Mulle maistuu uni nykyään erityisesti aamupäivisin. Monena aamuna oon käynyt aamukävelyllä saattamassa tytön kouluun. Eihän tuo kolmasluokkalainen mitään saattajaa kaipaa, mutta on kiva käppäillä yhdessä ja jutella niitä näitä raikkaassa ulkoilmassa. On se onneksi mut vielä mukaan huolinut...
Takaisintulomatka meneekin sitten hiiitaasti liitoskipujen kanssa kärvistellen, mutta saanpahan ainakin hyvää harjoitusta kivun läpi hengittämisestä.
Kun kotiudun, niin on pakko päästä sohvalle puhaltelemaan ja siihen sitten yleensä nukahdankin. Iltaisin ei paljon nukuta, kun Turbo myllää kuin viimeistä päivää tunti tolkulla. Toivon todella, ettei tää enteile lapsen tulevaa unirytmiä.
Mullakin on nyt hetken aikaa ollut noita nivuskipuja. Niitä tulee lähinnä iltaisin liikkeessä. Se on jotenkin vähän sellainen suonen vedon kaltainen tunne ja sen verran voimakas, että jalka lähtee alta. Luulen, että mun kohdalla kyse on liitoskivuista, vaikka noi tuntuukin aika erilaisilta kuin ne liitoskivut, joihin oon ns. tottunut.
Vessassa en vieläkään käy kesken unien tai yölevon (nukuin tai en). Aamulla onkin sitten rakko niin täysi, että heti kun nousen, iskee armoton supistus ja sitten hipsin vessaan kaksin kerroin ja varpailla kipittäen kuin Retu Kivinen keilaradalla, koska supistus aiheuttaa sen, että jalat eivät yksinkertaisesti liiku niin, että voisi normaalisti kävellä.