oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo mulla ei enää vauva paina vaan selkäfileet on vaan niin jumissa että hengittäminen on työlästä ajattelin saisiko perjantaiksi hierontaa jos ne sais avattua tuon jumin paremmin kun eilen venyttelin tunnin mutta tänään tilanne on sama :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on tota hengästymistä syödessä. Oon kyl käyttäny nenää avaavaa suihketta pahimpaan ahdistukseen koska mulla se on johtunu siitä ettei oo henki nenän kautta kulkenu hyvin.

Mä oon ollu tänää ihmeen väsyny. Alkuviikon oon hyvin jaksanu touhuu ilman että meen puol kasin jälkee takas nukkuu ku tyttö lähteny hoitoon. Mut tänää ois tehny mieli jäädä sänkyyn koko päiväks. Nyt siskon kans iltateelle.

Hups vähä taas nokoset venähti :o 0,5 tuntia on sit nykyään 1,5 tuntia :o ja vieläki väsyttäis...
Ois jo ilta ni sais mennä yöunille...

Janna, mullakin on edelleen jonkin verran tuota hengenahdistusta. Ei ole mitään verrattuna parin viikon takaiseen kun vauveli oli pt:ssa ja tosi ylhäällä, mutta päivöstä riippuen hengästyttää välillä helpostikkin.

Mulla on joko vatsatauti tai sitten pahoinvointi taas tehnyt comebackin :inpain: Veikkaan ensimmäistä, kun huono olo iskee nimenomaan syömisen jälkeen. Ei oo kivaa...
Terkka kysy tänään, onko mulla ollut pahoinvointia, jota joillekin tulee myös loppuraskaudesta. Kun sanoin, että joskus syönnin päälle tulee vähän sellanen olo mut ei oo vielä koskaan oksettanut, se sano, että saattaa olla vaan refluksioireita, kun vauva painaa vatsalaukkua.

Mulla tulee aina ku syön sellanen olo et yrjöttää. Refluksio oireiksi meinannu itekki. Muuten ei oo onneks ollu pahoinvointia:)

Polilla käyty. Labrat ok, eli mulla on vaan yhdistelmä kohonnut verenpaine ja päänsärky + valokarkuus, jotka voi liittyä tai olla liittymättä toisiinsa. (Jatkuva kipu nostaa paineita ja toisaalta korkeat paineet aiheuttaa päänsärkyä.) Edelleen sattuu ja on vaikea pitää silmiä auki, mutta onneksi ulkona on pimeää, niin kotimatka tuntui vähän menomatkaa helpommalta. Nyt vaan lepoa pimeässä ja lääkärin sanoin "hellää hoivaa".

Kättäristä jäi pelkästään myönteinen mielikuva. Oireet otettiin tosissaan, pääsin heti käyrille ja henkilökunta teki parhaansa helpottaakseen oloani. Käyrillä makoillessa sekä Turbo että kohtu vetivät muutamat kunnon jumpat. Hienoja ja vaihtelevia käyriä saatiin aikaiseksi.

Sekä kätilö että lääkäri kyselivät käyriä katsellessaan, että kuinkas kipeitä nuo supistukset oikein ovat. Sanoin, että kyllähän ne jo napakoita ovat, mutta en nyt kipeiksi sanoisi kuitenkaan. Huiput olivat ilmeisesti siinä 45:n tietämillä sillä 0-100 asteikolla ja neljä tuollaista ehti tulla siihen puoleen tuntiin. Ihan vastaavia olen tuntenut pitkin päivää tänään, joten voi siis olla, että kohonneet paineet viittavatkin lähestyvään synnytkseen.

Kohdun suullakin oli vihdoin tapahtunut jotain edistystä. (Jei!) Suu oli sormelle auki ja kaula hiukan pehmentynyt ja lyhentynyt 1,5 senttiin. Luvallani lääkäri teki vähän rajumman sisätutkimuksen. Jospa se jouduttaisi asioita eikä tällä kierroksella mentäisi sitä paria viikkoa yli LA:n...

Nyt meni hermot! En millään saanu nukahdettua vasemmalle kyljelle koko yönä, joten nukuin (tai nukuin ja nukuin...) oikealla kyljellä. Lopputulema: Koko eukko korvasta pikkuvarpaaseen oikealta puolelta aivan kipeenä/puuduksissa... Itkettää ja vituttaa ja unetkin oli aivan surkeat. Puhelin äänettömälle ja kahdeltatoista ois yks menokin, mut herätystä en nyt laita, kun tarviin unta! Jos menee ohi, niin menköön prkl... Mur!!!

