oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Merkitystä en tiiä, mutta syynä on hermopinne. Kuulostaa nimenomaan iskiashermolta.
Mulla saman tyyppinen vihlonta johtuu ainakin yliliikkuvasta 5. lannenikamasta, joka liukuu jonkun hermon puristuksiin. Se on taas ollut tän mahan aiheuttaman virheasennon vuoksi oikein muikeena pari-kolme kuukautta. Tiiä onko mulla siellä sit vielä muitakin syitä...

Aamuisin on tota oiretta. Ei muista että on raskaana mut viimeistään siin vaihees muistaa ku ei tapahdukaan mitään ku koitat nousta vatsalihaksia käyttäen. Mitkä ihmeen vatsalihakset?! :D Olo on niin kuin kilpikonnalla selällään niinku joku aiemmin täällä jo mainitsikin :D

Mulle maistuu uni nykyään erityisesti aamupäivisin. Monena aamuna oon käynyt aamukävelyllä saattamassa tytön kouluun. Eihän tuo kolmasluokkalainen mitään saattajaa kaipaa, mutta on kiva käppäillä yhdessä ja jutella niitä näitä raikkaassa ulkoilmassa. On se onneksi mut vielä mukaan huolinut... :smug:

Takaisintulomatka meneekin sitten hiiitaasti liitoskipujen kanssa kärvistellen, mutta saanpahan ainakin hyvää harjoitusta kivun läpi hengittämisestä.

Kun kotiudun, niin on pakko päästä sohvalle puhaltelemaan ja siihen sitten yleensä nukahdankin. Iltaisin ei paljon nukuta, kun Turbo myllää kuin viimeistä päivää tunti tolkulla. Toivon todella, ettei tää enteile lapsen tulevaa unirytmiä. o_O

Mullakin on nyt hetken aikaa ollut noita nivuskipuja. Niitä tulee lähinnä iltaisin liikkeessä. Se on jotenkin vähän sellainen suonen vedon kaltainen tunne ja sen verran voimakas, että jalka lähtee alta. Luulen, että mun kohdalla kyse on liitoskivuista, vaikka noi tuntuukin aika erilaisilta kuin ne liitoskivut, joihin oon ns. tottunut.

Vessassa en vieläkään käy kesken unien tai yölevon (nukuin tai en). Aamulla onkin sitten rakko niin täysi, että heti kun nousen, iskee armoton supistus ja sitten hipsin vessaan kaksin kerroin ja varpailla kipittäen kuin Retu Kivinen keilaradalla, koska supistus aiheuttaa sen, että jalat eivät yksinkertaisesti liiku niin, että voisi normaalisti kävellä.

Meitä aamunukkujia tuntuu olevan aika paljon. Mä ite meen nukkumaan 1-2 aikaan yöllä, herään 5-6 aikaan ja sitte nukahdan aamu-unille 8-9 aikaan. Heräilen sitte vaille puolenpäivän...

Mulla tekee kans ton et ku rakko täys ni alkaa supistaa :o
Täällä onneks saatu nyt käännettyä toi unirytmi ja toivottavasti pysyy tällaisena :) Ennen valvoin melkeen koko yön ja sit torkuin pitkin päivää. Nyt oon koko päivän hereillä ja nukun koko yön. Välillä on tosin vaikee pitää ittensä hereillä aamupäivästä ku vaatis muka päikkäreitä, mut pakko koittaa olla nukkumatta ku se näkyy sit heti illalla.

Mulla supistaa kans kun rakko on täynnä ja välillä kun sit pääsee pytylle tulee oikeen napakka supistus niin etta saa pitää jostain kiinni ja purra huulta ettei huuda!
Mä nukahdan yleensä puolen yön aikaan, herätys klo 6.15 puuroa keittämään (1 pissatauko ja pari kyljen käännöstä välissä). Sit kun muu väki on lähtenyt katon vähän aikaa telkkaria tai touhuun jotain ja yleensä 10 aikaan takas sänkyyn. Pari-kolme tuntia nukun siinä sit. Enää en ole nukkunut iltapäiväpäikkäreitä, tuossa joulun jälkeen tarvitsi nekin.

Mä käyn 22-00 välillä nukkumaan.. Sit herään hyvin usein miehen herätyksiin tai siihe ku tulee antaa heippa pusun.. Ei toivookaa et saisin unta enää sen jälkeen.. Tosin joskus jos tyttö kömpii siinä 7 maissa viereen nii saatetaan yhdessä nukkua 9-10.. Mut sit oonki tosi kärttynen kun oon ku oon nukahtanu vasta 8 maissa uudestaan.. No tänää noustii suosiolla jo ennen 7 ku mies kolisteli takaovea siihen mallii et tyttöki heräsi siihen ja olin koittanu unta saada jo tunnin verran. Jospa tästä tulis nyt oikee tehopäivä, kun nää aikaset aamut tuppaa aiheuttaa tehokkaita siivous puuskia :D päiväunet on ainaki nyt taattu, kun esikoinen sippaa varmasti joskus yhden jälkeen <3

Eniten ärsyttää se et oikeesti tekis mieli nukkuu.. Ja väsyttäiski, mut ei vaan tuu uni tai sit iskee levottomat jalat ja melkein aina maatessa tuntuu menkkamaiset jomotukset.

