oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei tää on näitä päiviä.. Heräsin yöllä pari kertaa vessaan potkaisin miehen ylös 640 heräsin itse aamupalalle 08 menin sänkyyn ja heräsin 10 :)
Nyt venyn sohvalla ja luen kännykällä uutisia ja mietin huom mietin menisikö keittämään aamukahvit :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täälläkin ois varmaan istumispäivä. Imuroin äsken keittiön ja olkkarin =15 neliöö, ja pakko oli lopettaa siihen kun hirveän huono olo tuli. Semmonen kylmähiki ja oksettaa :/

Mannikka, mä olen aina sanonut että siivoominen on vaarallista tai vähintäänkin epäterveellistä puuhaa! :D Mun tädillä IRTOSI hauis lihas olkapäästä kun hän tamppasi mattoja! Ja hänen poikansa sai muutaman tikin otsaan kun tyhjensi pyykkiä koneesta ja löi päänsä yllä olevan kuivausrummun luukkuun. Eli nyt vaan istut ja otat rauhallisesti loppupäivän. :)

Mulla tulee välillä samanlaista mannikka...

Eilen oli nii hyvä päivä, hirmu hyvä mieli ja tosi seesteinen olo.. Ei kiukuttanu nii mikään.. No tänään näyttää olevan sit just päinvastainen päivä :( voihan huooooh ja alan oleee ihan Liian malttamaton, haluan jo tuon vauvan tuolta!!!! Jotain pientä kolottelua tuolla alavatsan alueella on mut ei mitään sen kummempaa..

Mitenkä tän vauva asian sais pois päästä? ku tuntuu et ei muuta ajattelelkaan... 10 päivää laskettuun.. Ja tää ei varmaan sit sillonkaa tule 0.0 vaan joudun sinne äitipolille menee 40+2

No kohta ulos, jospa sais pahimmat höyryt jätettyy sinne.. Tyttö pulkkaan ja lenkille vaikka.

Mua on nyt alkanu pelottaa toi et oisko mulla raskaus myrkytys tai ainaki alkava :O Lauantaist asti ollu aamusin turvotusta sormissa ja tunnottomuutta eilen illalla kutisi jalkapohja mut se meni ohi.. Tänään onneks neuvola,mut pelottaa et jos mul on ollu se nii onko se vaikuttanu vauvaa tms..

Muokattu viimeksi:
Tiada, toivottavasti ei oo myrkytystä! Mulla samanlaisia oireita mutta eilen th ei ainakaan lähettäny eteenpäin. Seyrailen kyllä tilamnetta ite. Eilen illalla jalkaterätkin aivan paisuksissa eikä varpaita meinannu erottaa toisistaan. Kannattaa kyl mainita et jos tutkisivat, mä en tajunnu vaatia.

Tiada jos sulla se on se ei tule ja katoa vaan pahenee hoitamatta eikä siitä ole epäselvyyttä sitten. Ne ois varmaan neuvolassa saanut sen kiinni, sulla ei tainnut olla oireita muuta kuin aavistus proteiinia pissassa?
Pieni turvotus on normaalia raskaudessa samoin ihon kutina.
Ole rauhallisin mielin ja kerro neuvolassa tuosta turvotuksesta ja kutinasta niin tarkistavat sen mutta tuskin sulla on syytä huoleen.

Mulla kans turvotusta ja jomotusta aamuisin sormissa, mutta päivän aikana helpottaa.. Toki oireet pitää ottaa vakavasti, mutta niitä saa varmaan myös helposti luotua itselleen ja alkaa kuvittelemaan heti kaikkein pahinta..

