oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On kyllä erikoinen oire, mutta nyt on ollu kaks päivää niiiiin hirvee jano ettei oo koskaan ollu. Koko ajan kittaan vettä, mutta silti on koko ajan sellanen olo että asuisi Saharassa eikä oo nähny vettä viikkoon! Ehkä tää liittyy jotenki imetyksen alkamiseen ku kokeilin sitä pumppua ja hikoilu ainaki muuttu runsaammaksi kertaheitolla...

Mua janotti eilen koko päivän hirveesti ja aina ku joi ni tuntu et se tulee ylös samantien. :o tosta rintapumpusta, pitääkö siis alkaa jo pumppaa ennenku lapsi syntyy....? :o

PikkuMyy, ei todellakaan tarvii mutta voi kokeilla jos haluaa. :) Ja etenkin sektioon meneville kai suositellaan että olis valmiina muutama tippa mitä antaa vauvalle heti kun äiti voi olla heikossa kunnossa leikkauksesta.
Eilen kun luin täältä että monet hikoilee paljon ihmettelin etten mä kyllä ole sellaista vielä havainnut ite. No, viime yönä sit heräsin siihen että olin hiestä märkä hiuksista varpaisiin! Hetken mietin jo olisko voinut lapsivedet mennä mutta sen verran kuitenkin tajusin unenpöpperössä ettei ehkä hiukset kastuisi siitä... :D

Mä vaan kokeilen sitä pumppua, että tiedän mitä teen kun on aika sitä käyttää. Uus pumppu mulla siis! Oliko et ennen sektioo kannattaa saada muutama tippa talteen tai jtn, eiköhän joku viisaampi osaa kertoo :D

En mäkään nyt hikoile, mutta muistan, että synnytyksen jälkeen ensimmäisinä viikkoina hikoilin kuin porsas. Röh-röh.

Mullakin on ollut viime päivinä hirveä jano koko ajan. Vettä menee litratolkulla. Outoa.

Täällä menny pahin hikoilu kausi ohi, mut varpaat ja jalkapohjat on edelleen vaahossa melkeen koko ajan :)

Apua, ei mulle oo mitään sanottu et pitäis edes pumppu hommata ennakkoon saati sit ruveta pumppaileen... sektioon vielä reilu pari viikkoa. No pe on viel neuvola onneksi. Pitäis vaan muistaa kysellä.

Mä hikoilen edelleen öisin niin, että joutuu yöpaitaa vaihtaa kerran yössä. Nyt oli yöpaidassa rinnan kohdalla märkä lätti, ja mietin että olisko vihdoin tullut vähän maitoa! :shy: ei kyllä tuoksunut yhtään miltään.

Lauantai-iltana ja yönä tais tulla harjoiteltua kunnolla supistuksia, kunpitkän istuskelun jälkeen kohtu tuntui koko ajan tosi kovalta. Aina yölläkin kun vaan vähän liikkui, niin vatta veti kivikovaksi. Tuntui tosi tukalalta, mutta ei kuitenkaan kipeältä.

Manna, ei tarvitse pumppua ennakkoon hankkia, voit kyllä lypsää käsin sen muutaman tipan mitä ehkä saat ennakkoon tulemaan jos sua pyydetään lypsämään. :) Sit voit katsoa myöhemmin tarviitko pumppua vai et.

Mulla on ollut lämmin ja olen hikoillut enemmän kuin aikaisemmin ( aikaisemmin vain salilla ) mutta nyt hassuista paikoista kädet ja jalat on joko hikisiä tai kylmiä ja mun nivuset hikoaa selvimmin... Toki liikkuessa hikoaa kainalot yms mutta tämä hikoilun outo paikallisuus on hassua.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä taas hikoilin öisin tossa kuukausi sitten aikas pahasti mutta nyt taas ei mitään. Epäilen että liittyiskö supistuksiin kun sillon mulla oli niitäkin enemmän, en tiedä sit. :o

manna vois muuten liittyäkin koska mullakin nyt alkanut olee enemmän suppareita ja samaan aikaan alkanut hikoileekin enemmän!

Hei joo mua oon kans viime päivinä janottanut aivan älyttömästi! Mistähän sekin johtuu, kroppa valmistautuu tulevaan ja tankkaa nestettä? :wideyed: No ilmeisesti aika yleistä näin vikoilla viikoilla.

Haha, mä olin kaupassa niiiiin sulamis pisteessä, et pitipä sano et ei hikoiluta vielä. Hiki vaan virtasi ja tähän asti ei kyl oo ollu mitään, kävin postista hakee turvakaukalo paketin, no sehän oli niin iso et ei sitä saanu autoon mitenkää perin, hieman huvittuneita katseita sain varmaan ku tämmönen 153cm pallomasu purkaa sitä pakettii autoon ja pomppii sen pahvilaatikon liiskaksi et sais ees sillee kotiin ja 2,5v kannustaa vieressä "hyvä äiti, kyllä se nyt mahtuu autoon" ja hiki virtas vaikka ulkona on pakkasta.

Mä kuljen t-paidassa ja ulkotakkina ohut tuulitakin tyyppinen takki (täällä on ulkona vaan pari astetta pakkasta) ja kuitenkin pitää takki avata kaupassa kun tulee tuskainen olo. En hikoile mut tulee vaan tuskainen olo. Ja muut palelee mun puolesta kun näkevät miten vähän mulla on päällä ulkona. :D

Ja mä en oo hikoillut tän raskauden aikana vielä kertaakaan sen enempää kun normaalisti. Puen ulos päälle edelleen villapaidan ja villakangastakin ja jos on oikeasti kylmä, niin palelen silti. On nää raskausoireet niin jänniä kun on kaikilla erilaisia!

Mä en kans kärsi hikoilusta, mutta palelusta kylläkin. Iltasin sitten on ahistavaa kun haluis pitää peiton päällä, mutta jotenkin se vaan ahistaa.
Viime yö oli taas yhtä vessassa juoksemista ja kämppää ympäri kävelyä, kun oli huono olo ja sattu joka paikkaan.
Tänään sitten itkeny joka asiasta ja päiväkodillakin ilmotin et se eskari keskustelu on pakko siirtää synnytyksen jälkeen. Puheterapeutilla sitten alko hirvee poru kuinka ne ei päiväkodilla ymmärrä mua :oops:
Jos tää loppu ilta olis parempi ja varsinkin ens yö.
Ja muista enää missä oli siitä jatkuvasta janosta puhetta, nii mulla sama kanssa. Janottaa koko ajan ja mikään juominen ei tunnu riittävän. Sit mä mietin miks ravaan vessassa koko ajan :hilarious:

Takaisin