Viime yö oli kyllä yks painajainen! En tajua mitä Tirppa teki, tuntui että sieltä tulee käsi tai jalka kohta ulos! Sitten semmosta ihmeellistä sirinää tuntui vatsan vas.puolelta ja alapää kastui alvariinsa. Tsiisus!

Nytköhän se pohjaton ruokahalu iski tännekin?! Söin puuroa aamupalaks ja kun olin menossa aamu-päikkäreille iski niin järkky nälkä että oli pakko nousta vielä lämmittämään pari grahampiirakkaa. Söin ne nyt sängyssä, ehkä nyt sais nukuttua kun kuitenkin väsyttää. Sokeritkin oli korkeemmat tänään kuin normaalisti (ei liian korkeet mutta ihan rajalla), liittyyköhän sokerit ja tää nälkä toisiinsa?

Janna,tossa saattaa olla perää. Eilen aamulla mun sokeri oli 4,2 eikä ollut nälkä.

Tänään heräsin nälkäisenä ja sokeri oli 5.0.

Saattaa siinä siis yhteys olla

Mul on ollu päinvastoin taas. Hirvee nälkä oli ja sokerit 4.1 ja yleensä aamusin mul ei oo nälkä ja sokerit aika yleisesti siin viiden huitteilla. En tiiä.
Nukkumista sen verran et menee tosi vaihtelevasti. Parhaimmillaan oon käyny 7 kertaa yön aikana vessas. Viime yönä 4 kertaa, parin tunnin välein. Välil pyörin tunninkaks hereil ja siirryn sohvalle. Siin tulee uni sit jossain vaiheessa. Mut ihana ukkeli oli eilenki aamul ihan hiljaa ja vast ku heräsin niin alko vääntää aamupalaa. Sanoinkin et ei mun takia tarvii näläst kärsii et olis paistanu ne aamumunat vaan :) jotenkin kyl ihanasti aateltu et anto nukkuu.

Väsyttää kyllä ihan jatkuvasti ja vaikka ois saanu nukuttua hyvin, tuntuu et sohvakoomailuks menee silti.

Oliko jollain teistä vähän lapsivettä? Miltä se tuntuu mahan päältä? Aikasemmin kovia kohtia löytyny vaan jos vauveli punkee itseään ulos, nyt koko maha on ihan kovaa möykkyä ts tunnen selvästi päältä mitä ruumiinosia on missäkin :o vai onko tää vaan nyt kasvanu niin paljon?
Onneks huomen on neuvola..

Mä vedin kyllä viime yönä pohjat vessakäyntien suhteen. 6 kertaa!!! Mieskin kysyi, et mitä sä siellä jatkuvasti ramppaat. Tää touhu on nyt kahdessa päivässä muuttunut ihan erilaiseksi. Selkeästi alkaa keilapallo laskeutua alaspäin, mut en ois uskonut et tältä se sit tuntuu. Aiemmin kun ei ole ollut mitään oireita. Paljonkohan tässä on lähtölaskentaa jäljellä?!

Sama täällä, Dalila. Aikasemmin selvinnyt käynnillä per yö, mutta viime aikoina saanut rampata vessassa kahden tunnin välein. Mulla tosin vauva tuntuu seilaavan tuolla masussa ylös alas. Välillä on edelleen öitä ettei tarvi herätä kun kerran vessaan.

Mannikka, meilläkin erottuu vatsan päältä ihan selkeästi missä on vauvalla peppu ja missä selkä, mutta vettä on normaali määrä. Vatsa on pehmeämpi siellä missä ei ole vauvaa. Nyt kyllä tuntuu siltä, että vauvaa on joka puolella. Niin iso se alkaa olla.

Mäkin ihmettelen, kun meen nukkumaan samoihin aikoihin miehen kanssa eli joskus 22-23 tienoolla. Mies herää töihin 6.30 ja mä nukun joka aamu lähemmäs kymmentä. En kyllä saa illalla unta kovin äkkiä, koska vauveli aloittaa aina iltajumpat kun itse käyn makaamaan. Ja tietty on noita pakollisia vessa- ja kääntöheräilyjä, mutta aika monta tuntia siinä tulee silti nukuttua! Mutta enpä nuku enää päiväunia toisin kuin silloin, kun olin vielä töissä.

Mulla.on kans nyt paris päiväs olo muuttunut selvästi nihkeemmäks. On taas pahoinvointia, selkän on koko ajan kipee, supistelee myös levossa, selkää jomottaa vähän väliä... Näin kai se luonto hoitaa, koska nyt oon ihan valmis siihen et vauva syntyy. Kauhukuva on et tätä jatkuis viel KUUKAUSI :-o

Mulla on kans pahoinvointia, alaselkä jomoa, supisteluja ja kamala nälkä ja väsymys vaihtelee. Kroppa toimii ihan oikein. Siis jos jotain positiivista näistä täytyy hakee ;)

Takaisin