Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hannamn mulla sama, jos joku ärsyttää ni skippaan ohi vaan enkä jää ees lukee ja monesti meinannu laittaa johki ryhmään tavaraa myyntiin et hae heti tai oo ilman-fiiliksellä kun alkaa heti sapettaa ajatuskin av yv lähtiskö 0,05e halvemmalla, liian monesti todistanut ohareita yms :o
Unettomuus vaivaa ja nälkä, pakko mennä syömään jotain tai ei uni tuu varmana ikinä :( Kamalaa, viimeksi oli sentää myöhemmässä vaiheessa tää unettomuus yms :(
12+2

Unettomuutta täälläkin niin, että illalla kyllä nukuttaa ja saan unta, mutta nämä aamut! Sen kerran kun herään vessareissulle, niin ei tarvii haaveilla enää nukkuvansa! Tänään herätys vähän ennen neljää.. Lähdinpä sitten töihin ajoissa, niin pääseepähän ajoissa poiskin! :)

Jannski, täällä myös kiehuu fb kirppikset! Yks tavara meni enkä saanu heti poistettua ku tää puhelin ei toiminu, nii siellä ne vi**u keskenää "eiks tää menny jo?" "Kuulema meni" "no eiks vois poistaa sit??" Ym ÄRRRRR ku meinasin räjähtää niille ämmille!!! :shifty::angry5:hilarious:

Onpa hauska et muutki ärsyyntyy fbkirppiksistä :D mun kohdalle sattu semmonen pilkunnussija siellä et en kuulemma ollu oikeutettu tuotteeseen. Yp:t oli eri mieltä ja mä raivosin pääpunasena :s vähän nolotti jälkeepäin.

Noniin, eli neuvolasta kiellettiin ettei saa lopettaa pahoinvointilääkkeitä jos ruokatorvi ja mahalaukku on niin ärtyneitä kun miltä nyt vaikuttaa. Mua vähä jännittää hammaslääkärille meno, et onks mun hampaista enää mitää jäljellä :/ tulee kalliiks tää vauva :D

Ärsyyntymiskynnys on kyllä tosi matala. :D Tulee rähistyä nykysin tosi helposti, oon mä muutenkin aika temperamenttinen mutta nyt jotenkin vaan kränttyilemään tulee ruvettua äkkiä. Oon ihan suosiolla skipannut suurimman osan netin jutuista, just fb-kirppikset, ison osan keskustelupalstoista yms kun haluan välttää sitä ettei keitä yli ja tule rääyttyä sitten suhteellisen turhasta... :D

Oli muuten muutakin asiaa. Eilen tää jo alkoi ja jotenkin oletin että tänään ois vähän helpannut, mutta päinvastoin, entistä ikävämpi olo... Tänään on ollu niitä päiviä kun oksennan rajummin (yyh) mutta sen lisäksi on nyt sitten ollut masu muutenkin kipeä. Tosta suurinpiirtein navan kohtaa (välillä tuntuu että se kipu säteilee alas, joskus ylös) ja semmonen inha paineentuntu. Ilmaa masussa ei juuri ole, ei siitä johdu, vaikka kipu onkin hiukan sinnepäin, niin ihmettelenkin nyt että mistä tää johtuu :s Eilen tää kipu alkoi pian ultrassa käynnin jälkeen ja mietiskelin että oiskohan maha voinut ottaa itteensä kun paineltiin niin lujasti sillä vehkeellä, mutta ei kai? Inhottava olo kumminkin, samalla koko ajan oksettaa. :yuck: Aiemmin oksetukseen ei kuitenkaan tällaista masukipua ole liittynyt.

Joo fb on kyllä vihoviimeinen paikka tehdä yhtään mitään :D Nyt oon poistanut paljon ihmisiä kavereista, en jaksa lueskella mitään tyhmiä.
Hannamn nii ne haluaa varmistaa ettet enää oksentelis vai? Kyllä on kamala alku raskaudelle :( Hampaita onneks saa uusia he he, kalliiksi kyllä tulis :D Mulla tuli 5 reikää viimeksi ja en näin paljoa oksennellut, mietin just pitäiskö varata aikaa kuitenkin :/
Pää on kipee, kamala nälkä koko ajan mut ei mahaan mahu paljoa ja väsyttää kun yöllä valvoin :(
12+2

Jotain turhanpäivästä mitä oon jättäny tekemättä ku teen jo parhaani pyykkien, tiskien ja tytön kanssa. Tuli oikein syötöllä! Jospa ois tänään miettiny mitä tuli sanottua.

