oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin olen ollut ihan kamalan väsynyt, töissä vaan kaikki tympii ja saatan sanoa töksäyttää ikävästi :/ Onneksi lääkäri ymmärsi kirjoittaa viikon lepoa, jos väsy helpottais ja pinnakin vähän löystyis. Hb 131, mikä on harvinaisen hyvä. Mutta meinasi että voi olla että kärsin proteiinivajauksesta, kun en juurikaan syö lihaa, Vauva kuulemma onneksi ottaa tarvitsemansa, eikä sen pitäisi kärsiä vajauksesta, mutta itse alan olla aika loppu. Lisäksi kun yskä valvottaa öisin, niin avot.

Mulla ollut aika vähän noita vatsakipuja, mutta tänään aamulla kun olin sitonut kenkiä ja nousin ylös, niin hitto että teki kipeää! Ajattelin jo, että nyt repes jotain, mutta meni onneksi ohi kun hengitteli vaan rauhassa. Pakko oli ettiä pari kertaa tänään dopplerilla sydänääniä, kun jäi kuitenkin huolestuttamaan että onko kaikki ok. Sieltä ne löytyi onneksi hetken etsimisen jälkeen :Heartred

Mulla on ollut jo viikkoja ihan kauheaa turvotusta, joka lisääntyy iltaa kohti. Siis ei mitään nesteturvotusta, vaan maha täyttyy päivän aikana kaasusta. Ilmeisesti liittyy suolentoimintojen hidastumiseen ja sitten, kun aamulla alkaa jotain syödä ja ruoansulatuselimistö toimia, niin kaasut eivät pääse sieltä ulos, vaan muodostaa kunnon pallomahan. Ja se ei ole tuolla alhaalla, missä kohtu on, vaan alkaa melkein heti rintojen alta ja jatkuu siihen kohdun yläpuolelle saakka. Kävin sitten tänään ostamassa apteekista ummetuslääkettä, ja toivotaan, että se auttaisi asiaan.

Muutoin alkaa kaikki oireet olla jo historiaa, mitä nyt pientä väsymystä vielä.

Tunneksä Tiada jo noin hyvin liikkeet? Mä en vielä ainakaan tiedä tunteneeni yhtään mitään, ainakaan varmaksi. Olis kiva alkaa kanssa jo tuntea liikehdintää :) Mä oon joutunu kans ottamaan päikkäreitä, välillä 2x päivässä, onneksi nyt on mahis siihen.

Joo johtuu vissiin siitä et ennen tätä raskautta olin alipainonen ja nyt yritän kerryttää sitä massaa,nii se vaavi on tos ihan "mahassa" kii eli tuntuu tosi hyvin :)

Mulla on taas flunssa. Tää on niin syvältä. Olin kaksi viikkoa terve ja sitten iski uus pöpö. Oon muutenkin tällanen maanantaimuotti, et oon kipeenä varmaan kymmennen kertaa enemmän kuin tavan suomalainen, mutta tää on jo naurettavaa. Räkä lentää, yskittää, hikoiluttaa kuin mummotautista, väsyttää ja ei vaan jaksa tehdä mitään. Onneksi ei oo enää paha olo eikä mitkään sekä- tai iskiaskivut vaivaa, mutta on jo tässäkin.

Tiada92: Mullakin tuntuu jo liikkeet tosi hyvin, viikkoja 18+4. Tänäkin aamuna heräsin siihen, että jöijäle piti jotain potkunyrkkeily treenejä alavatsalla. Mies on yrittänyt useaan otteeseen, josko liikkeet tuntus jo ulospäin, mutta ei oo vielä tuntenut niitä. Ite en osaa vielä eritellä vatsassa tuntuvaa liikettä tuntuuko se omaan käteen. Mulla tosiaan on istukka takana, eikä hirveesti oo makkaroitakaan liikkeitä vaimentamassa. Mites, Tiada, tuntuuko sulla liikkeet missäpäin masua? Mulla lähinnä ihan alavatsalla, mutta toisinaan myös ylempänä.

