Yyyh en kestä tätä pahoinvointia, etovaa oloa ja ummetusta!! :/ alkuraskaus tuntuu palanneen, koko ajan kuvottaa mut oksu ei tuu pakottamatta (enkä tasan pakota!!), ärrh.
Täällä kanssa alkanut taas kuvottava olo.... lisäks kävely on niiin tuskaa, kun tuntuu ettei saa toista jalkaa nostettua. Sattuu tonne johonkin nivusen seudulle(liitoskivut..??). Ennen mennyt yön aikana ohi, kun saanut levättyä mutta nyt kipu on tässä aamulla edelleen päällä niinkuin illallakin..
Täällä liitoskivut myös pahentunu. Itkun kanssa saa liikkua ja oikeanpuoleisessa pakarassa hirvee lihas jumi. Oikea jalka ihan sairaan kipeä liikutella. Sitten ollaan oltu kuumeessa puoltoista vuorokautta eli joka paikkaa särkee. No jos jotain hyvää niin mummon mukaan lähtö lähellä kun on nenä levinny vissiin jotain vanhan kansan juttuja. Kyllä henki lähtis jos nyt pitäis synnyttää.
Sillon joskus kun oli puhetta siitä purppuraviivasta niin aamulla vilkaisin ihan huvikseen.. Kyl se nyt oli vähän noussu korkeammalle ja oikeen tumman violetti :D sormelle olin 2 viikkoa sit auki et jospa tuo oikeesti nyt sit jotain kertoo.. 0.o
Mulle ei oo aikasemmi tehty tässä raskaudessa sisätutkimuksia, paitsi 20 jotain viikolla lääkäri neuvolassa..
Esikoisesta oli sama tilanne samoilla viikoilla ja synnytys lähti sit 40+0 käyntiin.. :)
Lähinnä mietin tuota yhteyttä tuohon purpuraviivaan, et eteneekö se tuon avautumisen kanssa :) ois pitäny kattoo jo sillo pari viikkoa sit et oliko sillo samanlainen, kun joulukuun lopulta noussu ehkä 1cm ylöspäin just :D
No NYT voin kyllä sanoa että en jaksa enää olla raskaana. Tää oleminen on NIIN vaikeeta ja väsyttää ja stressaa se synnytys ja PLÄÄH... Haluan jo pikkuisen syliini tuhisemaan...
Joo ja rv vasta 38+2, eli vielä voi jokunenkin viikko mennä......
Newi, juu täällä kans 38+2 eikä jaksa enää. Kivut ihan kamalat jos ei liitoskivut riitä niin sitten huuta selkä hoosiannaa, sukkia ei voi pitää jalassa tai ylipäätään mitään mikä puristaa vähääkään. Eli nestettä riittää! Peräpukamatkin on tullu tutuksi. Kunnon yöunista on joku 5 tai 6 viikkoa. Kaikkein eniten ärsyttää tää oma valittaminen mutta olo on niin hankala. Perusasiat ei onnistu ihmiseltä vaan siksi että on raskaana. Sitten vielä se "minä vaan täällä yksin hormoni itku" millon varmasti kaikki asiat on ainaki omasta mielestä päin....Vieläki kaikuu korvissa kun sanoin alkuraskaudesta että nyt täytyy nauttia tästä kun on viimenen minkä teen. Ja tottahan se on että tätä mahaa tulee vielä ikävä :)
Minä epätoivoisena eilen marisin miehelle että tää ei ikinä synny. Mies sit lohdutti, että vaikka menis viikolle 42, jäljellä oleva aika on joka tapauksessa lyhempi ku 9kk. Että kaikille kanssatuskailijoille: jäljellä on enää hyvin hyvin vähän aikaa, tsemppiä! Kyllä me jaksetaan! :)
Liityn seuraan valittamaan, 40+4 ja ei jaksa enäääää... Mulla vaikuttaa ihan hirveesti se miten yöt menee. Viime yönä heräsin varmaan 10 kertaa, yhellä heräämisellä olin aiwan hiestä märkä, siinä sitten itteäni pyyhin pussilakanaan kun en muuta keksinyt.. Ja mulla ei vauva liiku öisin juuri ollenkaan, koko yön pelkään et pieni on kuollut :/
Ainiin! Eilen piti ihan itkua pidätellä, kun liitoskipujen kourissa lähdin kauppaan vartavasten hakemaan dallaspullapitkoa, jota teki niiiin kovasti mieli ja sitten ne oli loppu sieltä saamarin hyllystä!!!!! Kyllä otti päähän. Tyydyin sitten minidonitseihin... Jatkossa laitan miehen hakemaan mielitekotavaroita niin eipähän tarvi itse kärsiä "turhaan" :D
Mä lähinnä öisin vessaan/kipuihin herätessä stressaan sitä että "mitä jos synnytys käynnistyy nyt"... Mitä sitte jos käynnistyiskin? :D mut yöllä kaikki vaan tuntuu niin pelottavan suurelta... Vaikka tosiasiassa kyllä mä toivon että synnytys alkais illalla/yöllä niin ois mies heti tukena, eikä niin että mies on töissä ja sit ei tiedä et kauan sillä menee että pääsee sieltä mun luokse...
Mulla tuli kans kramppeja vähän ennen synnytystä ja synnytyksessä... Ja itse asiassa vielä jälkisupistukissakin. Ettei ois eka vaan synnytys lähellä? :)
Miss T: Mulla on sama, en pysty nukkuu öisin ku vauva on sillon rauhallisempi, enkä tunne niin usein liikkeitä! Sit pelko kurkussa tökin pientä ja menetän yö unet Täällä menossa rv: 40+5...