oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko jollain muulla seksin jälkee pakko mennä oksentaa? Tää tapahtuu siis joka ikisen kerran jälkeen..

Sanna mulla ainakin vihloo välillä ihan hulluna häntäluun vasemmalta puolelta. Joku hermo jumissa siellä :-/

Mulla oli ekassa raskaudessa juurikin puolen välin tietämillä noita häntäluun kipuja. Töissäkin jäin välillä mieluummin seisomaan, kun tiesin et liikkeelle lähtö on ihan tuskaa :/ Mutta ainakin mulla ne kivut kyllä helpotti ja loppuraskaudesta ei samanlaisia vaivoja enää ollut. Tarkalleen en muista kauanko noi kivut jatku, mutta toivotaan et teilläkin kivut menee ohi.

Joo, toivotaan et menee ohi. Voipi olla et ku kaikki paikat venyy ni nuo selän osaset antaa kans periks. Ei kai tähän varmaan auta ku selän lihasten vahvistaminen ja odottaminen et mukulat siirtyy paremmille paikoille :) Sitä vaan aina pelkää et hajooko tuo selkä kokonaan.

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla taitaa vaatia kunnon venyttelyä, pakara ja lonkankoukistaja. Pitäs saada aikaseks :-/

Vitsi, että toi selkä voikin kipeytyä helposti. E§ilen tein vähän pihahommia ja hyvä et illalla pääsin kävelemään... Onneks aika yön aikana aina helpottaa. Huomenna ois tarkotus mennä sienimetsälle. Saas nähdä mitä selkä tuosta tykkää.

Ärsyttää vaan, kun vihdoin jaksais tehdä kaikkea pahoinvoinnin helpotettua, niin sitten selkä alkaa vihoitella.

Tolle selälle pitäis joo saada jotain jumppaohjeita. En oikein hahmota, mitä teen väärin. Jos se johtuu notkolla pitämisestä, pitää vissiin kokeilla korkkareita :)

Mullakin on selkä tosi kipee, eikä luentosalissa istuminen helpota asiaa... Tuntuu kävellessäkin inhan kipeeltä. Jäin tänään suosiolla kotiin, ei pysty ei kykene nyt ollenkaan...

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Ei pysty keskittymään. Ihan turhan yrittää lukea mitään, ei edes lehtiä, kirjoista puhumattakaan. Telkkarista ei meinaa jaksaa yhtä jaksoa sarjasta katsoa ilman, että jotain muuta alkaa puuhaamaan samalla. Onneks töissä sentään saa mitään aikaiseksi.

Multa hävis kaikki oireet ensimmäisen kolmanneksen myötä! Porkkanan himo vain on jäljellä. Välillä tuntuu, että oonkohan minä raskaanakaan. Painoakin on tullut vain pari kiloa lisää eikä se näy missään. On toki neuvolakortti ja ultrakuvat mitkä muistuttaa tuosta matkustajasta. Ne onkin ainoot konkreettiset asiat tässä vaiheessa. Tosin nyt on viikon ajan esiintynyt vatsan kovistelua eli kohtuhan siellä suppailee. Ei kipeesti vaan normaalilla tavallaan. Se vaan olla möllöttää niin nätisti tuolla lantiossa. Saan pitää salaisuuden vielä hetken aikaa :wink

Mulla ei oo hävinny oireet mihinkään :/ Ainoo et mä en vaan osaa iloita tästä vieläkään vaikka se näkyy ja nyt jo 16+3 viikkoja ku koko ajan pelotellaan,että oot selvillä vesillä vasta viikolla 20 et voi tapahtuu ihan mitä tahansa ja toi on ärsytävää :(

Voi ei :( Koita vaan nauttia vauvanodotuksesta oireista huolimatta ja unohda ne pelottelut! Minä päätin nauttia täysillä tästä viimesestä vihtahoususta ja koko odotusajasta. Pelottaa toki välillä ja niinkuin aina; ikinä, ei koskaan saisi olla onnellinen saatikka näyttää sitä muulle maailmalle! Aina se ärsyttää jotakin ulkopuolista ja sitten sieltä satelee niitä kommentteja joista ihan varmasti pahoittaa mielensä. Sitten kun tämä minun maha alkaa näkymään kunnolla, sanon ihmisille, että otan vastaan VAIN onnitteluja :p Tee sinä Tiude samoin :Heartpink

