oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Help me! Särkenyt koko illan päätä. Välillä vasemmalle ohimoon ja välillä takaraivoon. Täytyykö huolestua? Muita oireita ei ole (tai en ole huomannut!?) ja raskaus edennyt tähän asti täysin normaalisti. Nyt rv 34+2.

newi, kannattaa käydä aamulla ulkoilemassa ja venytellä, jos on vaan niskat/selkä jumissa. Mut jos ei auta, niin sit kyllä soittaisin neuvolaan.

Ja jos on mahdollista mitata verenpainetta niin kantsii niin tehdä. Siis jos on helposti mittari saatavilla.

Mietin vaan kun meillä ei neuvola/terveyskeskus päivystä kun arkena että uskallanko sitten ootta maanantaihin asti vai pitääkö tässä soitella ihan sairaalaan (noin 100km päähän) ?

No ei siitä soittamisesta menetä mitään tai hirveesti kätilöiden aikaa vie jos varmistaa hoito-ohjeet synnäriltä :)

Oothan muistanut juoda riittävästi vettä? Sekin voi olla syy pääkipuun, jos veden juominen on jäänyt vähemmälle.

Mulla oli kans tota pääkipua ja samalla sitä kiristi ja ahisti. Verenpaineetki oli koholla. Kävin verikokeissa ja vein pissanäytteen, kaikki oli ok.
Kävin kävelee ja juonu paljon vettä (hoksasin et jääny vähälle viimeaikoina) ja otin pitkät päikkärit.
Olo helpottunut kummasti, enää ei oo pää kipee mut välillä kiristää. Mies hiero saunassa hartioita ja ne oli kyllä nii jumissa ku olla voi. Nyt jo paljo parempi olo :)

Mulla kanssa koko ajan vesipullo kädessä kiinni. Yöllä herää siihen että suu on aivan kuiva. Taitaa nykyään mennä lähemmäs 5 litraa vettä päivässä plus muut juomat.
Ja mulla oli myös yläselkä kipeä siitä lapaluiden alta. Yhdistin ite siihen että kun nukkuu kyljellään niin joutu jännittämään eri tavalla selkää. Laitoin imetystyynyn polvien väliin ja toisen tyynyn yläkäden alle niin asento pysyy rentona ja kivut hävis! Okei, kävin myös salilla ja venyttelemässä. Joogan alaspäin katsova koira ja muut aurinkotervehdys liikkeet toimii hyvin.

Ja jos tulee päivät lähinnä istuskeltua tai maattua, niin ei oo ihme jos päätä alkaa särkee. Kannattaa tasaisin väliajoin pongahtaa ylös ja pyöritellä vähän hartioita ja käsiä, vaikkei muuten pystyiskään/jaksaiskaan alkaa jumppailee :)

Kyl on nyt hölmö olo. Yöllä heräsin muutaman kerran kun olin kääntynyt selälleni nukkuu, ja ylävatsaa särki. Ne olot meni nopeesti ohi, ja aamulla heräsin samaan oloon. Sit piti jo hetki olla kontillaan et helpotti. Plus kaikki muut lantion ja alapään kolotukset siihen päälle.. Ihan outoo, mä oon ihan hukas mitä tapahtuu. Niin erilainen raskaus kun aiemmat. Ei sillon ollut tälläsii kipuja, yöllä käytiin vaan pissalla tai lähdettiin synnyttää!!!

En tiiä oisko tää kuulunu oireisiin vai mielitekoihin mut pyykinpesuaine.... :p voi jösses ku haisee hyvälle. Pakko käydä aina välillä haistelee :eek::p

Hahah, laitoin just puhdasta pyykkiä koneesta narulle ja Tirppa heräsi siinä. Hirmuinen mylläkkä alkoi mahassa. Liekköhän pyykinpesuaineen perään hänkin?

Mä himoitsen edelleen hiekkaa.. Ja sen tuoksua ja haistelen kukkaruukkujen multaa aina kun kastelen kukkia.. Sit myös nuo saviruukut tuoksuu ihanalle :D onneks tää loppuu kun vauva tulee ulos.

Kyllä oli taas niin ihana yö. Tunnin välein heräsin vessaan ja juomaan. Ja aamulla sitten tuntu aivan tajuton kipu alapäässä, oli pakko mennä kippuraan sänkyyn kun sattu niin paljon.
Ja voin sanoo samaa et kyllä tää on vaan niin erillainen raskaus kun muut, mut onneks tää on kohta ohi :)

Mä himoitsen edelleen hiekkaa.. Ja sen tuoksua ja haistelen kukkaruukkujen multaa aina kun kastelen kukkia.. Sit myös nuo saviruukut tuoksuu ihanalle :D onneks tää loppuu kun vauva tulee ulos.
Joskus kattonu telkkarista jonku ohjelman jossa nainen söi multaa. Just kukkapurkeista ja -penkeistä.

Takaisin