oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei apteekista saa ostettua sitä lakmuspaperia, että voi kotonaki kattoo onko lapsivettä. Mittaa siis pH:ta.

Pyysin miestä tuomaan sitä ummetus lääkettä, toi levolacii.. Olin vähän pettynyt, ei se mitään heti auta, viiveellä vasta. On kyl jo vatsa niin kipee et huh. Täytyy hakee ärtsympää kamaa ite huomenna. On mullakin taas ongelma.. :D

Taitaa olla niin, että välittömän helpotuksen tuo vain peräruiske... (Mulle apteekissa sitä suositeltiin, mutta levolac riitti lopulta onneks!)

Aijaa, meil tuppykylän neuvolas ainaki sano et niillä on samat testiliuskat siihe mitä synnärillä.

En nyt muista mut siis sillo ku heräsin supistuksiin oli jotai kosteeta pikkareissa, ja sit kun vaihdoin uudet tuli niihinkii.. Saatoin siteenkin laittaa mut ei tullu niin paljoo et ois ees kastunu kunnolla. Miulla oli tosi vetistä valkovuoto sillon vikoilla viikoilla niin aattelin et on ehkä sitä, mutta sanoin sit siitä ku synnytys kuitenkin oli alkanu.. Kalvothan multa sit puhkaistiin jossai vaiheessa et se reikä oli jossai tuolla korkeuksissa sitten ollut. Lapsivesi oli vähän vihertävää kun tyttö syntyi et en tiiä oisko se voinu mennä vaikka jo aikasemminkin kun jotai sellasii märkiä länttejä pikkareissu oli ollu satunnaisesti sillä viikolla jo...
Mut soitat synnärille huomenna ja pyydät et tarkistavat! :)

Mä en tajuu tota toista palstaa! Niiten mielest oon edesvastuuton ku en lähteny yöllä tarkistuttaa onko se vuoto lapsivettä vai ei.. Ajattelin kyl tänään soittaa ja kysyä asiasta..

tiada kyllä mä uskon että jos joku olisi hullusti niin kroppa olisi antanut muitakin merkkejä asiasta... varmasti riittää soitto tänään vaan oman mielen rauhan takaamiseksi :)

Mäkin ihmettelen, kun meen nukkumaan samoihin aikoihin miehen kanssa eli joskus 22-23 tienoolla. Mies herää töihin 6.30 ja mä nukun joka aamu lähemmäs kymmentä. En kyllä saa illalla unta kovin äkkiä, koska vauveli aloittaa aina iltajumpat kun itse käyn makaamaan. Ja tietty on noita pakollisia vessa- ja kääntöheräilyjä, mutta aika monta tuntia siinä tulee silti nukuttua! Mutta enpä nuku enää päiväunia toisin kuin silloin, kun olin vielä töissä.

Kuulosti ihan mun kirjottamalta :p

Mulla on ruvennut supistelemaan vesien menon jälkeen vaikka vaan lirahtelemalla on tullutkin sitä vettä. Sitä on sitten supistusten myötä lirahdellut lisää ja enenevissä määrin.

En nyt muista missä ketjussa kysyin, mut laitan nyt vaikka tähän vielä.. Ihmettelin siis viikko(?) sitten sitä, että vauveli tuntuu jotenkin hirmu selvästi mahan päältä ja koko maha on yhtä luuta.. Tänään kävin äpolilla tarkistuksessa pt:n takia ja todettiin lapsivettä olevan vähänlaisesti. Jopa minun silmään oli kuvaruudulla huomattava ero. Ei tässä vielä hätää, ja seurantaan vaan laittoivat, mutta näköjään on joskus omatkin tuntemukset oikeassa.. Nyt sitten jänskätään, että väheneekö se vesi vielä, kun sehän sit tarkottaa käynnistyksen mahdollisuutta..

Mannikka, hyvä että tarkistettiin ja seuraillaan! Sanoko ne mitään et miten se voi vähetä (lähinnä mietin että jos alkaa tihkua ennempää)?

Voishan se tihkua, senkin testasivat.. Ei siis tihku, mutta ilmeisesti vaihtuu vesi vaan huonosti. Sanoivat et vois olla semmonen et vauva ei pissaa, mut sen ois nähny ultralla. Eli ilmeisesti nyt poistuu vettä nopeemmin kun tulee uutta ja näin pikkuhiljaa vähenee vesi sit..

Muistan kun kirjoittelit Mannikka tuosta. Minä oon epäillyt välillä samaa, mutta ultrassa kuitenkaan asiaan ei ole kiinnitetty huomioo. Mutta hyvä kun asia selvisi ja on nyt tiedossa. Tämä vauva tuntuu kans mahan päältä selkeästi, ja toisinaan näkyykin kun "nousee pintaan". On aika friikin tuntuinen ja näkönen!

Pylly ja pää näkyy kyllä selkeästi kun punkee, mut sitä aloin vähän hämmästelemään kun käsien ja jalkojen luut tuntuu selvästi läpi.. Ja jos selkäänsä puskee ylös niin melkeinpä voi nikamat laskea. Ihme venkula tämä on kyllä, vaikka vettä on vähän niin vieläkin pyörii miten sattuu..

No kuulostaa kyllä ihan tältä! Just yhtenä iltana silittelin tän käsivartta! Varmaan kuulostaa hullulta tai epäuskottavalta, mutta kyllä sen vaan erottaa. Tosin mun sisko sanoi, että jos vettä ois vähän niin sen ei pitäs pystyy liikkuu näin paljon. Siis kääntyy pt, rt ja poikkitilaan vielä. Mullakin on ma neuvola, että voin vielä huoleni ilmaista mutta minkäpä ne sille mahtaa.

Hei, kaverilta muuten kuulin että kuplaveden juonti vois auttaa jos liian vähän lapsivettä. En sit tiiä mihin toi perustuis.

Happy, niin se lääkärikin sano et ei varmaan paljoo käänny, mut tyyppi vetäs alle puol tuntii sen jälkee poikittain ku olin käyrillä.. :D ja pyörii siis kuitenkin koko ajan.

Manna, oisko se hiilihappo sit? On kyl tehny mieli kokista, et kai sitä vois juuva enemminki.. :p

Takaisin