oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tarkennuksena että itsellä oireet oli varsin kummalliset: toispuoleista kurkkukipua, sitkeän liman nousua ja meni helposti väärään kurkkuun ja osittain tästä johtuvaa yskää (toki muutenkin yskitti). Heräsin usein yöllä yskään ja mies myös ja varsinkin silloin kun kääntyi selältään vas.kyljelle.

Tää nyt ei mikään raskausoire oo, mutta mulle kävi just kuten odotinkin; ti oli vika työpäivä ja heti aattoiltana alkoi tuntua siltä, että flunssaa pukkaa. Eilen illalla olikin kurkku jo kunnolla kipeä ja nyt särkee myös molempia korvia. Mietin pitäisikö jaksaa raahautua tänään lähimpään avoinna olevaan Diacoriin käyttämään hyväkseen työterveyshuollon palveluita, kun huomenna on eka äitiysvapaapäivä, joten sitten täytyy joko maksaa omasta pussista tai jonottaa julkiselle päivystykseen ainakin näin viikonloppuna.

Kyllä se kannattaa käydä tarkistuksella. Ainakin jos on selkeä korvatulehdus, saa siihen avun. Tai edes jotain oloa helpottavaa lääkettä, kuten nenäsumutetta ym.

Tarkennuksena että itsellä oireet oli varsin kummalliset: toispuoleista kurkkukipua, sitkeän liman nousua ja meni helposti väärään kurkkuun ja osittain tästä johtuvaa yskää (toki muutenkin yskitti). Heräsin usein yöllä yskään ja mies myös ja varsinkin silloin kun kääntyi selältään vas.kyljelle.

Nyt sä kyllä kuvailit ihan mun oireet!

Närästys on saapunut tännekin, nyt on parina viime yönä joutunu korottaa sängynpäätyä ja viime yönä piti ottaa Renniekin. Nää jouluherkuttelut ei kyllä auta ainakaan asiaa.. Jospa tänään jo keventäisi vähän ruokavaliota.

Minä söin aamupalaksi palan Bostonkakkua, suklaakonvehteja ja luumutortun sekä kuppi kahvia... Uhmaan tuota närästystä ja painonnousua siis ihan todella!

Mulla on ollu jouluaatost asti kurkku kipeä ja oon ottanu yhen paramaxin päivässä sillo jouluaattona,eilen ja vielä tänään ja nyt mietinki et kuin kauan niit on turvallista syödä päivittäin? Nimittäin sillon ku mul oli liitos kipui nii se lääkäri sano syö vaan jos koet tarvitsevas,mut ne oliki 1 mg..

Mullakin on omepratsolia, mutta tiiän ite, jos tilanne on niin paha ettei se auta - kuten aamuyöstä. Olin syönyt ja juonut niin paljon kaikkea "kiellettyä" illalla ettei ihmekään kun närästi. Pöntölläkään kun ei oo pariin päivään tarvinnut istua ni jostainhan oli tyhjennyttävä, halailin siis posliinia hetken ja sain sen verran ilmaa ja happoja pois että alkoi helpottaa.
Eikä oloa siis kyllä auttanut yhtään, että bejbe potki suoraan vatsalaukkuun koko ajan. Huoks.

Nonniin!! Nyt loppu tämän mamman Joulusyöpöttely! Oon siis 2-3 päivää vetänyt niin överisti suolasta ja makeaa sekasin. Nämä ei normaalisti kuulu mun ruokavalioon, mutta nyt Jouluna näitä tuli syötyä. Ja ihan liikaa :( Ei närästä ei ummeta vaan mulla ei näköjään muuten kroppa kestä. On ollut vähän oudon oloinen pää aamun, niinko ois krapula. Ajattelin et se johtuu siitä kun valvoin myöhään. Pissa tuoksahtaa vähän voimakkaalle ja ajattelin etten ole juonut riittävästi. Sitten mun ympärille tuli pörräämään kärpäsparvi :eek: Huidoin niitä jo pois kunnes tajusin ettei niitä oo muualla ku mun silmissäni!!! Aion nyt juoda vettä extra paljon ja lepään. Jätän nuo suklaat ja jouluruuat syömättä tältä Joululta ja jos ne kärpäset vielä palaa niin soittelen svo:lle. Ei turvota, sen unohdin mainita.