Täällä illalla kyllä nukahdan nopeasti mutta aamuyöstä vessakäynnin yhteydessä olenkin jo ihan ylikierroksilla, eikä uni meinaa tulla.. yöunet on ollut koko raskausajan todella hyviä noin 9-10h, mutta nyt viikon ajan nukkunut noin 5h/yö...... :(

Mie nukun sen 4-5h yöstä ihan ok. Sitten meneeki pyörimiseksi kun yleensä herään joko ihan huvikseen, janon tai pissahädän takia ja sitten ei tuukkaan uni muka niin millään. Välillä onneks ihan ok. Öitäki, nyt on alkanu kädet puutumaan inhottavasti nukkuessa nii se hankaloittaa jo päiväuniaki. >.<

Kiva kuulla samsam ettei ollu vakavaa ja kaikki hoidettiin tosissaan. Toivottavasti päänsärky jo hellittänyt.

Mä simahdan illalla helposti jo ysin maissa mut heräilen yössä varmaan sata kertaa vessaan ja juomaan vettä kun turvottaa niin pirusti. Kylkeä joutuu vaihtamaan jokaisella kerralla kun tuntuu et lonkat puutuu ja mahaa painaa ja viime yönä särki alaselkäkin. Eli hyvä unet on aika vähäiset. Välillä herätessä jään valvomaan pariksi tunniksi, välillä saan unen päästä kiinni. Ja sit viiden kuuden maissa nousen ylös. Noh tätä se sit on seuraavassakin vaiheessa kun pitää syöttää beebejä yölläkin. Toivon mukaan kipuja ei oo sitten samalla tavalla.

Täällä oli yö from hell.. En ymmärrä, ihan jumalaton vasemman lonkan kipu iski! Heräsin supistukseen, joka oli taas hiukan kipeä mutta hienosti aaltoileva. Olin ihan että jee. No hetken päästä herään oikeella kyljellä, ja vasenta lonkkaa särki, nivusia myöten. Ajattelin että on varmaan supistus, mutta ei. Yritän hieroa ja nostaa jalkaa suoraan ylöspäin. Virhe! Sattu kahta kauheammin. Nousin ylös kävelemään joka hieman auttoi, ja menin vasemmalla kyljelle takas nukkuu. No enkös heräillyt sitten vähän väliä siihen että nukun oikeella kyljellä ja vasen lonkka jatkoi särkyään. Vauva oli koko yön ihan villinä, ja nyt hieman heränneenä ajattelen että oisko se porannut itseään alaspäin ja painanut jotain hermoa.. Onneks tytön 6v neuvola tänään, saan samalla vähän kysyä.. :)

Onko muilla sormien puutumista?:O Huomasin taas aamulla,että vasemman käden peukalo,keskisormi ja niitten välissä oleva sormi on ihan tunnottomia.. Ei oikeen pysty puristaa ja niitä kihelmöi koko ajan :/ Onko vakavaa?

Ei menny muillakaan vissiin unet niinku Strömsössä. Sain onneksi nyt nukuttua ihan hyvin 4,5 tuntia. Meinaa vaan olla jo tämän massun ja massan kans semmosta ähisemistä, että nyt alan kyllä jo toivoo että syntyis niin ois ees joku valvomiskaveri :)

Täällä on kyl nukuttu viime yö ku tukki :) ens yö voiki sit mennä jännityksen piikkiin valvoessa... :o -> huomenna oyssiin... :)

Mulla saattaa välillä puutua sormet ja kädet jos ollu huonossa asennossa tai nukkunu käden päällä muttei muuten :)

Nuo puutumiset on aika normaaleja mutta kannattaa niistä mainita neuvolassa jos huolestuttaa. Mulla puutui ennen raskautta kädet kun nukuin niiden päällä ja jos istun niin että nojaan niihin niin samoin puuttuivat. Alkurakaudessa hetkeksi tuo yön aikainen puutuminen paheni mutta nyt on hävinnyt ehkä johtunee siitä etten voi nukkua mahallani kädet tyynyn alla ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

nyt kun pystyy nukkumaan yönsä heräämättä!! niin rakko on aamulla niin täys,että itku meinaa tulla..

Jotenkin rupee jo jurppiin tää odotus :arghh:

Itellä tuo puutuminen tapahtuu, jos nukahtaa oikealle kyljelle ja/tai tyyny luiskahtaa polvien välistä. Viime yönä kävi molemmat, mut oppia ikä kaikki, laitan ens yönä semmosen peittomuurin selän taakse etten voi kiepsahtaa väärälle kyljelle...

Takaisin