oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas ollu taas yö. 2 kertaa heräsin siihen että poksahti vatsahappojen mukana yrjö kurkkuun. Otin Zoltin närästykseen mutta eihän se heti käyny vaikuttaa. Ja miten ihmeessä voi nukkuessa tulla Polvi kipeeks?!? Vähätki unet mitä oon katellu on ollu pelkkiä painajaisia... Tarvii nousta ruokkimaan toi kollijengi ku ne pistää kämppää remonttiin täällä ja koittaa vielä vähän nukkua...

Mashnu, muakin närästi viime yönä taas pitkästö aikaa. Ja mulla tulee usein oikea polvi kipeeks kun makaan oikealla kyljellä! Oon miettinyt kans samaa että miten ihmeessä?!?

Mä heräsin yöllä monta kertaa siihen et nukun selällään ja voi jeesus sitä ahistuksen tunnetta :yuck: vaikka oli iso tyyny selän takana ja toinen iso tyyny polvien välissä ni silti päässy kääntyy selälleen o_O todennäköisesti tosta samasta syystä mua ahisti keskiviikko aamuna henkee ku lähettii sit päivystykseen, tänään ollu vähä samanlaista tunnetta ja yläkropan ja selän venyttely auttaa vähä :oops: pitää muistaa sanoa tosta tänään äpolilla.

Mashnu, muakin närästi viime yönä taas pitkästö aikaa. Ja mulla tulee usein oikea polvi kipeeks kun makaan oikealla kyljellä! Oon miettinyt kans samaa että miten ihmeessä?!?
No just nimenomaan mullaki tulee oikea polvi kipeeks ja sillo ku oikealla kyljellä nukun. On mulla kyllä tyyny jalkojen välissä, mutta ei sen pitäis asiaan vaikuttaa. Tosin ruodon kankeudesta päätellen mä nukun aina noi muutaman tunnin pätkät hievahtamatta samassa asennossa niin se varmaan jäykistää paikat.

Samoin mulla on tyyny polvien välissä nukkuessa ja vaikka nukun mun mielestä ihan samassa asennossa vasemmalla kyljelläkin niin ei vasen polvi kipeydy. Ja se on sit tosi pistävä kipu eikä tiedä pitäiskö polvi ojentaa vai koukistaa kun kaikki liike pistää.

Mä en ala! Johan mä tiistaina otin viimeisen tabletin 2vko Losec-kuurista ja nyt sitte on pari päivää närästäny ihan huolella :smiley-angry017 Onneks tää on erilaista kun aiemmin (nyt ihan rehellisesti nousee kamat kurkkuun kun aiemmin oli aivan jäätävä kurkkukipu vaan oikeastaan ainoana oireena) ja tähän auttaa hempeämmät lääkkeet.

Mutta. Miksi ihmeessä Lidlin Granny Smith -omenat aiheuttaa järkkyä närästystä ja allergian tunnetta kurkkuun (nojoo mä oon oikeasti allerginen omenalle mutta Grannyt on ainoita joita voin lohkoina syödä ja niistä ei oo tullu mitään, mulla lähinnä on se ongelma etten voi haukata omenaa tai sit turpoo huulet ja ikenet mut lohkoissa ei oo samaa ongelmaa) mutta Citymarketin Granny Smithit ei närästä ollenkaan eikä allergisoi!?! Tää on epäreilua. Lidlin omppoja on jäljellä vielä kasa, joudunko mä nyt syömään ne ja kärsimään vai onko ihan pakko lähtee pelkästään omenoiden takia ajaan Citymarketiin :smiley-angry016

Elya, teet lidlin ompoista omppopiirakan ja haet samalla Cittarista vaniljakastiketta :)

Kyllä mä sanosin että vippaat ne Lidlin omput menemään tai annat jollekulle ja käyt vaan siel Cittarissa :) Mitä sitä turhaan kärsii, jos on valinnanvaraa?

Elya, mulla oli kans Losec-kuuri, viikon söin joka päivä ja sit vähensin joka toiseen päivään. Viime lauantaina otin viimeisen ja ke iltana tuntu pikkasen mutta viime yönä piti sit ottaa Rennie. Mietin tässä et pitäiskö hakea lisää Losecia vai pärjäiskö Renniellä kun niitä olis iso pakkaus kotona...

Mä söin Losecia reseptillä monta viikkoa ja nyt oon ottanu joka toinen tai kolmas päivä. Kantsii kysyy neuvolalääkäriltä omaan tilanteeseen neuvoa. Puhelinaika varmasti riittää esim.omalle terkkarille.

Mullehan ei meinattu myydä apteekista Losecia vaikka se tyyppi tarkistikin että on ihan sallittua raskauden aikana. Sanoi että max Renniee saa käyttää ja sekin vain jos on aivan pakko (no se nyt oli ihan kun karkkia napsisi, ei ollut mitään vaikutusta, onneksi nyt taas tehoaa pikkasen kun sai tolla Losecilla oireet pois). Sit sanoin sille tädille et Rennien lisäksi oon käyttänyt Galieveä, ja se meinasi pyörtyä että herranjesta se on vaarallista. Sit se meni tarkistamaan senkin ja sekin on ihan sallittua... Lopulta sain Losecini, mutta olipas pitkä ja uuvuttava väsytystaistelu! Unohdin neuvolasta kysellä tuosta närästyksestä kun kävin maanantaina ja oireet ei ollut sillon päällä. Kysyn sit ens kerralla jos muistan! Työterveyslääkäriin en päässyt kun hoitajan mielestä ei oo lääkärin asia jos on vaan närästystä ja hoitaja itse ei ottanut mitään kantaa kun hän ei ole lääkäri. :rolleyes: Kävin siis työterkussa ennen kun marssin omin lupineni apteekkiin hakemaan Losecia kolmisen viikkoa sitten.

Kyllä mä taidan sitkeästi syödä noi ompot. Viis oireista, siedätystä vaan. Roskiin ei anna luonto periksi heittää ja mies niitä ei syö, ja mä oon leipomislakossa kun me täällä vaan paisutaan ihan liikaa :oops:

Elya, mä menin apteekkiin ja kysyin mikä on vahvinta närästyslääkettä mitä raskaana oleva voi käyttää ja farmaseutti kävi ensin tarkistamassa asian ja suositteli sitten ehdottomasti Losecia.

Nyt kyl tuntuu ihan siltä kun tää vauva Ois oikeesti painunu kunnolla paikoilleen ja kiinnittyny.. Semmonen vihlonta käy alakerrassa ja tuli semmonen paineen tunne ja kävely kunnon vaappumista. :D noh huomenna onkii 37+0 <3 jo et johan joutaakin asettua paikoilleen. Huomenna meinattiin miehen kaa lähtee ostamaan viimeset vauvan tavarat mitä tarttee.. Innolla odotan sitä kävelemisen määrää

Mulla alkoi tänään ihme vihlonta alapäässä ja alamahassa, ja tuntuu kaikki vauvan liikkeet tuolla alempana :o nyt on rv 35+3 nii onkohan tää ihan normaalia?

Onko muilla tällasta että tavallaan kun vauva liikkuu niin tuntuu ku se tulis alapäästä läpi?? :o en tiiä toisaalta onkohan tää vaan että se painaa välillä TOSI kovaa virtsarakkoa o.O

Takaisin