Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taas sarjassamme asioita, joita en ole tullut ajatelleeksikaan :D Siis tuo supistusten alkaminen näin aikaisin. Eipä sillä en olisi näin ensiodottajana varmaan edes vielä osannut supistusta tunnistaa, vaikka olisi ollutkin.

Viikkoja nyt pitäis olla 13+2 , ja pari päivää sitten oireet hävisi oikeestaan kaikki. Ei edes rinnat tunnu aristavan , maha ei tunnu niin pinkeältä mitä on ollut. En tiedä mitä ajatella . 12 rv ultrassa kaikki oli hyvin . Nyt pelottaa ettei kaikki ole enää kunnossa. Onneksi jo tiistaina neuvola niiin pääsee ainakin näkemään onko siellä vielä eloa ..
Onko kokemuksia kellään ?

Anile, no stress, se on sulla alkanut se ihana keskimmäinen kolmas raskaudesta. Sitähän sanotaan raskauden rakkaushuuma-ajaksi ja ainakin esikoisen perusteella voin allekirjoittaa. Kauhea olo vaihtuu jatkuvaan energiaan ja hyvään oloon, ja jopa oikeasti tuntuu siltä että sitä hehkuu oikein ulospäin :-) Koita nauttia, kyllä ne "odotetut" vaivat palaa sitten taas vikalla kolmanneksella :D

Tää on taas sellaista omanapa-keskenmenee-valitusta, että älkää herkät lukeko;
Ääh...mä olen paininut tuon oireettomuuden kanssa oikeastaan siitä asti kun plussasin. Ja siis onhan mulla palelua, väsymystä, itkuherkkyyttä, jonkinlaisia ruoka-aine-himotuksia tai -ällötyksiä ja järkyttävä turvotus. Mutta ihan sama tilanne mulla oli viime raskaudessa, kun meni kesken joskus rv10 tienoolla. Tuolloin en ehtinyt nähdä edes oliko kyseessä tuulimunaraskaus, kuten ensimmäisen km:n kohdalla, vaiko että pikkutyyppi ei vaan ollut kehittymiskelpoinen. Mutta siis tässä vaan mietin, että kun on niin oireeton niin kaikki edellämainitsemani oireista voi laittaa raskauden piikkiin, vaikkei olisi edes raskaana tai vatsassa ei enää kasvaisi mitään. Tämmöinen odottelu tekee hulluksi, kun ei oo oikein varaa varhaisultraan ja vielä pari viikkoa joidun odottamaan nt-ultraa. Nyt siis rv9+1.

Tää eka kolmannes on kyllä kamalaa, tosiaan saa pähkäillä onko mahassa elämää ja mitä ultra sanoo ja pysyykö kaveri mahassa jne jne. Ei auta kuin odottaa ikävä kyllä :( Vaikka päivät kuluu hitaasti ni taas on melkein yks päivä takana ja ultra-aika lähempänä, joka hetki se lähenee :)
Tuosta raskauden kulta-ajasta olen täysin tietämätön, ei sattunut omalle kohdalle ekan aikana :D Jospa onni osuisi tällä kertaa tänne ja pääsisin itsekin nauttimaan energisestä olosta!

Jännä juttu tuokin, miten eri tavalla naiset tuntee supistukset. Mulla kahdessa ekassa tuntu tuskat vaan alavatsalla, ei hitustakaan selän puolella. Mistäköhän nuo erot ihmisten kesken johtuu? :)

Voi että ku sais puhallettuu sinne positiivista tuulta ja stressittömyyttä! :) Jos vain kaikin tavoin yrittää hetkeksi unohtaa ikävät jutut tai ees koko raskauen ja keskittyy nauttimaan elämästään niin aikakin menee nopeaa, valitettavasti nää asiat ei oo meiän käsissä ja murehtimalla ei saavuteta yhtikäs mitään, vain pahaa oloa itelle! Kovasti tsemppiä naiset :p:Heartblue

Täällä tekee kuvotus paluuta :0 oli poissa viikot 9-12 ja nyt taas non stop nälkä tuntuis vaivaavan -> etominen! Nooooh jos tää nyt vaan meinasi sitä että vauva kasvaa kovaa kyytiä ja mun kroppa ilmoittaa energiantarpeesta näin...

