oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan supistukset. Alkais jo kunnolla tapahtuu ei jaksais enää oottaa tai mennä huomiseen neuvolaan!!

Mulla on ollut aamusta asti tosi ikävä päänsärky. Itseasiassa heräsin siihen, että särkee päätä. Näköhäiriöitä ei oo, mutta silmien auki pitäminen tuntuu ikävältä.:sad001

Otin pari tuntia sitten 1 g:n parasetamolia ja yrittänyt juoda paljon vettä, mut ei tunnu auttavan. Onneksi on iltapäivällä seurantakäynti neuvolassa, kun on pari viikkoa ollut paineet koholla ja viime viikolla oli proteiinit yhdellä plussalla.

Tää särky vois kyllä ehkä johtua siitäkin, että söin eilen enemmän sokeria kerralla, kuin mitä muuten oon syönyt varmaan kuukaudessa. Kaverit oli järkänneet ihanat babyshowerit ja tuli siinä sitten herkuteltua paitsi tortilloilla myös bebe-leivoksilla, karkilla ja suklaakekseillä. Sormet ristiin, että ois vaan sokerikrapulasta kyse. Krapulaiselta varmaan näytänkin, kun suuntaan kohta sinne neuvolaan aurinkolasit päässä ja jalkoja laahaten, kun kirkkaus sattuu silmiin ja askelten tärähdykset tuntuu siltä, että kohta pää poksahtaa.

Tsemppiä sam sam varmaan on niin että hedari johtuu syömisistä/ huonosta veden juomisesta. Hyvä kun tarkistavat kuitenkin varmuuden vuoksi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on joko vatsatauti tai sitten pahoinvointi taas tehnyt comebackin :inpain: Veikkaan ensimmäistä, kun huono olo iskee nimenomaan syömisen jälkeen. Ei oo kivaa...

Täällä Pihlajanmarja samaa. Mutta ota näistä nyt raskausaikana selvää milloin liittyy odotukseen, milloin sairastaa "oikeesti"....

Muokattu viimeksi:
Nyt tuntuu olevan ihan kauheasti vatsatautia liikenteessä, ei kiva juttu ollenkaan :sad001

Itse sain paikkoja kipeäksi kun lenkkeilin toissapäivänä, eilen en sitten kyennyt juuri kävelemään ilman että oli karmeat liitoskivut häpyluulla ja jotain jatkuvaa pistelevää kipua alavatsalla (en osaa sanoa mitä se oli?). Muutaman kivuttoman supparinkin tunsin. Ehkä ei olisi kannattanut kävellä sitä kovempaa mitä enemmän sukkapuikkoja ja muita tuntemuksia tuli siinä lenkin aikana :rolleyes: Tänään sitten taas ei mitään, kaikki kadonneet. Tämä sais nyt syntyä mielellään tällä viikolla tai jos (KUN!) ei sitä aio tehdä niin saisi pysyä vielä ainakin kaksi viikkoa mahassa. Tässä on nyt kaikenlaista tekemistä seuraavan parin viikon aikana, mm. yhdet häät pitäisi juhlia, niin ei mulla ole aikaa synnyttää. :grin (Paitsi tietenkin kun näin nyt toivon niin tyyppipäs luultavasti kiusaa oikein kunnolla meitä ja päättää kuitenkin tulla niin että kaikki suunnitelmat menee uusiksi....)

Mun ns normi päänsärky (johtuu istumatyöstä ja niska-hartiaseudun jumeista) on juuri tuollaista mitä kuvailet, herään siihen heti aamulla ja usein jatkuu koko päivän ellei ota särkylääkettä sellaisena tylppänä ohimossa jomottavana tunteena kota pahentaa valot ja kovat äänet.
Jos en ihan väärin muista pre eklampsiaan liittyvään hedariin ei panadol auta.

Mulla oli tänään paineet koholla neuvolassa ja sanottiin, että jos tulee kovaa päänsärkyä, johon liittyy näköhäiriöitä ja valonarkuutta pitää heti olla yhteydessä neuvolaan tai synnärille, koska voi olla ja sanoi vielä, että todennäiköisesti on, oire raskausmyrkytyksestä. Onneks sulla kuitenkin nyt neuvolakäynti niin tiedät, mistä johtuu!

