oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun aistit oli etenkin alkuraskaudesta erityisen herkät, mutta nyt tuntuu aika normaaleilta. Silloin olin koko ajan ihan varma, että meillä haisee roskis ihan kaamealta, mutta kaikki muut väitti, ettei täällä miltään haise. Nykyäänkin, jos pääsee sokerit matalalle, niin saattaa tuo herkkyys taas iskeä ja alan yökkäillä roskiksen kohdalla.

Mulla on aina ollu pirun hyvä hajuaisti. Mies meinannu monesti lähettää mut tulliin töihin.... Auta armias ku tän raskauden myötä vielä hajuaisti tehostu... Etenki alkuraskaudessa olin melkeen hätää kärsimässä ku töissä on paistopiste ja grilli... En oo grillattua broileria kyenny syömään koko aikana, sen jälkeen ku ekan kerran haistoin ne linnut raakana ohi kävellessäni kun ne oli menossa paistoon...

Välillä tulee sit sellasia ki hajuja nokkaan mitkä oikeesti ees haise sillä hetkellä. Niinku esim vauvan tuoksu ja kakka. Tänäänkin meillä tuoksu vauva ja sit kohta haisi vauvan kakka :dummy1: siis mun mielestä, mies oli vaa et täällä mikää haise, kuvittelet vaan... :eek::p

Joo siis mun hajuaisti on pirun hyvä, mut toi outous tossa makuaistissa haittaa. Olis kiva pystyä maistaankin mille ruuat oikeesti maistuu. No kai tää kohta normalisoituu :)

Mulla on ollut hajuaisti varsinkin alussa aivan järkyttävän vahva.. Edelleen haistan hyvin kaikkee, mutta niistä ei tuu enää pahoinvointia tms..:rolleyes:

Onko vauvoilla välillä hiljasempia päiviä? Tänään ollut jotenkin tosi rauhallista, mutta silti liikkuu mutta eri tavalla.. ei enää niin mahabileitä, vaan enemmänkin sellasta "krapulapäivän" kääntyilyä :woot::oops:

Lottie, tila alkaa loppua, niin vauvan liikkeetkin hidastuu ja rauhoittuu, mutta kyllä niitä silti pitäisi tuntua hyvin. Mulla pikkuinen innostuu aina iltaisin möyrimään ja vähän ojentelemaan raajojaan. Vatsa vaan heiluu puolelta toiselle ja nahka venyy kohoumista.

Voi ei... :arghh: Kävin vessassa ja tuntui sellaista jännää paineen tunnetta alapäässä. Pesin toosan ja istahdin mukavasti peilin ääreen ja ei herranjumala sentään... Mun värkki on aivan turvoksissa, sinertävän harmahtava väriltään joka puolelta ja jotain niin kamalaa, etten pysty sanoin kuvailemaan! Ei olisi pitänyt katsoa. Mitä jos se jää tuollaiseksi? Ihan hirveän näköinen jo nyt ennen synnytystä :yuck: Apua!

Olen siis jo yhden lapsen alakautta synnyttänyt ja siitä tuo alapää toipui hienosti. Nyt jännittää miten tämän toisen kerran kanssa käy. En kyllä anna miehen katsoa tai koskea tuonne enää ikinä! :sad001

Eiköhän se toosa vielä palaudu suunnilleen ennalleen, Mama88. Voisin kuvitella ihan näin maalaisjärjellä, että toi turvotus ja paine johtuis siitä, että vauva on laskeutunut lähtökuoppiin, mikä enteilis sitä, että sun odotus ois kohta jo ohi. :)

Miten kovia supistusten tulee olla jotta täytyy huolestua/soittaa johonkin? :D nyt koko aamun jomotellut alavatsaa ja alaselkää särkenyt, silloin tällöin kovempaa mutta kokoajan pystyy kuitenkin MELKO normaalisti olemaan..maha melko kovana, mutta taitaa johtua vaan siitä että vauva venyttää itseään jotenkin vähän väliä että jalat meinaa tulla kyljestä läpi :D voikohan nuo särytkin johtua vaan siitä..?

Mitään ennenaikasuuteen viittaavaa ei oo missään vaiheessa huomattu ja nytkin vasta rv 35+4

Newi, mä oon luottanut siihen jos pystyy olemaan suht normisti niin sitten en oo huomioinut noita supistuksia.. :rolleyes:

Juu no niin mäkin oon aatellut että sit kun oikeesti sattuu niin sitten vasta soittoa johonkin (ellei sitten muuten epäilytä jokin!). Mäkin kun oon niin kipuherkkä että tää mun tän hetkinen kipu ei varmaan jollekin tuntuis miltään :D

Kyllä oli mukava ilta taas. Tuntu et oli joku kesto supistus päällä ja heti kun asentoo vaihto, nii piti vessaan samalla mennä kun samaa vauhtia tuntu et oli rakko täynnä.

Kyllä mää ainakin luotan siihen, että kipu yltyy sietämättömäksi ennen ku tarvii minnekkään alkaa soittelemaan. Nyt nuo supparit mitä on tullu laittaa lähinnä hengityttämään ja olo on epämukava ja pahoinvoiva. Mut sit jotenkin oudosti tuntuu myös hyvältä nuo supparit. Outoa...

Voi luoja tätä turvotuksen määrää!! Joka aamu tuntuu olevan kilo enemmän painoo (reilussa viikossa tullut nyt 3 kiloa). Tänään en meinaa saada käsiä nyrkkiin ja hädin tuskin silmät on auki. Enkä eilen edes syönyt mitään kovin suolaista, ihan normiruokaa. Täytyy nyt väkisin kitata vettä kaksin käsin ja onneks huomenna on neuvola, jos niillä on tähän jotain sanottavaa...

Takaisin