oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä räjähdin eilen, kävin kävellen kaupassa otin fillarin mukaan jos sade yltyy että poljen takaisin. Talutin pyörää jalkakäytävällä ostosten kanssa kun joku takaa kävelee mun päälle (täällä Tanskassa tapahtuu aika usein) johon reagoin sanomalla hei aika kuuluvasti.
Turkki päällä kävelevä lehmä ei reagoi mitenkään joten kävelen sen kiinni koputin selkään ja sanoin että ei ole kovin kohteliasta kävellä päin raskaanaolevaa naista joka kantaa kauppakasseja.
Nainen ei poiminut avaamani aasinsiltaa pahoitellakseen asiaa jolloin poltin päreeni ja totesin että jos minä olen jotenkin sinun tiellä niin ole hyvä ja pyydä minua väistämään kun en näe taakseni.
Se nainen oli itsetuhoinen kun se siihen vastasi nokkavasti että miksi ihmeessä näin tekisin ?
Jolloin riisuin hanskat ja karjaisin että kenties yleisen kohteliaisuuden nimissä senkin vanha läski lehmä sillä volyymillä että muutama ohikulkija pomppasi ilmaan... Hups..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Lottie normaalia kuuluu raskauteen mä en näe mun laseilla nään paremmin ilman. Suositellaan että jos vaan pärjää ilman ei raskausaikana kannata vaihtaa laseja kun näössä voi tapahtua isoja muutoksia vaan sitten synnytyksen jälkeen kannattaa varata aika näöntarkastukseen.

Mulla on myös näkö huonontunut ja oon tässä ootellut, että palautuis tai pääsis hankkimaan uusia laseja sitten, kun Turbo on ulkona, MUTTA viime viikonloppuna kuulin, että imetysaikanakaan ei pitäis laseja uusia, kun silloinkaan ei keho oo hormonaalisesti normaalitilassa, eli näkö voi palautua ennalleen vasta imetysajan jälkeen. :eek:

Mulla olis ollu nyt keväällä aika käydä tarkistuttamassa näkö ja mahdollisesti hommata uudet lasit mutta venytän nyt sit vuodella.

Eli mäkin siis raahaudun näöntarkastukseen vasta imetyksen loppumisen jälkeen. Olin ajatellut mennä synnytyksen jälkeen, mutta ei kannata.

Mulla todettiin se kaihi syksyllä. En tiedä jouduttaako tämä raskaus sen etenemistä. Sitä on vaan seurattava. Näen ja luen kirjaimellisesti omiani.

Ai että niin pitkään no hyvä enpä mäkään sitten mene näöntarkastukseen laseja varten..

On muuten ollu jo useamman päivän ihan tajuton väsymys... :O Viimeks sillon joskus raskauden puolivälissä oon ollu näin koomassa. Nukun 10-12h yössä (toki kyljenkääntö- ja pissatauoilla), tänäänki nukuin tunnin päikkärit ja sitä ennen jo torkuin telkkua kattellessa ja silti nukuttaa... Pakko kai se on vaan nukkua!

Täällä kanssa menin sänkyyn 2200 katsoin hetken telkkaria pari kertaa pissalla 05 ja 0730 ja heräsin 0948..
Ajattelin nyt nukkua sen mitä kroppa vaatii :)

Mä olen ihmetellyt ihan samaa! Ei millään saa mitään aikaseks. Tekis mieli vaan nukkua. Tänäänki heräsin vasta 12.30...

Mä oon jo pidempään nukkunu 11-13tuntia yössä, heränny joulusta saakka kylkeä kääntämään (kiitos liitoskivut), mutta mun ei tarvi ees vessaan nousta. Päivällä saatan nukkua jos nukuttaa.

Oo tuo ois ihanaa kun ei tarvis vessaan nousta mutta hyvänä yönä käyn sen 2 kertaa huonona 4

Mä oon kahden edellisen yön aikana juossut jopa 3 kertaa vessassa. Ennen saatoin nukkua läpi yön tai ainakin pärjätä enintään yhdellä käynnillä.
Viime yönä kun vaihdoin kylkeä ja käänsin jalkaa ulkorotaatioon lonkasta, nivuseen tuli joku uskomaton kiputila joka onneksi meni ohi kun laitoin polvet takaisin yhteen. Ois tehnyt mieli huutaa silloin kivusta.
Tänään ensimmäistä kertaa on eteenpäin kumartuessa tullut kanssa ns. pallon tunne takapuolen suuntaan. Onko tää nyt sit sitä laskeutumista? Noita tunteuksia on tullut siis vain asennonvaihdosten yhteydessä hetkellisesti.

Laitoin nyt kuitenkin varmuudelta kroonikkosuojan omalle puolelleni lakanan alle, jos vaikka sattuis vedet menemään.
Olin viime yönä TAAS unissani synnyttämässä. No alkaa viikot olla onneksi kohdillaan(38+4) ja miehen kanssa just mietittiin että kaikki taitaa olla nyt kotona valmiina.

Mulla sama rytmi sun kanssa Mju. Mä en kyllä ymmärrä tuota kyljen kääntöä et miks keho tekee tommosta. Itellä kans pitää useempaan kertaan kääntää kylkeä yössä ja aina kun kääntyy kyljeltä selälle, pitää hengitellä hetki että pystyy kivultaan liikkumaan. Sellasta inhottavaa vihlovaa kipua koko jalan pituudelta. Mikä tuon kivun merkitys oikein on? Kun ainahan kivulle joku syy on...

Sanna voi olla että siellä on ollut jokin painuksissa pidempään (hermo, iso suoni tmv) itse hoksaan että jos on pidempään ollut samassa asennossa on asennon vaihto usein kivuliaampaa.
Toinen minkä oon huomannut mä en meinaa yöllä muistaa tätä kehoni rajallisuutta vaan yritän tempaista sitä uuteen asentoon niin kuin en raskaana olisikaan.. Virhe..

Takaisin