Mä oon jotenkin päässyt henkisesti tosi helpolla niin tässä kuin edellisessäkin raskaudessa. Ehkä kompensoi sitä kun fyysiset oireet onkin sit ihan hirveen rankkoja. Mut koen henkisesti olevani ihan tavallinen ja tasapainossa, en mikään momzilla :D
Mullakin ne pari hyvinvoinnin päivää on taas takana päin.. En onneksi enää oksentele mut nyt jatkuva päänsärky tuntuu vaivaavan.

Ginger, tuo kipu vatsassa voi olla esim. siitä että vatsalihakset lähtee siitä keskeltä siirtymään sivuille kasvavan vatsan tieltä. Ainakin voisi kuulostaa siltä tuo sun kivun kuvailu.

Hemmetti eikait tää pahoinvointi oo tulossa takaisin, aamulla oksensin ruoat ulos mutta ajattelin johtuvan nopeasta ylösnoususta ja syömisestä, mutta nyt taas ruoan jälkeen oksettaa ja samalla nälkä? Mä en ala jos tää alkaa uudestaan, paino edelleen laskussa ja en halua että olo taas heikkenee :(

Jannski paljo sulla on paino pudonnu? :(

No oksentamista ei voi itessäö iha kokonaa välttis poistaa. Ne haluu enemmän varmistaa sitä että se mahalaukku rauhoittuis sen verta ettei kaikki mahollinen ärsyttäisi sitä nii paljo :( ja ettei ruokatorvi tulehtuisi.

No mulla on hampaiden narskuttelusta kulunu kaikki kiille jo ennestää :D et varmaa kans useempi reikä tullu tässä.

Muutamat tutut nyt sanonu et pahoinvointi on niillä loppunu viikoilla 17-20. No se nähdään, mä ajattelin mennä tiistaina töihin :D

No tässä about parin viikon sisään ni 4-5 kg eikä mun mielestä sais noin paljoa laskea lyhyessä ajassa et ne myrkyt mitkä varastoitunut kehoon ei leviäis tai jotai :/ Ja siis en muista millon oksensin ennen tätä aamua ni en sit tiiä mistä painon lasku johtuu kun oon nyt saanu enempi syötyä :o Mielellään siis kiloja karistan kun niitä on mut ei noin nopealla tahdilla kai sais :S

No joo toi vauhti ei oo hyvä, sitä mullekki sanottii ku iha paris viikos meni toi. Mulle ei kyllä mistää myrkyistä puhuttu :o

Siis joskus vaan lueskellu noita laihdutus juttuja et raskaana tai imetyksen aikana ei saa laihduttaa kiivaalla tahdilla sen takia kun elimistö vapauttaa sit jotai myrkkyjä, joku osaa ehkä kertoa enempi :D

Täällä ollu taas tosi vähä oireinen päivä ja heti pelottaa.....:/ Mut toisaalta söin heti herättyä ennen hampaiden pesua ja aloin heti touhuaa, voisko vaikuttaa? Är ku aina pitää luulla kaikkea :D

Mulla helpotti suuresti sen yhden oireettoman päivän jälkeen kun oli se ultra ja kaikki hyvin. Vähän oli huoli, mutta en kuitenkaan tosissaan uskonut, että ois mennyt kesken. Edellisessä kkm päättyneessä raskaudessa kun mielestäni hyvin selvästi tunsin milloin raskaus loppui, mutta muiden hyssyttelyn ja oman epävarmuuden vuoksi vaimensin hätäilyni asiasta silloin ja oireethan jatkuivatkin vaimeampina kyllä koko ajan silloinkin.. Mutta siis yllättävän luottavainen olo on ollut tämän raskauden suhteen koko ajan! Edellisessä pelkäsin koko ajan, että menee kesken ja niinhän se menikin. Tiedä näistä! :) Sitä vaan, että toisaalta uskon että keskenmenon voi tuntea, mutta toisaalta oma huoli asiasta voi aiheuttaa turhaa hätäilyä.. En ehkä osannut selittää! Mutta ei jää ainakaan aikaa ja tarmoa hätäilyyn, jos on koko ajan huono olo! Menee energia ihan selviytymiseen.. ;)

Yksi ärsyttävä oire muuten on finnit päänahassa ja ohimoilla (myös näkyy!!)! On kipeitä ja ne vaan on ja pysyy, eivät muutu miksikään! On myös kasvojen iho kärsinyt reilusti, mutta nämä finnit.. Aaaarrrggghh!! :D

Takaisin