oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli ehkä nuo viikot 28-31 sellaisia että piti herätä yöllä syömään leipä tai rahkaa joskus 01-03 välillä ja jos meni aamupala tuon jälkeen myöhäisemmäksi kuin 9-10 oli jo huono olo mutta nyt kun huomenna tulee 33 täyteen olen ilokseni huomannut että yöllä tarvii ainoastaan herätä vessaan :)
Luin jostain että vauvan kehitys olisi kiihkeimmillään noilla viikoilla saattaisi osin selittää tuota hetkellistä yösyöpöttelyä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on noita menkkakivun tapaisia jomotuksia alavatsassa, välillä yllättävänkin voimakkaita. Jostain luin että ne olis myös supistuksia?

Mulla on ollut kanssa tänään oikeastaan koko päivän menkkamaista kolotusta, joka säteilee myös alaselkään. Supistuksiksi minäkin olen sen ajatellut, varsinkin kun toisinaan oman sydämen syke kiihtyy. Vauvakin tuntuu olevan vaihteeksi TOSI alhaalla ja on pyörinyt ittensä sellaseen asentoon, ettei mulla oo missään hyvä. Onneksi vajaa 6 vkoa jäljellä. En muistanutkaan kuin rankkaa tää loppuraskaus on.

Äitiyspkl:lta sanottiin että kuulostais kohdun venymiseltä, kun lapsi on niin alhaalla. Mun tapauksessa ainakin tää on ollu varmaan syynä oireille.

Täällä kans ollu tota menkkamaista kipua, mut monta kertaa pahempana :eek: Neuvolassa meinas viimeks et kohtu painaa ja et supistuksia ne on. Sit mun maha on nyt laskeutunu vähä ni seki varmaa tekee noita kipuja. Tiiä sit mitä tuo mahan laskeutuminen merkkaa (toivottavasti ei synny ennenaikaisesti) tuskasta on ollu ja noita kovia kipuja on ollu ainaki 2 viikon ajan. Onneks ei oo koko ajan! Joka päivä kylläkin ja joskus muutaman kerran päivässä :eek:

Mullakin alavatsa ja selkä ollu tänään kipeä (ja to neuvolassa vave oli jo laskeutunut). Sain kuitenkin lähteä reissuun kun kukaan ei kieltänytkään ;) mutta harmikseni unohdin sen raskausarpivoiteen just nyt jos tosiaan kohdun kasvua on. Navan seutuvilla ja siitä alaspäin on myös vihlonut.

Tänne iski ihan karsee flunssa. Oon ihan sairaan väsyny mut nukkumisesta tuu mitää kun nenä tukossa ja kurkku kipeenä.. Nenäsuihketta ois vähän ikävä jotai nasolia tuolla taitaa olla, mut ei taida saada käyttää raskaana? Ahistaa valmiiks yöt ja sen mukaan seuraava päivä kun tietää et pitäis tuota 2,5 veetä viihdyttää ja leikkii seurana, vaikka haluis vaan maata sohvalla.

Onneks tytölle tuli tää semmosena helpompana versiona, ois vissii vaan miunki pitäny syödä sitä lunta ja olla ulkona ilman lapasia sunnuntaina niinku neiti( kieloista huolimatta).. Eikä topata kaikkia maailman talvivaatteita päälle etten vaan vilustu.

Vaikka on ollu kova keskustelu Otrivinin sopimattomuudesta, mutta kyllä teratologisen palvelun mukaan sitä kyllä saa käyttää. Sieltä löytyy ohjeet myös muista lääkkeistä, esim. just nuhan aikana.
Toivottavasti olo paramtuu!

Mulla ois vielä 10 työpäivää loman jälkeen mutta tuskin kykenen mä just kärvistelen puoli tuntia autossa tai lentokoneessa ja sit pitää päästä jaloittelemaan. Mä olen ajatellut kun eilenkin supisteli aika mojovasti että viikko vielä jolloin on 34 täynnä niin saa tulla kun on tullakseen nyt toivoo että pysyisi kyydissä sinne saakka.
Vatsa ei paina keuhkoja, potkut tuntuu 7 cm alempana kuin aiemmin ja painetta tuntuu alavatsalla joten oisko katkis jo hiljalleen valmistautumassa grande finaleen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on ollut aivan järkky närästys eilen ja tänään! Tietty on ruokailtu hiukan eri rytmiin ja eri ruokaa kuin normaalisti mut en todellakaan ole ahminut kun ei yksinkertaisesti mahdu. Rennietä kuluu ennätysvauhtia: eilen nukkumaan mentäessä, yöllä kaks kertaa, heti aamusta, lounaalla alkupalan ja vielä lämpimän ruuan jälkeen... Saa nähdä tuleeko maksimi annostu vastaan vielä tän päivän aikana.
Onko kellään hyvää vinkkiä, mikä on paras juotava kun närästää? Ihan vaan vettä vai jotain muuta? Janottaa sikana (kurkku täynnä limaa) mutta heti kun juon alkaa närästää enemmän.
Mä oon niin onnellinen että sain luvan olla mittaamatta sokereita nyt pari päivää flunssan ja etenki kortisonipiikkien takia. En olis vaan jaksanut stressata niitäkin tähän vielä.

Jpku emäksinen juotava vois tasata happoja mut en kyllä tiedä, mikä olis. Mites piimä toimis? Neuvola kysyi multa, auttaako happamat maitotuotteet.
Voithan toki koittaa ruokasoodaa (1tl rsoodaa lasiin vettä, kotikonsti närästykseen) mut se on suolasta niin janottaako sit vaan lisää?

Janna mä vetelin edellisessä raskaudessa varmaan tripla määrän renniee, kun kaikki närästi. Veden juominenkin oli kamalaa kun heti närästi.

Oli annettava periks ja haettava Microlaxia apteekista.. Perhanan ummetus ja turvotus sai jo meidän talouden joulurauhan koetukselle ilman.

Janna: Just juttelin eilen miehen siskon kanssa raskausoireista (heillä 1-vuotias tytär). Mua ei juuri oo närästänyt, mutta hän kertoi kärsineensä lähes koko raskauden ihan kamalasta närästyksestä, johon kaikkein parhaiten auttoi maustamaton jugurtti. Varmaan on yksilöllistä, mikä toimii kelläkin, mutta kannattaa tota varmaan ainakin kokeilla.

Kun odotin esikoista ja oli kovaa närästystä, anoppi käski syömään jäätelöä. Se auttoi tai ainakin kärsiminen oli vähän makeampaa ;-)
Mä aattelin sua eilen, kun ajelin Hattulan (Pekolan) läpi joulunviettoon :)

Takaisin