oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Newi, tuliko limatulppa kokonaisuudessaan? Oliko veriviiruja mukana? Mulla tuli koko tulppa jo viime tiistaina eikä mitään oo tapahtunut vielä, piinaavaa!!! :D

Mä vetelen tollasen 2 litran kuplavesipullon päivässä :) mä oon 155 cm pitkä ja 52 kg ennen raskautta :0

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Femi ihan samat fiilikset!! Mul tuli tulppa jo keskiviikkona ja siin oli niit veri viirujakin,mutta edelleen yhessä kasassa :( Miten voi olla tosellista!!

Mä juon varmaan nelisen litraa vettä päivässä plus muut nesteet... Tosin eipä juuri poikkea normaalista. Ja ei tarvi yölläkään vessaan nousta, mut pysyy turvotukset kurissa. Päivällähän tietty juoksen vessassa vähän väliä myös ennen raskautta. :-D

Femi, en tiiä tuliko se kokonaan!? Mut ainakin aika iso klöntti :D Oli vaan sellasta melko kirkasta, ei mitään ihmeempää väriä mukana. :D Toivottavasti ei enteile mitään kun viikkoja vasta 36...

Mulla on suu varsinkin yöllä kuiva ku Sahara. Sanoin neuvolassa tästä ja mietin että kuinka paljon oikein juon. Normaalistikin (ennen raskautta) siis menee 3 litraa vettä päivässä ja nyt vielä enemmän, öisinkin lisäksi 0,5-0,75 litraa. Terkkari oli huolissaan ja sanoi et älä nyt sit ainakaan enempää juo. Mutta jos on jano? Mitä se pelkää? Että hukun? :D

Miulla nyt kuudetta päivää irtoo limatulppaa.. Menkkamaista jomotusta ja kevyitä supistuksia aina välillä. Ruokahalu on kadonnu johonki. Tuntuu et väsyttää hirveesti koko ajan. Kävely sattuu, istuminen sattuu, nukkumisen jälkee puutuu alempi jalka ja hirveet painaumat jää lakanasta kun turvottaa.

Että kyllä täs alkaa toivoo et lähiaikoina syntys :D

Aaauuuuuuuu!!! Mä en taaskaan kävele :( Miekkonen töissä :( Mullaki oli sillo torstaina menkka jomotusta,mut blääääh... Nyt taas en kävele olleskaaan :(

Joo sellainen juominen joka ei ole janoon niin ei kannata tehdä ylenmäärin silloin pääsee tärkeitä kivennäisiä ja suoloja karkuun. Mutta kroppa kyllä kertoo jos ja kun on jano ja siihen janoon kyllä kannattaa juoda mun normi nesteenkulutus on n 1-1.5 l riippuen paljonko liikun ja onko kesä vai talvi. Joten mullakin on raskauden myötä lähes tuplaantunut veden tarve enkä juo ellei tee mieli juoda. Meidän munuaiset kun poistaa vauvakin kuonat niin tarvii enemmän nestettä ja eipähän turvota kun muistaa juoda hyvin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ei tullu esikoisesta limatulppaa ennen ku joskus synnärillä varmaan tullu sit.. En kyllä sillonkaa ite huomannu, eikä varmaan tule nytkään vaikka joka vessareissu syynään paperit.. Valkovuoto on vaan toooosi runsasta.. Kyl mä kerkesin untakin sen limatulpan irtoamisesta yksi yö nähdä. :D

Terve ihminen voi juoda 5-10 litraa vettä päivässä. Eli ihan ton yli en oo menossa kuitenkaan :) multa mitattiin kehonkoostumusta ennen raskautta ja kehon nestetasapaino oli alhainen vaikka join 1-2litraa vettä päivässä. Oletettavasti oon luonnollisesti vaan niin kuiva tyyppi... Ja nykyään juon janon tunteeseen. Hassua tässä on vaan se, että ennen sitä janon tunnetta ei tullut.

Ainakin sh-koulussa opeteltiin laskukaava et ihminen tarvitsee 30ml/kg nestettä/vrk. Kuume, nesteiden menetys, rasitus (ripulointi, oksentaminen, hikoilu, haavat) lisää nestetarvetta. Lapsille on oma nestelaskukaava.

5-10l on aivan liikaa perus painoiselle ihmiselle. Elimistö rasittuu ja sydän on kovilla.

Joo ei ihminen siis TARVI 5-10 litraa päivässä. Suositus tais olla 1-1,5litraa ja sit jos liikkuu, hikoilee, syö paljon proteiinia niin lisää. Pointti oli se et tuskin 3 litralla saan tuhoa aikaiseksi.
Toi laskukaava olikin hyvä :)

Mä heräsin tänään ihan järkyn ahdistavaan oloon joskus neljän aikaan yöllä. Tuntu ihan ettei veri kierrä kunnolla ja happiki meinas loppuu, samanlainen olo ku ois ollu selinmakuulla vähän aikaa, vaikka olin koko ajan kyljellään. Meni ohi ainoastaan sillee, et käännyin sellaseen konttausasentoon kyynärien varaan, pari tyynyä vaan alle. Sen jälkeen alkoki sit menkkamaiset alavattakivut, joita tuli ihan säännöllisesti parin-kolmen minuutin välein. Tuli jo mieleen, että tänäänkö se ny sit tapahtuu :eek:, mut ku pötköttelin siinä rauhassa n. puoltoista tuntii, ni menivät sit ohi, ja sain taas nukuttuaki vähän. Kai nää alkaa olee jo jotain valmistautumisoireita :woot:

Muokattu: siis parin-kolmen minuutin välein, eikä ajan :facepalm:, ja n. 30 sek. kerrallaan.

Muokattu viimeksi:
Siltä tuo Nepaliina kuulostaa, että kohtu siellä harjottelee. Se on jännä kuin ne ajoittuukin usein yöaikaan.

Maha ja selkä huutaa hoosiannaa kun lääkäri "vähän" teki sisätutkimusta ja halus "vähän" avata paikkoja lisää.. Tulee mieleen tuleva tuska.. Mä en haluukkaan synnyttää!!

Takaisin