Moikka! Uutena käyttäjänä liityn keskusteluihin. Ensimmäistä lasta odotellaan avopuolison kanssa, tänään rv 18+0.
Mulla on alusta asti ollut aina silloin tällöin menkkamaista jomotusta alavatsassa, mutta kuitenkin tosi harvakseltaan. Nyt kuitenkin ollut pari päivää muutaman kerran tunnissa sellainen muutaman minuutin kestävä "menkkajomotus" ja sen jälkeen helpottanut. Ensimmäistä kun odottaa niin todella vaikea yrittää arvioida mikä kuuluu ns. normaaleihin raskauden kasvukipuihin yms.. Onko muilla ollut menkkamaisia kipuja vielä tässä vaiheessa raskautta?

Tiada sehän on vaan hyvä, että on oireita: mitä vahvemmat raskaushormonit, sitä parempi lapselle vaikka pahempi äidille.
Minä oon nauranut, että selvillä vesillä ollaan, kun huuto kuuluu. Mutta eihän sitä olla oikeestaan sittenkään - toivonkin siis vain saavani kuolla ennen lastani.

Exä yritti opettaa, että elä sairasta tulevaa, pilaat vaan nykyisyytes. Ei ole helppoa, mutta yritän. Ja tässä en kuitenkaan pysty tekemään lapsen turvaksi mitään, niin koitan edes tehdä itselleni. Onpahan toukankin mukavampi kölliä onnellisen mamman mahassa.

Kyllä nää täältä vielä iloksi muuttuu. Alkaa selvästi olla syksy tuloillaan, kun kaikilla tuntuu olevan vähän masentuneita mietteitä :)

Pähkinä, mulla ainakin tulee menkkamaisia kipuja vähän edelleenkin. Ne ei kyllä kestä muutamia minuutteja vaan ovat pikemminkin enemmän tai vähemmän pikaisia vihlaisuja, jotkut tosi kipeitäkin.
Välillä kramppaa alamaha, eli supistelee. Tuolla supistelulla tuntuu olevan jotain yhteyttä myös vatsan jännittämiseen vaikka niitä tulee joskus muutenkin.

Mulle neuvolantäti sanoi viikolla 15+3, että vihlaisut, kipristelyt, supistelut ja muut ei haitta, paitsi jos ne ei lopu levossakaan. Eli ton mukaan muutama minuutti ei oo vielä paha :)
Ja jos ne ei lopu, sitten soittaa neuvolaan, äitipolille tai muuhun päivystykseen lisäohjeita.

Mäkin liityn uutena keskusteluun. Mulla on ollu aika vaikea alkuraskaus. Ei mitään älytöntä oksentelua ja oon kyllä saanut syötyä jonkun verran, mutta jatkuvasti oli paha olo noin 2 kuukautta. Painoa lähti muutama kilo eikä oo vieläkään tullu takas, nyt rv 16+5. Mutta onneks olo on jo välillä hyvä ja jotenkin tuntuu, että energiaakin on vähän enemmän nyt.

Mulla muuten on melkein koko raskauden ollu lantiossa kipuja. Kun makaa selällään ja haluis esim nostaa jalkoja sängyltä, niin tuntuu että joku hermo on niin puristuksissa, että sattuu tosi paljon. Ehkä tää on samaa kun toi joidenkin mainitsema häntäluukipu. Aattelin kysäistä lääkäriltä, kun on ensi viikolla se neuvolalääkäri.

Saa nähä miten käy, maanantaina meen lääkäri ultraan ja aattelin puhua siellä tuosta alaselän ja mahan kivusta, tämä päivä menny taas köpötellessä miten sattuu ku käy nii pirun kipeetä selkään.. :/

Minun pitää vähän perua puheitani tuosta ei-oireettomuudestani... Minä olen nukkunut tänään kahdet päiväunet... Väsymys siis tallella!

Tuo monen mainitsema selkäkipu kuulostaa ihan iskiakselta. Itsellä on iskias-hermo puristuksissa välillä molemmissa jaloissa, useimmiten vaan oikeassa. Toisina päivinä haittaa liikkumista, toisina vaan tuntuu vähän. Siitä ikävä vaiva ettei siihen oikeen auta mikään :/ Th suositteli selkätukea ja venyttelyä, panadolia jos on oikeen kipee.

Takaisin