Tyhmä kysymys mutta mistä tietää et tulee painoa normaalisti raskauden aikana jos sitä samalla laihtuu? Kun eikös se oo yks mittari mistä näkee että vauva kasvaa?

Ensimmäisen kolmanneksen aikana äidin painon ei tarvitse nousta lainkaan, suositus on max. 2kg. Kun lapsi alkaa kasvaa raskauden loppuvaiheessa äidin painon nousu on noin 200-800g kuukaudessa. Eniten paino nousee rv17-24 välillä. Aika yksilöllistähän tää on, toiset saa painoa 5 kg koko raskaudessa, toiset 30 kg, kun nesteitä kertyy ;) Äidin hoikkuudella ei ole todettu olevan vaikutusta lapsen kehittymiseen, kunhan äiti ei ole aivan aliravittu. Lapsi saa kyllä kaiken tarvitsemansa.

Täällä ihme olo, alavatta tuntuu ihmeelliseltä, "juilii".. Vähän kun olis vessahätä, mutta mitään ei tule... Pissahätäkin tuntuis olevan jatkuvasti, mutta kuitenkin ulos tulee vain pieni loraus. Omituista. Joko tää kaikkien olojen epäily alkaa :D kun ees tiedä mitä voi olla oireina.. :D

Mulla alkaa oireet kadota! En oo oksentanu kolmeen päivään ja iho alkaa olla paremmassa kunnossa. Tää on niin ihana fiilis!! Alavatsaki alkaa joissain tilanteissa vähän näkyä. Oon niin onnellinen tällä hetkellä:)

13+4

Moony ettei sulla olis pissatulehus? Vähän kuulostaa siltä :/ Sattuuko pissaaminen? Niin tai näin, kannattas juua sokeritonta karpalo/puolukkamehua ja reilusti vettä, ne voi auttaa siihen jos ei sit vaan raskaudesta johdu :)

Jannski, ei satu ja se tulehdus ollut kyllä niin usein että sen tunnistaisin jos se olisi :) tiedä mitä lie...

Alaselkä tulessa :/ ja nenän limakalvot aavikkoa. Aamulla heräsin jälleen hyvissä ajoin (5.12) hirmuisen pissahätään. Onneks olin käynyt viimeks 24 aikaa pissalla, koska oli Tarkoitus ottaa pissanäyte. Melkoista hommahan se oli silmät ristissä, mutta onnistuin. Eipä se uni enää simmuun tullu, joten tein aamupalan ja katoin telkkaria odotellen labran aukeamista. Valkovuoto on ollut tasaisen runsasta. Siltikin koko ajan pelko perseessä, että kaikki ei hyvin. Tämän takia ei olla uskallettu kertoa asiasta. Neuvola oli perjantaina ja seuraava ultra joskus parin viikon päästä. Kuinka kauan aikaisemmin se kutsu tulee postissa ennen ultraa? Ai niin, ja väsymys on edelleen mun riesana. Kuvotus, pahaolo ja oksentelu on pysynyt kokonaan pois kuvioista alusta lähtien.

Viime raskaudessa kesti ja kesti pahoinvointi ja väsymys. Ehkä yksi kuukausi keskellä raskautta oli oireeton. Loppuraskaudesta taas väsymys palasi.

Juur ehdin hehkuttaa parille kaverille et ollu tosi hyvä olo eikä yhtää oksettanu ja nyt tääl saa si nieleskellä oksua

Hei mä olen taas päivän lähempänä nt-ultraa ja sitä myöden myös seesteistä keskiraskautta. Täällä on otettu positiivinen ajattelukanta asiaan...aika kuluu hittaasti,jos ottaa sen asenteen. Mä odotan lähinnä sitä että saisin energisyyteni takaisin. Jotenkin tää oireettomuus ja epävarmuus lisää vaan nuhjakkaa oloa ja väsymystä...eli ei oo kyse siitä että alkuraskaus olis ollut jotenkin kauhee, täynnä oksentelua ja kurjuutta.

Takaisin