oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Verenpaineen nousu itsestään ei myös ole varma myrkytys oire. Itellä ku se tuppas nousta lopussa ni ku verikokeet oli priimaa, pissa koko ajan puhas ja muita oireita paria päänsärkypäivää lukuunottamatta (särky meni ohi joko itestään tai 1g panadolilla) ei ollu ni ei ollu hätähätä. Toki oli sit lopulta päätös käynnistykselle mutta myrkytystä ei siis todettu missää vaiheessa.

Joo sitä eklampsia tai pre eklampsia diagnoosia ei tule yhdelläkään yksittäisellä löydöksellä vaan tarvitaan useampi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nyt en kyllä ihan oikeesti ymmärrä. Vauva on ollut alusta saakka perätilassa. Tunnen jalat toisessa kyljessä ja pään toisessa. Tänään oli sitten lääkärikäynti, jossa oli tarkoitus varata sektioaikaa jne. ensin hoitaja tunnusteli että juu edelleen on perätilassa, minkä jälkeen kävin antamassa pissanäytteen ja siitä lääkärin tuoliin missä lääkäri katsoi ultralla vauvaa ja totesi "kyllä täällä ollaan ihan pää alaspäin" !? En itse edes nähnyt vauvaa ultralla kun lääkäri jo sulki laitteet. Jäi ihan epätodellinen fiilis!? Miten se vauva nyt olisi yhtäkkiä mun huomaamatta kääntynyt ja kaikenlisäks oon yhä satavarma että vauva on poikittain.

Ja nyt sitten alatie synnytys pelottaa aivan helvetisti.....olin jo niin tottunut sektioajatukseen. Huomenna menen neuvolan kivan tädin juttusille asiasta. Katsotaanpa sitten miten päin vauva päättää olla ...

Oho, tota sokerin osuutta en tiennytkään...pitääpä ottaa nyt vähän tarkemmin noiden herkkujen kans. Onneksi se superhyvä kakku loppu eilen :)

Nyt en kyllä ihan oikeesti ymmärrä. Vauva on ollut alusta saakka perätilassa. Tunnen jalat toisessa kyljessä ja pään toisessa. Tänään oli sitten lääkärikäynti, jossa oli tarkoitus varata sektioaikaa jne. ensin hoitaja tunnusteli että juu edelleen on perätilassa, minkä jälkeen kävin antamassa pissanäytteen ja siitä lääkärin tuoliin missä lääkäri katsoi ultralla vauvaa ja totesi "kyllä täällä ollaan ihan pää alaspäin" !?...

Ettei siis olisi tuntunut toisessa kyljessä selkä/peppu ja toisessa jalat? Eli normaali raivotarjonta? Ja eikö perätilassa pitäisi tuntua pää ja jalat samassa kyljessä, kun kippurallahan se siellä on?

Mulla on vauva perätilassa, pää ja selkä tuntuu toisessa ja jalat toisessa kyljessä. Ultralla vielä tarkistettiin

Muokattu viimeksi:
Kyllä miulla ainakin ptssä oli semmoin et pää vähän vasemmalla ja jalat oikeessa kylessä.. Heilutteli siis jalkoja pään edessä. Tuo ilmeisesti riippuu vähän vauvan asennosta, et missä tuntuu pää.

On kyllä välillä vaikee tunnistaa onko pt vai rt kun rtssä pylly vas ylhäällä ja jalat oikeessa kylessä.. Eli pitää vaan keksiä onko pää vai pylly vasemmalla :p

Niinno mulla oli vielä viime viikolla ultrallakin katsottuna jalat toisessa kyljessä ja pää toisessa. Se on sitten kai vaihtanut vaan pään ja pepun paikkaa, eli nyt sit peppu oiskin siellä toisessa kyljessä pään tilalla. Huomennahan se selviää kun neuvolassa katsotaan. Tosiaan kun tuo lääkäri ei mulle näyttänyt ollenkaan ultratessa mitään...

Käytiin esikoisen kaa kävelemässä ja neiti sit halusi käsi kädes kävellä ja ite vetää pulkkaa.. Aina napakasti tuli supistuksia kyllä siinä, vähän teki kipeetäkin jo, mut erittäin siedettäviä, melkein jopa nautin niistä.. Vaikka kävelyvauhti oli tyyliin 1km 40min, viime viikolla ei ees juokseminen tehny mitään :'D no ne supistukset loppu kyllä siihen ku kotiin tultiin..