Mulla on tullut taas supistuksia, osa kovempia, osa lieviä ja vissii ihan normaaleja. Mutta nää kasvukivut, huhhuh, viime yö meni ihan penkin alle kun nukahdin yhden aikaa ja kello soi puol neljä, kun ei hyvää asentoa löytynyt millään vaan jomotti lantiota ja kylkiä ja ja ja..

Mulla kans oli ihme kylkikipua oikeessa kyljessä ja itkua väänsin niin että mieskin heräs kun sattu niin kamalasti. Onneks lopulta sain nukuttua. En tiiä johtuko eilisestä mammajumpasta vai mistä. Muutenkin sen jumpan jälkeen oli maha kipee (en ookkaan alkuraskauden jälkeen tehny vatsoja yhtään). Nyt on tilanne onneks normalisoitunu.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla tuntuu sekä että alhaalla ja ylhäällä kaikist oudoin oli se ku hiplasin vaaleenpunasia housuja niin taas se alotti :D

Muokattu viimeksi:
Mikäs ihmeen kipuyö on ollut kun mullakin kipuili vasemmasta kyljestä nivusiin saakka sellanen linja ihan selvästi. Pari kertaa oli pakko herätä lämmitteleen tollasta vehnätyynyä niin sillä sai vähän lievitettyä kipua ja pysty nukkuunkin vähän. Aluks kyllä vähän pelästytti kun ei noin kovia kipuja oo vielä ollut tähän mennessä..

Ihana tiada, minulla edellistä poikaa viimesillään odottaessa nosti kovan "metelin" kun aloin neulomaan tai ompelemaan. Mutta kun hioin ja maalasin pinnasänkyä ei kuulunut mitään, vaikka siinä kyykin ja kumartelin mitä ihmeellisimmissä asennoissa.
Nyt on tullu lähinnä vain maha kipeeksi aina kun on meinannu jollekkin uudelle tulokkaasta kertoa. :D

Meillä alkaa melskaus jos kuuntelen tietyn tyyppistä musiikkia. Eihän nämä vielä kuule, et varmaan reagoivat omaan tunnetilaan näin vahvasti. Hassua :)
Mut tosiaan ei mulla liikkeet ihan niin hyvin tunnu ku esim.Tiadalla. Mut toisaalta itellä on tota pehmustetta tuossa vatsan alueella hieman :)

Hohhoijaa. Mikähä nyt taas sit on ku ihmeellistä kirvelyä tuntunu tänään alapäässä.. Ei pissatessa kuiteskaan mitään, et voiko vaan limakalvot olla jotenki hankautunu et siitä johtuis? Eikä ainakaa viel mitään hiivaan viittaavia muita oireita, yleensä mulla siiinä kutisee kauheesti ja valkovuoto semmosta kokkareista.Tiistaina oli neuvolalääkäri sillo ei sanonu mitää sisätutkimuksen jälkeen ja ma vein pissanäyteen taas ku pitää nyt kerran kuussa viedä sen vti jälkeen, ei ollu vissii mitää ku lääkäri sanoi et ne soittaa jos siellä on.. Ku ei ollu tiistaihin kerenny tulla. Noh. Pitää seurailla ja soittaa lääkäriä jos ei ala helpottaa. Todella rasittavaa ku koko ajan joku vaiva ja mies kinuaa seksiä minkä kerkeää.. Huoh >.<

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli alussa kans kaiken näköstä ja mua alko jo ärsyttää rampata kokeissa,mut nyt on alkanu helpottaa :)

nyt mäki tiedän miltä harjoitussupparit tuntuu... Muutamana päivänä ollu töiden jälkeen ja illalla hirveet bileet leissonilla mahassa :D

Mulla on nyt parin viime päivän aikana käynyt niin, että selin makuulla tulee melko nopeasti huono olo; huimaa ja alkaa kuvottamaan. Viikkoja on vasta 18+.

Muistaakseni tämä oire ilmeni edellisessä raskaudessa vasta paljon myöhemmin. Onkohan tää psykosomaattista, vai voiko toi mukula muka jo oikeasti painaa isoja verisuonia niin, että alkaa heikottaa...?

Takaisin