oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletteko muut huomanneet sellaista, että kun istuu hiljaa paikallaan, niin mahdollisten vauvan liikkeiden lisäksi tuntuu jatkuvasti oma pulssi koko kehossa; varpaissa, reisissä, pakaroissa, vatsassa, käsivarsissa, niskassa ja päässä? Tosi kummallisen tuntuista...

Onkohan kyseessä joku verenpainejuttu, vai mikä? Voisko liittyä vaan lisääntyneeseen verivolyymiin? Just kyllä maanantaina lääkärissä mitattiin paineet ja silloin ne oli ainakin ihan erinomaiset... En muista vastaavaa oiretta edellisestä raskaudesta, mutta toisaalta siitä on kyllä aikaa vierähtänyt sen verran, että moni muukin asia on ehtinyt painua unholaan.

Samsam, mulla ainakin toi oma syke on tuntunut aina levossa. Luulisin että kyse vois olla omaan kehoon keskittymisestä ja sen tarkemmasta kuuntelusta jos sitä ei oo ennen huomannut. Toki voi verenpainekin aiheuttaa mut voi sen tuntea muutenkin :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Miss T: No, hyvä tietää, etten oo ainakaan ainoo. Ehkä joku viisaampi kohta kertoo, mistä on kyse... :)

Mippu: Tää jumpsutus eroaa kyllä ns. normaalitilasta. Tuntuu melkein, että kohta veri suihkuaa ulos sormista ja varpaista. (Sori ällö mielikuva... :grin)

Mä ainakin tunnen aina koko kehossa kun bulssi vähänkin korkeempi. Ja nyt raskauden aikana mulla on lepopulssi on ainakin korkeempi kun tavallisesti.

Kun syö mahan täyteen (=ähkyyn :)), maha tulee ihan tautisen pinkeeksi. Silleen, ettei meinaa pystyä istumaan. Ja kun siihen päälle juo jotain vähän enemmän, tuopillisen tms. niin tuntuu, ettei se neste enää mahdu sisään vaan jää ruokatorveen. Ehkä pitäs opetella sivistyneemmät ruokailutavat ja syödä vähemmän useemmin eikä ahmia kerralla niin paljoa :D

Jahas, täällä ollaan nyt todella herkällä tuulella. Mies pyysi oikein kauniisti, etten enää lukisi uutisia tai selailisi netistä mitä kaikkea voi raskaudessa mennä pieleen... Oon itkeskellyt koko päivän, koska oon niin tajuttoman huolissani vauvasta ja muutenkin kaikki surullinen/masentava/kauheudet, joita maailmassa tapahtuu saa mut aivan hysteeriseksi. Mulla on mieli ihan maassa, kun jatkuvasti huono olo, pää kipeä tai väsyttää. Olo on ihan kamala. Ei tän raskauden tällaista pitänyt olla! Missä on se hehku, ilo ja onni? Musta tuntuu, että kuolen tähän huoleen ja oloon ennen laskettua aikaa. Tää on ihan hirveetä :'( miks mulla on niin hirveä olo ja tää pahoinvointi ei vaan lopu? Onko vauvalla jokin hätä vai mikä on? Miksi muilla ei ole tällaista samanlaista? Mikä mussa on vialla? Byäääääh!

Mä oon ihan samanlainen :D Nyt oon jo vähä rauhottunu ku kyl se ilmottaa jos sil ei oo kaikki hyvin ja oon jostain kuullu et mitä huonompi olo äidillä on sitä parempi olo on vauvalla :)

Muokattu viimeksi:
Mama88: En voi edes kuvitella miten hirveetä sulla on, koska pahoinvoinnilles ei tunnu tulevan loppua lainkaan. Sen verran voin sanoa, että kun itselläni on raskauden aussa pari kuukautta tosi väsynyt ja pahoinvoiva olo, niin oikeasti maaima näytti kurjalta paikalta. Oli hetkiä, jolloin mietin että miksi ylipäänsä tulin raskaaksi, enkä voinut kuvitellakaan että joskus voisin vielä hyvin. Itkeskeiln harva se päivä miehelle, kun ketuttaa kun ei jaksa edes hiuksia harjata hampaiden pesun jälkeen. Pienistä asioista kasvoi valtavia, kun väsymys oli alhaisen hempan ja pahoinvoinnin takia (en saanut nukuttua yöllä) karmea. Ja sulla on vielä se tosi pikkuinen siinä, josta pitäsi jaksaa huolehtia.

Ei voi muuta kuin toivoa sulle voimia. Ehkä raskauden aikana jossain kohtaa koittaa se hetki, että huomaat ettei ole enää pahaolo.

Kiitos ihanista lohduttavista kommenteista! Näinhän se on, että kipeenä kaikki on tuplasti kamalampaa. Pakko vaan sinnitellä :(

Mulla oli hetki ilman pahoinvointia välissä mutta onnistuin eilen iltapalat pykäämään paidalle kun en vessaan ehtiny, jes, se on nyt entinen paita.