Vauva on Tooooooodella rauhallinen masussa ollu koko viikon, iltasin sit tulee iltavillit ennen kun nukahdan, päivisin satunnaisia potkuja/pepun punkemisia vain. Maanantain ultrassa kyllä näky et hyvin siellä liikutaan, mutta nii rauhallista se on että en ite sitä huomaa jos ei oikeen keskity kuulostelemaan. :)

Oho, aika ylläri newi!! Tosi inhaa kun menee viime tipassa suunnitelmat uusiksi mut toisaalta parempihan se noin on... Mulla myös pää ollut koko ajan oikeessa kyljessä ja jalat vasemmalla...

Oho, aika ylläri newi!! Tosi inhaa kun menee viime tipassa suunnitelmat uusiksi mut toisaalta parempihan se noin on... Mulla myös pää ollut koko ajan oikeessa kyljessä ja jalat vasemmalla...

Niinhän sitä aattelis että parempi näin, mutta jostain syystä oon nyt ite ihan rikki! Kai se synnytyspelko vaan nyt sit tuli kahta kauheempana takasin, kun jo hetken olin "helpottunut" sektioon pääsystä... inhottavaa vaan tälleen nyt stressailla :( ja kun muutenkin oon jo niin herkkis, ja nyt sit vielä raskaana, niin arvatkaa vaan oonko itkenyt koko päivän..huoh

Kiitos pikkumyy, sitä täällä vähän kaivataankin... odotan vaan että pääsen tosiaan huomenna sinne neuvolaan puhumaan asiasta, saisi oman pään jotenkin "selväksi", ja kuulisi sellaisen ammatti-ihmisen näkökulman keneen oikeasti luottaa. :) Noihin synnärin lääkäreihin kun en jostain syystä ole luottamusta löytänyt :/

Mä en käsitä. Aivan jatkuvasti harkkasupparit päällänsä, ja mä sentäs istun sohvalla! Heti kun nousen niin ei mitään, ja taas kun istun niin johan on taas maha aivan pinkeänä ja ahdistaa. Mikä tässä sohvassa oikein on?!

Elya mulla on ihan sama ja myös ku meen sänkyyn maate. Monesti illalla jännittääki mennä nukkuu ku alkaa miettii et yöllä tulee lähtö :nailbiting: ja jumalaton paineen tunne on myös istualtaan ja maatessa.
Liikkeessä sit ei mitää :eek:

Olisin kyl itekin varmaan ihan kauhuissani jos nyt joutuis yhtäkkiä synnyttämään alakautta kun on ollut koko ajan uskossa et sektio edessä... Tsemppiä hirveesti newi! <3

Örgh ja urgh. Ipana jyskyttää lantionpohjaa, on pahoinvointia ja suoli tyhjänny jo kolme, neljä kertaa. En tiiä enää onko vatsan jomotus kohtu- vai suoliperäistä, nlassa viimeks oli ihan hitusen koholla verenpaine. Joko mulla on joku mahapöpö tai sit mä lähen lähipäivinä synnyttää.

Meinasin liukastuu ja kaatuu persiilleen mutten kaatunu,mut silti siit jalan ojennuksesta tuli häntäluu ja alaselkä ja vatsa kipeeks en hetkeen pystyny kunnol kävelee :(

Nyt kyllä vähän huolettaa. Oon siis seurannassa vähän lapsiveden takia, ei tietoa et oisko kalvoissa reikä.. Nyt ollut pari päivää vähän huono ja pahoinvoiva olo ja valkkari alkanu haista oudolle.. Ei oo kuumetta. Kohtu on myös kipeempi ja alavatsa on kipeä. Soitin äske synnärille ja oli vähän outo kätilö puhelimes, se kyseli vaan et tuleeko vettä ja totes vaan lopuks et no voihan se olla joku infektio! No sen takiahan soitin, et jos onki kalvoissa reikä ja oon saanu jonku tulehuksen! Ei kuulemma tarvi mennä jossei tuu vettä tai vauva oo hiljanen. Miulla on aamulle siis varattu jo kontrolli, mut vähän silti epäilyttää nyt.. Vaikka ei kai tässä 12 h aikana ehi kai kauheasti tilanne huonontua :/

Takaisin