Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lukeutuuko tosi kova ja pitkään jatkuva päänsärky johonkin raskausoireisiin, vai onko tää nyt jotain muuta? Otan tosi harvoin särkylääkettä mihinkään kipuun ja nyt oon joutunu joka päivä varmaan viikon ajan syömään särkylääkkeitä. Lääkkeiden avulla kipu pysyy poissa, enkä kiinnitä siihen huomiota, mut ilman lääkkeitä on ihan sietämätöntä kipua.

Np-Ultrassa kaikki hyvin ja vauva vastasi viikkoja :) kova meno oli masussa mikä aiheutti kätilölle haasteita saada kunnon mitat. Rakenneultra ois sit 20+5 viikolla eli marraskuun lopussa. Aikaisemmissa raskauksissa rakenneultra on ollut rv19+ niin tuntuu että nyt saa odottaa toooosi kauan seuraavaa ultraa.

Tiltti 12+2

Manteliina jos voimakasta päänsärkyä ihan jatkuvana koko viikon niin varmaan kannattaa varmuudeksi käydä lääkärissä. Toki hyvä merkki jos särkylääke ees hetkeksi helpottaa. Voi olla että johtuu raskausajan muuttuneesta aineenvaihdunnasta, nestehukasta, niska-hartia lihasten jumiutumisesta... Myöhemmim raskaudessa toki heti pitäis mennä sairaalaan, koska vois olla merkki raskausmyrkytyksestä, mutta ei näin aikaisilla viikoilla vielä! Toki syy voi olla myös se että oot jo ottanu liianki pitkään särkylääkettä ja nyt saat särkylääkepäänsäryn kun yrität lopettaa. Mutta itse kävisin varmuudeks lääkärissä.

Ruusa#, okei:) Mietin just sitä et jos tää on joku yleinen oire ni turha mennä lääkärii mut ehkä mä voisin sit varmuuden vuoks käydä, jos ei viikonloppunakaan helpota:)

Manteliina, mulla oli viimeks alkuraskaudessa usein kanssa pää kipee, mut tosiaan kannattaa se käydä lekurissa jos arveluttaa.

Ihan hirvee närästys iski. Oli pakko ottaa tuota gavisconia. Hörppäsin suuhuni ja siihen jämähti. En meinannut saada alas sitä ja lopulta se meni yökkäilyjen kera... :yuck: ihan hirveetä!

Hei! Huomasin apteekissa että gaviscon on saanu uuen muodon tablettien (tms) muodossa! :) Oli rennieiden vieressä rasioita mut en tarkemmin kattonu, jos se auttais teitä paremmin tai ei ainakaa ois nii kamalaa :)

Itteä välillä hirvittää ku tulee repäsykipuja esim tänää nostin makuullani sohvalla ollessa pojan syliin nii auuuuuuuu!! :/

Ne taitaa olla niitä purutabletteja? Kun ne ei mee alas.. Miksei voi olla sellasia nieltäviä tabletteja? :confused:

Mä liityin vasta tänne kirjoittelemaan.

Täällä ollut niin jäätävä alkuraskaus, että vois luulla odottavansa kaksosia. Nyt tuntuu vaikeudet olevan takana, ainakin hetkellisesti. Viimeiset kaksi kuukautta oon voinut pahoin 24/7, oksentanut päivittäin koko päivän ympäri ja herännyt yötkin oksentamaan. Ruoka ei oo mennyt alas, kaikki syöminen on täytynyt ajoittaa heti oksentamisen jälkeiseen aikaan, jotta saa alas ja jotta on voinut taas sitten tunnin päästä ne oksentaa ylös. Painokin pudonnut, vaikka oon tarkoituksella syönyt raskaskalorisia (kermaa, pastaa, pizzaa, hampurilaisia..) ruokia. Aivan riutunut olo, ja fiksumpi oliskin varmaan hakeutunut sairaalaan tässä tilassa. Migreenikohtauksia, jatkuvaa voimattomuutta ja väsymystä, halvaannuttavaa pahoinvointia... 1v esikoinen kuitenkin auttanut/motivoinut jaksamaan kotona, koska en tahdo olla lapsesta erosta sairaalareissujen takia.. Mies yrittäjä, niin oon vielä joutunut pärjäämään paljon yksin lapsen kanssa kotona kaikkine vaivoineni. Mutta nyt tuntuu että pahin takana! (Koputan puuta..) Jos vihdoin pääsisi liikkumaan ja alkaisi riittämään energia muuhunkin kuin päivistä selviytymiseen :-)

s. Voi kamala!! :( Jospa toi kaikki ois vaivan arvoista<3 Nyt tsempit päälle että loppuu, oot kyllä upeasti kestänyt! :)

S. kuulostaapa kamalalta, toivotaan että pahin on tosiaan jo ohi ja pääset nauttimaan raskaudesta :)

Kiitos sympatioista :love7 Eiköhän tää tästä! Ja masu on kaikesta huolimatta pyöristynyt jo mukavasti, eli eiköhän pikkuinen sielä kuitenkin kasva hyvin vaikka itse onkin riutunut.

Noi Bullin kuvat on parhaita :D Mä Superdieetin aikana lähettelin kaikille samaa jossa luki olispa rahkaa xD
S. Kamala alku raskaudelle :( Onneksi on niin että vauva yleensä saa kaiken ravintonsa vaikka äiti kärsiikin, nyt heti voinnin salliessa kunnon tankkausta :) Voita ja kermaa vaan :D

Mä varasin viikko sitten ylimääräisen ultrauksen, kun kaikki oireet katos edellisen viikon aikana.. Sitten tein tyhmästi, googlettelin ja panikoin. Onneksi täällä on aivan ihana neuvolatäti ja pääsin heti maanantaina näkemään, että tyyppi siellä vetelee kuperkeikkoja, minkä ehtii :) rv oli siis tällöin 10.
Oireet on myös pysytellyt poissa, eilen iltana ja viime yön särki päätä ihan hirveesti. Toisaalta nämä oireet nyt helpottaakin oloa, kun tietää, miksi niistä kärsii <3

Onko muilla sellasia pieniä nippasuja jossain nivusten/munasarjojen kohdalla? Aina välillä tulee.. Mietin vain mistä johtuu

Takaisin