Liitoskipuja ollu tänään ja ihmeellistä kylkipistoa kun aamusta ulkoiltiin tytön kanssa, mut ei nää kyllä miusta tunnu siltä et mitään tekemistä synnytyksen kanssa olis. Iski joku pesänrakennus vimma.. Siivosin viimein liinavaatekaapin.. Johan tuo oliki aika, sen verran sekasin oli kaikki, sai vauvapyyhkeet ja lakanat ym. pyykkiin ja silitykseen samalla kaivella sieltä.

Vauvaki ollu ihmeen aktiivinen, aamusta asti mylläilly säännöllisin väliajoin. Vaikka yleensä päivisin viime viikkoina on vaan muutama pepun punkeminen ja monotus tullu ja illasta sit alkaa se isompi myllerrys ja kivuliaasti puskee päällä ja käsillään alakertaan. Miestäki on nyt alkanu jänskättää et millon tulee lähtö. On nää vikat viikot kyllä niin jänniä :P

No, onhan ne paineet korkeat: 135/97. Se ois sitten nokka kohti Kättärin päivystystä, kunhan terkkari onnistuu tulostamaan lähetteen mukaan.

No mikähän se siellä paineita nostattaa? Minä alan selättämään flunssan, mutta aamuinen äitin vierailu ja kaupungilla käynti vei voimat. Nukuin tässä reilun parin tunnin päikkärit enkä tiedä mikä maa mikä valuutta...

Onko muilla raskasta hengittää? Mulla oli jossain puolivälissä tosi raskasta hengittää mutta se meni sit ohi mutta on nyt tullut takas. :( Etenkin syödessä on vaikea hengittää, tuntuu kuin nokka ois tukossa (vaikka ei siis ole) ja yrittää väkisin hengittää suun kautta samalla kun syö. Ja jos puhuu ruokailun yhteydessä oikein hengästyy. Mies kattoo mua aina oikeen säälivästi kun syön ja hän odottaa vaan että mun hengitys helpottuis synnytyksen jälkeen (muuten hänen puolestaan sais mennä raskaus la:han asti). Mietin voisko tää johtua turvotuksesta? Se on meinaan pahentunut kans.
Ja väsymys on täälläkin aikamoista. Nukuin kuin tukki 7 tuntia viime yönä, ilman vessa- tai edes kääntymistaukoja! Ja olen jo nukkunut kahdet päikkäritkin tänään (2,5h ja 30min). Nyt vanhan työkaverin kanssa kahville ja sit tyttären luokan vanhempainiltaan. Saa nähdä miten selviän noista.

Hengästyn kyllä helpommin esim kun kävelen ja puhun mutta puhun muutenkin ennen raskautta siinä määrin että hengästyttää ;)
Omat selkälihakset kun jumii niin hengitys on paljon työläämpää, venyttely ja ryhdin korostaminen auttaa. Vauva ja kohtu painavat keuhkoja mutta toisaalta relaksiinit ja lisääntynyt verimäärä tekevät hengityämisestä helpompaa.
Jos ei venyttely auta soita neuvolaan j a kysy pääsetkö näytille niin voivat arvioida onko hengitysvaikeudet vauvan painoa/ lihasjumia vai muuta.
Tsemppiä samsam hyvä että huomattiin ajoissa niin voivat seurata sua nyt <3

Ei kun nyt minä huomasin Samsamin aiemman tekstin. Hyvä kun asia on hoidossa! Turbo pärrrrjää kyllä!

Mulla oli Janna kans tuota hengästymistä, mutta niinku Mju kirjoittikin, ryhdin korjaaminen ja parit rintakehää avaavat venytykset auttoi minulla. Nyt kun viikon kestänyt flunssa alkaa hellittämään, hengittäminen palautuu "normaaliksi" ja keuhkoja ei paina muu kuin kohtu, niin tämäkin tuntuu aika fantsulta. Aina pitää ottaa se pohjakosketus ennen ku osaa arvostaa sitä mitä on. Eli tyydyn tähän ja venyttelen;)

Mulla oli tänään mahtavat paineet sitte pitkään aikaan :) jeij!!! :) koko päivän ollu menossa ja nyt ku istahti sohvalle tuntuu ettei silmät pysy auki:o oon mä kyllä herännykki jo kuudelta:o
Jos puoleksi tunniksi kylelleen ja silmät kii :) saa sit yölläki nukuttua:)

Takaisin