Mutta nyt tyhmä kyselee, en halua googlettaa etten panikoi enempää kuin nyt, mutta onko normaalia jo tässä vaiheessa että tulee supistuksia? :S tietenkin saattaa olla että tein liikaa töitä ja muuta ja heti kun levolle kävin niin sitten iski, eikä voi erehtyä että mikä oli. tosin mulla nyt tuntuu kaikki tulevan aika ajoissa kun ihan selkeitä liikkeitä tuntunut ja pari kertaa käsi ollut paljaalla iholla ja tuntunut siihenkin. omituista.

Nelli2, millä viikoilla oot? Ihan normaalia on harjoitussupistukset (vatsa tuntuu kovalta/pinkeältä), mutta jos tuntuu kipua menisin tarkistuttamaan, ettei paikat aukea. Yleensä lepo auttaa.

Mulle neuvolas sano et ei ois normaalii supistukset.. Aattelin vaan mielessäni et kyl ne uudelleen synnyttäjällä ainaki tuntuu olevan kun melkein kaikki tututki sanoneet ei aikasin on alkanu tulla kivuttomia. Melkein kerkesin huolestuu ku alko puhuu et jos vuotoja tulee nii sit ei mahda mitään.. Mut sit päätin unohtaa ne sen jutut. Oon vaan koittanu huilata jos siltä tuntuu, eikä kyl oo nyt pahasti edes ollu niitä, joskus jos liikkunu/siivonnu vauhdikkaammin saattaa maha pingottuu mut ei onneks enää levossa niiku sen VTIn aikaan tuntui tulevan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oon vk 17+2, mut eka tuli n. viikko sitten :S mietin vaan että pitäiskö soittaa neuvolaan ja kysäistä kun kuitenkin ensimmäistä odotan. En osaa sanoa oliko kovin kivuliaat mutta kyllä hämmensi ja tuntui sellaista ilkeää vihlontaa kyllä. Ei ole vaan millään päässyt kunnolla huilaamaan moneen päivään että varmaan se lepokin auttaisi

Nelli2: Soita ihmeessä sinne neuvolaan, jos supistukset tuntuu kipeiltä, sillä sille niiden ei pitäisi tässä vaiheessa tuntua. Saisit ainakin saikkua, vaikkei paikat olisikaan lähteneet aukenemaan. Itselläni oli edellisessä raskaudessa myös kipeitä supistuksia aikaisilla viikolla (ei tosin verrattavissa synnytys-supistuksiin), sain helposti saikkua ja varsinkin kun kohdunkaula lähti jossain välissä lyhenemään. Toi raskaus kyl meni lopulta 9vrk yli.

Nelli2 mäkin kyllä oisin yhteydessä neuvolaan, jos kipeitä supistuksia. Vois olla hyvä tarkastaa, ettei oo mitään tulehdusta taustalla, joka vois kypsyttää kohdunkaulaa ja aiheuttaa supistuksia ja avutumista. Mulle sanottiin ainakin että jos vihlovia supistuksia on niin voi olla vti tai bakteerivaginoosi taustalla. Molemmat kuitenkin helposti hoidettavissa :)

Ja vaikka ei oliskaan mitään tulehdusta, niin saikku vois olla hyväks, että saa kunnolla huilata. Ite en ekassa raskaudessa lepäilly riittävästi ja jouduin sit 2 vko:ksi vuodelepoon (onneks sain olla kotona), mutta ärsyttävää oli kuitenkin. Lepo mullakin auttoi ja tyttö synty lopulta 3 vrk la ajan jälkeen.

Joo, ehdottomasti yhteys neuvolaan, ettei oo mitään vakavaa!

Onko muilla ollu sellasta kipua häntäluun vieressä? Aina kun istuu hiukankin huonossa asennossa, eli käytännössä paino häntäluulla, ei siitä meinaa päästä ylös, kun kipu aivan tajuton. Sit ensimmäiset askeleet tuntuu tosi pahalta nousun jälkeen. Liitoskipuja tuskin ovat kun ovat ihan väärällä puolella eikä kipua tunnu enää hetken kuluttua noususta. Tuntuu vain ihan 90-vuotiaalta kun nousee tuolilta :) Onneks leposärkyä tai muuta ei vielä ole eikä kipulääkkeitä joudu syömään kun on niin hetkellistä.
Lisätäkseni silti vielä tähän että häntäluun seutuvilla on ajoittain ollut kyllä runsaampaa rangan naksumista kuin yleensä. Onko jollakin mitään tietoa, mistä tommonen vois johtua?

Selvä, kiitos teille vastauksista, koitan soittaa sinne jossain vaiheessa ja kysäistä. :)

Takaisin