkiessä kyl pöksyt ihan kuivana pysynyt. Tosin se nyt oli siinä tilanteessa pikku juttu, se koko muu kärsimys oli paaljoon kurjempaa.. Muakin aivastutti eka kolmannes aika tavalla, nyt ei enään niinkään. Mut itselle yks täysin outo oire on, enkä tiedä johtuuko varsinaisesti raskaudesta, vai ajoittuuko sattumalta samaan aikaan vaan, mun nimittäin syhyää kaula koko ajan ihan hirveesti. Aloin lopulta jo rasvailemaankin, vaikkei kuivalta tuntunutkaan. Rasvauksella hiukan kuitenkin helpotti. Ei ketään muu satu samasta kärsimään?!

Mulla on ollu tosi rajut oireet aika alusta lähtien, oisinkohan puoltoista viikkoa plussaamisen jälkeen ollut vielä ihan "normaali", mutta sitten alkoi pahoinvointi ja oksentelu 3-7krt päivä, järkyttävä väsymys, hirveä hajuherkkyys, lihaskipuja, huimausta, pyörrytystä (kerran pyörryinkin pari vko sitten), melkein mitään ei pystynyt syömään ja jos pakotti ruokaa alas niin nopeasti tuli ylöskin sitten... Mieltymykset ja kuvotukset vaihtelee, päätä särkee, kräntyttää, itkettää, mahaa pistelee ja joskus oikeen jomottelee... On niitä. Onneks nyt kun oon 12+3 ni on pikkuhiljaa hieman lieventyneet. Edelleen on päiviä kun on kaikki oireet ja melko voimakkaina edelleen, mutta onneks on ollu myös niitä päiviä ku ei oo ollu melkein mitään! Toi väsymys ja huimailu on kyllä pysynyt koko ajan matkassa, mutta se tosiaan taitaa johtua mun matalasta verenpaineesta... Ruoan kanssa on myös edelleen aika hankalaa, satunnaisesti maistuu ja satunnaiset ruoat, laihduttua on tullut joitakin kiloja... Liikuntaa en oo todellakaan jaksanut harrastaa, hyvä että jaksaa kotona siivoilla. Pahimpaan aikaan siivoilukin oli pakko sälyttää miehelle. Ruoanlaitto on ollut kamalaa kun hajut tekee pahaa (yök rasvanhaju), mikä on kyllä tosi paljon harmittanut kun rakastan ruoanlaittoa... En oo nyt enää onneksi oksentanutkaan pariin viikkoon kuin max. 3 krt päivässä, ihanaa.
Ootan innolla millon se neuvolantädin lupailema raskauden aikainen "elämänsä kunnossa" -olo alkaa! :grin

Aivastelua täälläkin! :) Oon ajatellut sen johtuvan siitä, että nenän limakalvot on niin kuivat. Tänään kävin ostaa seesamiöljyä siihen ja lisää Rennieitä, oon suurkuluttaja! :D

Takaisin