Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kanssa nyt parina viime päivänä tullut taas noita pieniä nippailuja just tonne munasarjojen/nivusten seudulle. Ei kyllä tietoa onko niitä kohdun kasvukipuja vai mitä sitte
h12+2

Mul on 12+4 ja oon kyl päätyny siihe et varmaa "kasvukipuja" ☺️

Mullakin. Vaikka viikkoja vähemmän. Jotenkin hellä alamaha ja äkkinäiset liikkeet kirpasee välillä kunnolla.
10+2

Mulla oli noi nippailut ja vihlonnat pois jo reilu viikon mut tänään ne on taas palannut.. Teki oikeen vaikeuksia nousta kylpyammeesta :D
Mites väsymys ja yleinen voimattomuus? Onko muita? Nukun helposti 14h yössä ja siihen viel kahdet tunnin mittaset päikkärit.. Saatan nukahtaa ihan istualtaan sohvalle tai bussiin :/ ei meinaa mitään saada aikaseks ku niin väsynyt kokoajan..
Rv 12+2

Mä oon kans iha väsyny kokoajan.. Mutta kissat pitää huolen ettei liikaa nukuta(välil ei ees tarpeeks )

Siiiiiis musta tuntuu et oon luonnonoikku koska raskauksien ja imetyksen aikana mua vaan valvottais :o pärjäisin hyvin vaikka parin tunnin unilla, varsinkin imetyksen aikana, nyt raskaana sitä väsyttää vaan vaikka nukkuis 12 h putkeen plus päikkärit :D Mut esikoista odottaessa valvoskelin paljon öitä enkä sit päivälläkään "jaksanut" nukkua. En tiiä, ihme hormoonit :)
11+4

Heips.
Mulla on pahin väsynyt mennyt ohi! Se olikin kamalaa kun tuntui ettei mitään jaksais tehdä ja keho tuntui olevan ylikierroksilla koko ajan. Tuntunu tän viikon paljon paremmalta sen suhteen ja oon saanu siivottua paljon ahkerammin kun tuon väsymyksen aikaan. Paha olokin oli hirveä. Jos olin jättänyt syömustä välistä niin kauheen oksettava ja paleltava olo tuli hyvin äkkiä ja helpotti aina kun söi. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut vaikka on lähel ollut. Ja sekin jäänyt pois ku meni nukkumaan niin tuli hirveen huono olo ja meni pitkään ttä sais unta. Enään oireena on että herään yöllä vessaan pissalle ja välillä alavatsa tuntuu oudon aralt jossai asennois. Ja repäisy kipuja myös ollu jos on tehny äkkinäi tä liikettä. Niitä ilmeisesti syytä välttää itellä jos ei halua tuntea semmoist kipua. Alaselkäkin alkanut reistailemaan enemmän. Kävellessä yhtäkkiä saattaa vihlasta ihan kamalasti. Ehkä viel tartten tukivyön jos pahenee. Rinnat edelleen kipeät. Varmaa koko raskaus ajan ku esikostaki.

Rv 11+5

Vihlontaa! Muuten ottaisin ne ihan hyvin, että kasvukipua vaan mutta kun en tiedä kun en oo nähny tai kuullu koko tyypistä vielä. Ois varmaan pitäny varata varhaisultra ni ei tarvis olla näin hermona :( Rv. 10+3

Pahoinvointi virallisesti ohi! Ja supistukset alkaneet :o Toivottavasti eivät kiusaa jatkuvasti niin kuin viimeksi :( Flunssa helpottanut, ilmavaivat kestää varmaan vielä viikon :(
11+5

Mistä tunnistaa supistuksen? onks se ihan normaalii et noilla viikoilla jo supistaa?

Jannski, mulla kans tuntunut toista viikkoo supistuksia, toivottavasti ei enteile koko raskausajan kestävää supistelua.. Vaikka ne ei mitään tekisikään, ni ei voi olla ihan varma ja pakko ottaa rauhallisesti. Viime raskaudessa supistelu vaivas enempi loppupuolella. Toivottavasti tästä rauhoittuis.

No supistuksessa maha menee kovaksi ja voi tuntua painetta/kipua, yleensä nää ei-synnytystä ennakoivat on kivuttomia ja vaarattomia :) Mulla sit synnytyssupparit on ihan erilaisia, ni en oo huolissani vielä ainakaan :D Rasituksen ja seksin aikana noita kai enimmäkseen tulee, mulla esikoisen aikana tuli jos vaikka käänsin kylkeä sängyssä :D

Ellem luulen et toiset vaan on herkempiä saamaan noita jo ajoissa, vaikka miten lepäilis :/ Mä jäin töistä viimeksi ajoissa pois ja silti tuli loppuun asti suht ikävänlaisesti eikä siihen lepo auttanut :(

Mami', tokalla kierroksella tulee noita harjotussuppareita herkemmin ja aikasemmassa vaiheessa kun ekaa odottaessa. Kaikilla ei edes tuu mitään harjotussupistuksia, kuten mulla esikoisen kassa supisti ekan kerran vasta avautumisvaiheessa ennen synnytystä.

Supistukset voi tuntua myös erilaisilta eri ihmisillä. Mulla ne varsinaiset supparit tuntu vaan selässä, ihan kuin tulikuumalla raudalla olisi pistetty selkään, mahanpuolella ei mitään, ja nää harjotussupparit tuntuu sit taas mahassa enempi.

Mulla on tullut jo useamman viikon supistuksia, jos olen istunut pitkään töissä tietokoneen ääressä ja en oo lähtenyt heti pissalle, jos pissahätä iskee. Tuntuu lähinnä siltä että alavatsa menee kovaksi, mut ei siis tee yhtään kipeää. Ja tosiaan täysin eri asia kuin supistukset synnyttäessä...saattepa nähdä :woot:

Tänään on ollut epäilyttävän oireeton päivä.. :/ Missä vaiheessa teillä on pahoinvointi ja loputon väsymys hellittänyt?

Takaisin