oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ihan sama! En pelkää synnytystä enkä sitä kipua kun musta se kuuluu asiaan ja loppuu aikanaan. Oon yrittänyt kysellä tuttujen synnytystarinoita mut melkein poikkeuksetta ne sanoo et jutellaan sit sun oman synnytyksen jälkeen kun eivät halua nyt pelotella! Mä haluisin tietää!

Kannattaa käydä lukemassa noita joulu- ja tammikuisten synnytyskertomuksia jos haluaa tietää enemmän synnytyksestä. Siellä on aika laidasta laitaan erilaisia kertomuksia ja ne on tuoreita. :) Ja täältä kysytte vaan meiltä, jotka ollaan jo synnytetty, jos joku määrätty asia mietityttää. :)

Mulla on ihan sama! En pelkää synnytystä enkä sitä kipua kun musta se kuuluu asiaan ja loppuu aikanaan. Oon yrittänyt kysellä tuttujen synnytystarinoita mut melkein poikkeuksetta ne sanoo et jutellaan sit sun oman synnytyksen jälkeen kun eivät halua nyt pelotella! Mä haluisin tietää!
Mitkä olikaan ne 6 S:n säännöt? :)

Tiada, jos nyt oikeasti haluat sen synnytyksen käyntiin niin suosittelen kävelyä/rappujen askeltamista/liikkeellä pysymistä. Helposti jos jää paikalleen tuskittelemaan ne supistukset ei etene. (Jonka takia lepoa suositellaan, jos ne haluaa loppumaan).

Ihana kun ootatte synnytystä noin reippain mielin! Tämä on kyllä ihan hullunkurista kun minua se vähän hirvittää... Mutta teillä on kaikilla niin hyvä asenne ja huumori kohillaan, että hyvin se menee. Niitä synnytyskertomuksia ootellessa...hihih... ;)

Olin varmaan aika "huono" synnyttäjä esikoisen kohdalla. En jotenkin osannut kunnolla heittäytyä kunnolla tilanteeseen. Nyt on sitten tosi itsevarma olo. Nyt tiedän mitä olen menossa tekemään, mitä pitää tehdä ja luotan omaan kroppaani. Johan olen yhden jättiläisen synnyttänyt :-) olo on jo malttamaton! Enempi jännittää miten pärjään kahden lapsen kanssa, siitä kun ei ole kokemusta!

Ite kuulun siihen kastiin että muistan kyllä vauvan synnytyksen jälkeiset tapahtumat, istukan syntymiset ja paikkojen tarkistukset/ompelun. En siis lentäny samoin tein pilviin kun vauvan rinnalle sain. Samoin mulla meni varsinkin toisen lapsen synnytyksen jälkeen hetki ennenkun ikäänkuin rakastuin lapseen. Muistan ajatelleeni että kuinka voin rakastaa tätä uutta vauvaa kun esikoinen on kotona, onko se pois esikolta.. Kunnes tajusin että äidin rakkaus on rajatonta ja lisääntyy joka lapsen myötä..

Mä muistan sen istukan syntymisen esikoisen ajalta aina... En siis idiootti tajunnut, että sekin tulee pois. Tiesin kyllä, että semmonen on mutta luulin sen jäävän sinne... Ja kävinhän minä synnytysvalmennuksessa, mutta en ikinä koskaan millonkaan kuuntele ketään... Niin muistan hyvin kun kätilö seisoi siinä istukka kädessään ja minä mietin mikä v***u tuo on...?

Mä en kyllä halua nähä mitään ylimääräisiä osia sen synnytyksen aikana. Pelkään muuteki että mulla lähtee taju siinä hommassa. Mun verenpaineet tuppaa notkahtelemaan tollasissa jutuissa. Rutiini nilkkaleikkauksen aikanaki oli paineet romahtanu ja sillo mä olin sentään tajuttomana...

Hei erittyykö teillä sylkeä jotenkin erityisen paljon? Musta tuntuu, että sitä roiskuu puhuessa ja tää yökuolaaminen on ihan uus juttu. Oon koittanut aatella kuolaamisen johtuvan tästä syyskuulta asti tukkoisesta nenästä, mut en mä oo ennen kuolannut pahassa flunssassakaan. Nyt on sänky täynnä paperia, kun herään yöllä pyyhkiin naamaa ja tyynyä. Ja kun herään, mulla on suu kiinni, en käsitä.

Mmmm... Mä olen öisin leikkiny Homer Simpsonia jo pitkän aikaa... Se tunne ku säpsähtää hereille sen takia että poskea pitkin valuu jotain märkää ja kylmää.... Oujee :yuck:

Heei tosta istukan syömisestä tuli mieleen et näin unta mis synnytin kotona suihkussa, kun en älynny et synnytys oli käynnissä. Sit soitettiin ambulanssi ja ne ensihoitajat tuli tarkastaa meit ekana ja mie kysyin niilt et mitä teen tuolle istukalle ja ne ei halunnu sitä ja aloin vaan miettii et pitäskö siit tehä joku ruoka vai laittaa suoraan kompostiin :D

Näinköhän onnistus kuivattaminen..

Vois olla kätilön ilme hyvä jos pyytäs pokkana et saanko nähä istukan ja sit vaan söis sen.. :D

Takaisin