Joo kerran oli proteiinit pissassa plussalla ja verenpaine ollu iha ok.. Mut toi sormien tunnottomuus on alkanu mietityttää.. Noh kohta mulla on se aika et sillon selvii enemmän ja eiköhän tosiaan olis enemmän oireita :) Kaikkee sitä kuvittelee :D

Mulla on jalat aina illasta ihan turvoksissa, ja kädet öisin. Oon täs kyl herkutellutkin, et en oo huolissani. :)

Voi juma mitkä sukkapuikot alkoi!! Sattuu sattuu sattuu! Vihloo tuo alamahakin. Tämmönen päivä sit tänään..

Verenpaine nousee suurimmassa osassa pre eklampsia / eklampsia tapauksia joten jos se on ok on se rohkaiseva merkki, mutta mainitse asiasta neuvolassa niin osaavat ottaa huomioon ja tarkistaa että kaikki on kunnossa.

Turvotusta on täälläkin, mut ku pissa puhdas ja verenpaine ok, ni ei tarvi preeklempsiaa pelätä..

Jänskättää vähän et onko lapsivesi vähentyny vai ei.. Huomenna aamusta kontrolli.

Täällä turvottaa kans, etenkin sormet on ku mitkäkin nakit ja heti aamusta särkee. Mut turvotus on kuitenkin jo päivässä hieman laskenut kun oon vaan juonu vettä aivan sikana ja jättäny herkut kauppaan :) kantsii kokeilla siis, ettei oo ihan itse aiheutettua se nesteen keräys niinku itellä näyttäis olevan...

Mä valittelin eilen myös neuvolassa tota että sormien niveliin sattuu eikä se kipu katoa edes päivällä. Pientä turvotusta myös on sormissa. Vastaukseksi sain sen, että on aivan normaalia kipua loppuvaiheessa ja johtuu siitä että niska-hartiaseutu on jotenkin turvoksissa nekin ja se turvotus säteilee ranteisiin joista sit taas lähtee sormien kaikki hermot yms, eli olisi samanlaiset oireet kun näissä rannekanavan joissain kipujutuissa, en muista mikä sen nimi oli, olisiko ollut joku rannekanavan oireyhtymä tai joku sellainen. Mutta ettei se sormien kipu välttämättä liity mitenkään raskausmyrkytykseen vaan normaaliin raskaudenkulkuun. Siis yksinään, tietty jos pissa ei oo puhdas ja on verenpaineet koholla yms niin sit on jo syytä tutkia enemmänkin.

Täällä turvottaa kans, etenkin sormet on ku mitkäkin nakit ja heti aamusta särkee. Mut turvotus on kuitenkin jo päivässä hieman laskenut kun oon vaan juonu vettä aivan sikana ja jättäny herkut kauppaan :) kantsii kokeilla siis, ettei oo ihan itse aiheutettua se nesteen keräys niinku itellä näyttäis olevan...
Joo mä mietin kans että voiko herkuttelukin (sokeri) vaikuttaa kun neuvolassa kysellyt vaan suolan käytöstä. Oon nyt syöny paljon ulkona et voi olla että suolasempaa kuin kotiruoka, lisäks on tullu herkuteltuakin. On kyllä protskut ollu aavistuksen koholka ja verenpainekin korkeampi kuin normaalisti, mutta kuitenkin alle 140/90 vai mikä se raja nyt olikaan. Normistihan mulla on kyllä 120/60. No eivät olleet kai sit huolissaan, vaikka kädenpohjat laikulliset (kuulemma merkki turvotuksesta).

Vau.fi:n jutusta suora lainaus:

Raskausmyrkytyksen riskiä kasvattavat:

• ylipaino
  • runsas sokerin käyttö
  • aikaisempi raskausmyrkytys
  • oman äidin raskausmyrkytys
  • verenpaineen nousu ennen raskautta
  • diabetes
  • sydänsairaudet
  • munuaissairaudet
  • pitkä raskauksien väli
Eli siksi ajattelin, että vois jättää noi ylimääräiset sokeritkin (suolan lisäksi siis) syömättä vaikka en nyt mikään älytön mussuttaja olekaan. Mut jos se nyt jotain auttais/estäis, niin sama kokeilla :)

Takaisin