Hei onko jollain tuntunu ala vatsassa sellasta pulsimaista jumputusta? vasemalla tai oikeella? mulla nyt jokusen viikon ehkä kuukauden tuntunu sillon tällön, joskus monta päivää kutkeen ajoitain ihan kun olis ylimääränen pulssi tossa alavatsan oikealla puolella.. ei ole säänölistä niinku pulssi ja tunnen sen todella hyvin ja joka näkyy kun ala vatsa nykähtää? todella hassua eikä neuolassa osattu siihen oikeen mitään sanoo..

Täällä kans tullu tungettua turpaan kaikkea sekasin, nyt saa riittää. Koko ajan ihan kamala jano ja pissa haisee myös voimakkaalle :( illalla oli nii järkky turvotus ettei mitää rajaa, hyvä et uskalsi vessassa käydä ilman ettei pönttö halkee :o vettä on menny kauheesti ja sokereita en oo uskaltanu ees mittailla :( syöpöttely loppu nyt ja alkaa tavallinen arki :)

Mä tunnen myös välillä alamahalla pulssin jytkeen ja oon aatellubet se on vaavi:) en oo ees neuvolassa maininnu asiasta.

Hassua.. mäki ajattelin eka että se on kääntyny pää alas päin ja että sillä on hikka kun se on niin epäsäänöllistä.. mut en Usko että se on kääntyny koska välillä tunnen pään ja pyllun eri puolilla tai ainaki mä luulen niin..

Meillä ollaan visusti oltu pidemmän aikaa pää alaspäin. Pyllyn ja jalkojen paukkeen oon saanu tuta luissani:)

Ärsyttää ku mul on semmonen epämääränen tunne,ettei kaikki olis hyvin vaikka vaavi kiikkuuki normaalisti,mut jotenki sen vuodon jälkee ollu ihan kummallisia tuntemuksia mm. Valkovuoo haisee omituiselle(voi ehkä johtua myös tosta ku söi jouluna,mitä sattuu),alushousuissa välillä havaittvissa pieniä punaisia pilkkuja,mutta en tiedä onko verta,koska sitä kun raaputtaa nii lähtee nätisti pois,verihän jäisi siihen :/ En viitti nyt soittaa synnärillekkään ku viimeks ei otettu tosissaan vaan käskettiin vaan lepää ja seurailla vaavia,että liikkuuko se normaalisti vai ei.. Oon jotenki välillä ehkä hieman yli dramaattinen jos se ei liiku,mutta kyllä silti on selkeitä liikkeitä.. Ainakin tänä aamuna.. Nyt jotain vinkkejä mielen rauhottamiseen?

Muokattu viimeksi:
Nanna: Ainakin täällä tyyppi kyllä mahtuu edelleen mylläämään itsnsä eri asentoihin. Tosi paljon Turbo viettää aikaa poikittain (, mikä on jo välillä todella kivuliasta), mutta usein tyyppi hengailee myös ns. diagonaalisesti pää oikealla alhaalla ja jalat vasemman puolen kylkiluita murjoen tai toisinpäin, pää vasemmalla ja jalat oikealla kylkiluissa.

Ehkä sunkin pikkuinen vielä myllää asennosta toiseen. Sillon vois hyvin olla hikan aiheuttamasta naputuksesta kyse, joka tuntuu ja näkyy pään ollessa tietyssä paikassa.

Meillä kans Tirppa kääntyilee vielä miten lystää. Vaikee hahmottaa missä ja miten päin se milloinkin on. Ois mielenkiintoista tietää paino, en usko että kovin suuri on.
Tiada: Mä kävin just ulkona kävelemässä ja meen lämpimään suihkuun nyt. Saan siten rentouduttua paremmin. Sen äskeisen kärpäsparvihyökkäyksen takia mä kerkesin jo pakata

Takaisin