oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se pistävä kipu tuntuu selän puolella ei rintakehässä. Luulen kyllä et ahistaa vaan sen takia et sisäelimet on nii läjässä ja ku tätä hengenahdistusta ollu nyt muutaman päivän. Jos laittas siskolle vaikka viestiä, ku on sairaalalla töissä, ei viitti vielä neuvolaan soittaa...:rolleyes:

Siis tottakai jos syö verenpainelääkettä, pitää arvoja mitata, mut ei se yksinään tässä vaiheessa varmaan riitä toksemian indikaattoriksi. Toki jos arvot vielä nousevat niin jotain häikkää on.

Dalila, syön noita 2 krt päivässä ja noissa on aika pitkä puoliintumistaika, niin ei ymmärtääkseni pitosuus plasmassa pääse juurikaan laskemaan ennekuin jättää jo useamman välistä.. Ei siis hyödytä (kai) mitata ennen ja jälkeen lääkkeen.
Jep piti testata kun vasta otin lääkkeet, ei oo ehtiny imeytyä viel, mut verenpaine suunnilleen sama mitä muutenkin.

Sanna, en siis syö noita b-salpaajia verenpaineen takia. Verenpaineet olleet ihan ok. Mut nuo nyt pitää sit verenpaineen kohtuu matalana, en ainakaan salmiakilla saanut nostettua alkuraskaudessa kun huimasi..

Ok. Mut voihan niitä siis seurata vaikka lääkkeitä syö. Sit ne on vaan lääkkeiden kanssa tulevia arvoja ja kyllähän nekin nousisi, jos jotain häikkää ois. :)

Verenpaineet lähti mulla nousemaan tän turvotuksen kanssa yhtäaikaa, vaikka verenpainelääkkeitä syönkin. Tosin kun muita raskausmyrkytykseen viittaavia oireita ei ole, niin ei johdu siitä.

Joo myrkytyksessä on usein muitakin oireita mutta kannattaa aina mainita nlassa/lääkärissä/päivystyksessä niin osaavat arvioida tilannetta.
Tuo lakanakartta ihossa on mulle ihan jokapäiväistä raskaana tai ei, nestettä kehossa varsinkin aktiivi urheiluaikana ja todella herkkä iho ottaa pienestäkin hipaisusta merkin itseensä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on vissii nyt joku loppuraskauden energiapiikki? Kahtena aamuna heränny ennen 8 ja tänään oon imuroinu, siivonnu keittiötä, silittäny lakanoita, ulkoillu esikoisen kanssa taas reippaan tunnin, tehny lounasta, leiponu sämpylöitä.. Välillä kolottaa ja kävely vähä vaappuvaa mut siis eipä juuri haittaa kivut jaksaa vaan, ihan kiva tämmönenki vaihe, taisi kyllä olla esikoisenki aikaan nää vikat viikot tämmöstä touhotusta :D vauvaki mylläilee ihanasti masussa <3
Tää seuraava nyt menee taas ohi aiheen, mut
Huomenna esikoinen menee mummille yökylään kun miehellä on viimenen poikienilta nyt hetkeen ja oli sit halunnu mullekki vapaata järkätä. Saampahan rauhassa viikkailla vauvan vaatteita lipastoon (joka tänään pitäis kasata) ja laitella muutenkin vauvalle juttuja valmiiksi ja nukkua niin paljon kun huvittaa ja olla vaan ihan itekseni, aika harvinaista vauhdikkaan 2,5 vuotiaan kanssa :-D <3 ja sit toivotaan et tää poika ei just huomenna päätä syntyä kun mies on poissa kotoa, tosin kielsin juomasta liikaa, muutaman vaan et jos sattuuki et tulis joku hätä.

Hmmm... vertailun vuoksi: Mä oon tänään nukkunut kymmeneen, istunut koneella monta tuntia, käynyt vartin kävelyllä ja laittanut pyykit koneeseen. Mulla ei oo energiapiikkiä :P

Mullakaan ei oo energiapiikkiä... :D heräsin 11, vetäsin kotilökövaatteet päälle, puhuin isoäidin kans puoli tuntia puhelimessa, söin sohvalla aamupalaa ja sit oonki pötköttäny... :D
Voisin koittaa päästä suihkuun, illalla äidin naapurin tupperkutsut. Nälkäki kyllä ois...
Muoks: eilisillan kyllä reuhdoin, siirtelin kalusteita ja kokosin äitille ikean tv-tason, et ehkä tänää saan vaa lepää!

Mulla oli eilen energiaa..tänään ei, minä nukun. Ja ihana Tirppakin nukkuu. Nyt on pakko nousta ja kävellä 100m k-lähikaupalle, ostaa jotain ja ruokkia jälkikasvu. Sitten nukkun taas...

Onko kömpelyys oire? :D musta tuntuu etten yhtään osaa varoo tota mun vatsaa/hahmottaa miten suuri se nykyään on ja telon sitä joka paikkaan :/ Tänääki ku oltiin cittarissa nii teloin sen siihen kassaan :/ En kyllä onneks kovaa eikä se sattunut,mutta kyllä nua aina pikkasen säikäyttää :(

Muokattu viimeksi:
Mä en hahmota omaa tilaani enkä sitä, että en ole fyysisesti yhtä ketterä kuin ennen... Yöllö havahduin kun nukuin puoliks miehen päällä :eek: Mietin että sillä on vasen puoli ihan puuduksissa. Lähti se töihin, mutta ei sieltä ole mitään Love you -viestejä kuulunut...

Mä oon tietosesti ruvennu seisoo kauempana hellasta kokkaillessa, pelkään että poltan mahan ku se on just sopivalla korkeudella levylle iskettäväksi.

Täällä törmäillään kans harvasen päivä oven karmiin, ehkä viime aikoina vähemmän kun vauhtikin hiljentynyt niin ehtii vähän kattoo mistä sopii... Suihkukaappihan meillä on, niin siitä ei oo ainakaan mitään saumoja päästä ulos sivuttain :D sen onneksi jo muistan!

Eilen olin vaatekaupoilla ja mulla oli aika ahdasta siellä hyllyjen välissä. Koko ajan kinnas kii joko mahasta tau pepusta.

Takaisin