oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos närästys-vinkeistä! Itse asiassa syötiin tänään jälkiruuaks mun tekemää piparkakkujäädykettä ja sen jälkeen ei närästänyt! Haa haa, eli pakastin täyteen jätskiä ja sit vaan selittää diabeteshoitajalle et pakko syödä jätskiä ettei närästä. :D

Mä oon syönyt usein mutta ihan säälittäviä annoksia ImageUploadedByVau Foorumi1419538280.317051.jpg tässä mun jouluateria jonka katoin asettilautaselle ja tuostakin jätin kun ei mahtunut. Alkaa olla todella tiukkaa saada se yli 500 grammaa rehua sisään, porkkanaa kurkkua ja marjoja.. Ensi jouluna syön kyllä yllin kyllin kaikkea ihanaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en jaksa syödä kans oikee kunnolla.. Tai aamusin menee kyllä ja sit loppu päivästä ei nälkää pahemmin oo.. Harkkasuppareita on taas tullu, ei kipeitä, mutta maha kovettuu ehkä alta minuutiksi hetkellisesti muutamia kertoja päivässä, mut ihan hyvä et jotain tuleeki tässä vaiheessa jo. Jospa ois sit sukkela synnytys edessä.. :)

Ehkä mä uskallan sit yöks suihkia tuota nasolia, sais nukuttua vaikka jopa. Tää päivä tullu maattua sängyn pohjalla melko pitkälti, tyttöki yllätti ja viihtyi välillä vieressä kirjoja kattelemassa ja pelaamassa uutta joululahja peliä tai sit rakenteli uusilla duploilla isin kaa. Huomenna tulee vieraita nii ois tosi jees jos jaksais istualtaanki olla :D

Huomaa kyllä et mies odottaa jo vauvan saapumista. Remppailtiin makkari ja saatiin se jouluksi sillee et sinne sai jo kalusteet takas, mies sit ehdotti viel maanantai illasta et laitettaisko jo pinnasänkykin sinne jouluksi, kun hän niin jo haluaa.. Ois rassu halunnu pedatakki valmiiksi, mut uusi patja uupuu vielä, niin ei voinu <3 tosin ihan hyvä et ei voinu laittaa, esikoinen on hoitanu siellä sängyssä nyt vauvanukkejaan ja itekki pötkötelly välillä siellä :D

Varmaan siksi tuleekin syötyä noin parin tunnin välein kun syön tosi miniannoksia. En halua närästystä :(

Pyydä neuvolalääkäriltä apuja tuohon! Ei kannata kärsiä kun voi saada viel jonku kurkunpään tulehduksen närästyksestä niinku mulla oli.

Täällä uusi oire.. närästys on alkanut vaivaamaan. Ei voi maata, kun alkaa heti närästämään. Joten yö unille voi sanoa heihei.

Mä otin äitipolin suositteleman Zoltin jouluaattona kolmen aikaan päivällä. Ei oo sen jälkeen närästäny.

Täälläkin taas närästää... enkä löydä lääkettä, voi itku. Ei auta pystyasentokaan. :S

Voiko närästyksestä saada kurkunpään tulehduksen?!? No, sekin mulla oli jo ja sain antibioottikuurin. Edelleen tosin aika paha yskä. Eilen en yskinyt taas paljoa mut heti kun menin illalla ekaa kertaa ulos niin luoja kun sai yskiä keuhkot pihalle taas. Mä olen jo niin tottunut tähän yskään kun sitä on kestänyt jo 1,5 kk. Ärsyttää vaan kun edelleen lantionpohjalihakset ei pidä yskiessä ja mun on käytettävä sidettä jatkuvasti. :( Enkä muuten pysty kunnolla edes treenaamaan lihaksia kun siitä tulee heti supisteluja!
Mulla on hiukan auttanut öisin sekä yskään että närästykseen kun laitoin pääpuoleen patjan alle tyynyn niin on koko ylävartalo hiukan koholla.

Kyllä ne hapot voi nielua ärsyttää tosi paljon varsinkin flunssan jälkitilana. Kannattaa pyytää joku kuuri närästyslääkettä. Itellä helpotti noin viikon kuurin jälkeen yskä ja muut oireet :)

Nyt ihan kun valkenis maailma kun puhutte yskän ja kurkkukivun ja närästyksen liittyvän toisiinsa! Oon tässä pari viimeistä päivää miettinyt että soitan heti lääkäriin kunhan arki alkaa, koska mun 5vkoa sit sairastamani flunssa on jättänyt jälkeensä kurkkukivun joka sattuu välillä ja on vain toispuoleisesti (vasen puoli kurkkua kipeenä) ja säteilee myös vasempaan korvaan. Nyt tulikin mieleen että voiskohan sekin johtua närästyksestä? En tosin ole joutunut turvautumaan Rennieen kun muutaman kerran viikossa, mutta silti...

Kuulostaa tutulta. Rennie vei multa närästyksen tunteen mut ei kurkkukipua. Toki kannattaa aina lääkärin antaa tutkia koska voihan johtua jälkitaudistakin.

Hei uskokaa tai älkää mut mä oon nyt täällä foorumissa ekaa kertaa tietokoneelta käsin, muuten vaan puhelimella seuraillut ja kirjoitellut! Nyt on vaan puhelimesta akku melkeen loppu enkä jaksa hakea laturia makuuhuoneesta... Läppäri oli lähempänä. =) Mutta kyllä oli vaikea ensin edes löytää nää meidän "omat" keskustelut!

Olen tässä viime aikoina huomannut että jos virtsarakko on täynnä supistelee normaalia herkemmin! Eli kun supistelee tiuhaan menen heti vessaan ja sit helpottaa supistelutkin.

Mullekaan ei ole tullut edes mieleen että yskä ja närästys liittyis toisiinsa. Uudenvuoden aattona on neuvola ja sillon pitää kyllä ottaa puheeksi, jos siihen asti vaan sinnittelis yskien, Strepsilsillä ja Renniellä.

Mun neuvola on vasta 19.1. (tuli 5vko tauko edellisen jälkeen, millonkahan nää käynnit alkaa tihentyä?!) joten taidan suunnata työterkkuun ens viikolla...

Onhan ne niin ärhäköitä ne vatsahapot, että varmasti ärsyttävät ruokatorvea/kurkunpäätä jos jatkuvasti nousevat sinne asti. Monestihan syömishäiriöiset eli bulimikot jää tästä vaivasta kiinni terveydenhuollossa.
On se vaiva itselläkin edessä, mutta aiemmissa raskauksissa se on tosiaan ollut vasta vikan kuukauden murhe.

Takaisin