oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en muista mitään istukan syntymisestä esikoisen aikaan.. Ei sattunu, tosin taisin parkua parhaillani kun vauva oli just viety teholle et ehkä sitä ei siinä kauheesti ajatellu edes. Se kyllä tuli aika nopeasti muutenki pois.. Oisko ollu 8-9min synnytyksen jälkeen. Toisen kohdalla monet sanonu et on ollu kipeämpi, jälkisupistuksia en kyl odota.. Esikosestaki olivat aika karseet nii apua jos on nyt vielä pahemmat

Täällä kanssa yökuolaaja tai jos yleensäkin nukahdan sohvalle tmv herään siihen kun kuolavana noruu poskea..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on nyt nenä tukossa ollut jo pidemmän aikaa eli nukun suu auki ja se on ihan kuiva. Muuten, ei-raskaana ollessa, kuolaan öisin. Mulla on tyynyllä märkä pläntti ja sylki on kuivunut poskeen valkeeksi karstaksi.. Öök!

Jotkuthan oikeesti haluaa syödä sen istukan! Sitä perustellaan käsittääkseni sillä, että jos sen kuivaa ja tekee jotain kapseleita, se auttais maidontuotannossa tms. Ite en ehkä silti söis, mut kaikki taaplaa tyylillään.

Joo nyt voin sanoo et siivoominen ja saunominen samana päivänä saa jäädä. Ilta oli jotain ihan hirveetä, pyörrytti, oksetti ja sattu joka paikkaan. No nukahin sit onneks jossain vaiheessa ja yö meni muuten ihan kohtuu hyvin.

Mä kuolaan kans aivan älyttömästi nukkuessani! Aina on tyynyliina märkänä kun herään. Ja lisäks oon kuulemma ruvennut kuorsaamaan... Aiemmin oon kuulemma vaan "tuhissut söpösti" mutta nyt vetelen hirsiä oikeen miehekkäästi! :/
Tuosta istukasta... Jonkun uskonnon, olikohan skientologian, mukaan isän kuuluu syödä pala istukasta! En sit tiedä onko se raakana popsittava vai voivatko laittaa johonkin ruokaan... Ja olen kuullut että Suomessakin jotkut pyytää istukan kotiin ja hautaa sen jonkun puun juureen tai istuttavat uuden puun sen päälle. Tulee puulle kuulemma hyvin ravintoa siitä ja sit se puu on niinku sen lapsen oma puu...

Tosta istukan syömisestä tuli mieleen Mad cookin yks jakso missä valmistivat ja söivät istukkaa.

Jääkööt istukka sairaalajätteeks mutta puu tarvii kyllä istuttaa keväällä pojan kunniaks. Vielä ku keksis että mikä puu...

Eikös Madeventuresin Madcook-jaksossa ne vetäneet istukkaa ja se vege-Tunna tais hävitä sen vedon .:sick006

Tänne oireet -topicciin on itselläni vain vähän kirjoitettavaa. Oireita kun ei ole. Ei laskeutumisen tunnetta, ei liitoskipuja, ei sukkapuikkosysteemejä, ei mitään eritteitäkään. Välistä huippaa alhaisten verenpaineiden vuoksi.
Maito taitaa hieman olla nousussa, kun noista rinnoista tulee helposti nestettä ulos jos yhtään puristaa.
Tässä alkaa pelottaa, että synnytys alkaa mun kohdalla sit jollain dramaattisella vesien menolla(tietysti liikenteessä ollessa) tai sit suoraan ihan tapposupistuksilla.
Oon miettinyt kyllä sinne laitokselle menoa hyvissä ajoin. Jos mulle aletaan neuvoa että "tuut sitten, kun tarvii ovenkahvaa purra" niin aioin kyllä ihan suoraan sanoa, että katsovat ne mun potilastiedot pelkopolilta.
Mun pahimmat pelot liittyy just tuohon kivunlievityksen epäonnistumiseen.
Toinen mikä ahdistaa ois se, et joutuis yhtäkkiä jonnekkin Peijakseen tai Naistenklinikalle lähtemään. Oon käynyt kaikki tutkimukset ja tutustumiset Kättärillä, niin en haluais jonkin sulun vuoksi vaihtaa synnytyssairaalaa.

Muokattu viimeksi:
Nyt en enää edes tiedä että sattuuko mua mahaan ja alaselkään tän raskauden takia vai ummetuksen takia :D :D

Ja muoks. Pitääköhän sanoa heti kun synnärille menee tuosta ettei halua nähdä yhtäkään neulaa tai muuta värkkejä? Varmaan ihan hyvä sanoa..mut mietin että miten tosissaan ne siellä sairaalassa tollasen pyynnön ottaa?

Mä meinaan ainaki sanoa et pistää sa mut neuloja ei tarvii mulle näyttää... ei kiitos ei :nailbiting:
Mitä tuo sulku tarkoittaa mistä Dalila kirjoitti?

Newi, kannattaa sanoa tai kirjoittaa synnytystoiveisiin, kyllä kätilöt pyrkii kunnioittamaan toiveita. Kanyylia oksitosiinia tai tippaa varten kämmenselkään joudut varmaan kattomaan mutta ei todellakaan tarvii kattoa kun se laitetaan! Mä en ole synnytyksissä edes sanonut piikkikammosta mutta ainuttakaan piikkiä en kuitenkaan nähnyt.

Ymmärsin sulun niin, et jos Kättärillä on täyttä, niin ohjaavat toiseen sairaalaan synnyttämään.
Siitä ne on joka kerta siellä käydessä maininneet ja sen vuoksi aina kehoittavat soittamaan ensin.

Muokattu viimeksi:
Huom. kaikki te joilla on yskä! Luin just Aftonbladetin jutun, jonka mukaan yskänlääkettä tehokkaampi apu on SUKLAA! Tai siis kaakao joko suklaan tai kaakao-juoman muodossa. :) Joku brittiläinen tutkimus on näin todennut. Ei muuta kuin suklaata popsimaan! :D

Takaisin