oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annees.. Ootko kokeillu sitä ruokasooda juomaa? En tiiä mite se tehää, mut monet sanonu et auttanu kun mikää muu ei enää toiminu.. Googlella varmaa löytyy ohjetta.. :)

Janna75, mulla 1,2 kg enemmän kuin eilen aamulla!! o_O Mutta ei mitenkään "ylierikoista" mun kropalle. On vaan inhottavaa.

Annees.. Ootko kokeillu sitä ruokasooda juomaa? En tiiä mite se tehää, mut monet sanonu et auttanu kun mikää muu ei enää toiminu.. Googlella varmaa löytyy ohjetta.. :)
Mä oon tehnyt 1tl ruokasoodaa lasiin vettä.
Tehoon en ota kantaa, kun mulla toimii vielä Renniekin.

Hyvät naiset, me ei todellakaan "ei tehdä mitään" kun makaamme sängyssä tai sohvalla! Me kasvatetaan maailman suurinta ihmettä sisällämme koko ajan! :) Se ei välttämättä näy päällepäin mutta kyllä se vie meiltä voimia. Annamme parhaan mahdollisen kasvuympäristön vauvalle kun emme stressaa siitä mitä kaikkea pitäis tehdä. Antakaa itsellenne lupa levätä. :) <3

Pakko kommentoida just tähän vielä että eilen kun olin ihan alakulonen ja sanoin miehelle että mä oon "työtön" tällä hetkellä kun oon äippälomalla ja että mun ainut virka on koti hommat nykyään nii se totes että: höpsistä höpsistä! sulla on kuule todella iso ja hieno virka kun sulla kasvaa meijän vauva vatsassa joten yritä ottaa nyt vaan ihan rennosti =)

Janna ja KayKay, 1,9 kg lisää eilisaamuun :o missä vaiheessa pitää huolestuu turvotuksesta? Nyt noussu viim 2 vko 1,7 kg/vko ja taitaa olla pelkkää turvotusta kun yks aamu vaan huomasin et oonki 3 kg painavampi :o ja lisää vaan tulee :'(

Mä taas mietin et ku mua on ahistanu monta päivää henkee ja nyt aina ku hengittää sisäänpäin ni vähä pistää ylös johonki keuhkoon... johtuuko vaan siitä et elimet "läjässä" vai pitäiskö soittaa neuvolaan. Ja tuo vanne kiristää edelleen ohimoa.... :arghh:

Muokattu viimeksi:
Mannikka: kannattaa varmaan kysyy neuvolasta! Itselläni sentään on tässä välillä jo vähän poistunutkin turvotusta ja mulla jo ennen raskautta oli ihan normaalii, että turvotusta saattoi tulla sen 1 kg yhden yön aikana.

KayKay, kävinkin eilen ja täti totes et yritä välttää suolaa.. Mietin vaan et jos täs nyt alkaa turpoo 2kg/pvä niin alkaako tuo olla jo jotenkin huolestuttavaa :o pitää varmaan seurata vähän. Mikä on semmonen huolestuttava turvotuksen lisääntymine esim viikossa?

Turvotus on siitä "hyvää" painnonousua et se lähtee kans usein yhtä nopeesti kuin tulee. Mulla heittelee paino nyt koko ajan 1,5kg, näyttää hassulta kun mulla on Pregnancy-appissa sellanen käyrä painosta ja se sahaa ylös ja alas parin päivän välein.
Mutta jos kasvot turpoo yllättäen niin sehän voi olla merkki toksemiasta. Mulla vaihtelee kans paljon missä sitä turvotusta on. Alkuun oli vain sormissa, sit alko tulemaan nilkkoihin ja nyt on ollut kasvoissa kans. Välillä on kaikissa, välillä vaan jossakin kohtaa, tänään esim kasvot ja sormet mutta nilkat näyttää normeilta. Ennen joulua oli nilkat aivan järkyttävät pölkyt mutta sormissa ja kasvoissa ei mitään.

Nilkat miulla on oikeestaan kesästä asti ollut turvoksissa, nyt on turvonnut kyllä koko kroppa. Ranteet on ihan jumissa ja lakanoista jää järkyttävän näköset painaumat kylkiin ja reisiin. Naamakin on yhtälailla turvonnu.. Onhan se totta et turvotus lähtee suht helposti yleensä, mut nyt tuntuu et turpoon vaan lisää, eikä nää vanhat turvotukset suostu lähtemään mihinkää:rolleyes:

Onko kellään muulla mahan kaa ongelmia? Mulla on ollu maha sekasten pari viikkoa, ei onneks juoksuta eikä toimi edes jokapäivä mutta tullessaan kerran max. Kaks päivässä on ihan kuraa. :( ärsyttää! Tänä tautisena aikanakaan ku ei sit tiiä onko vatsista vai mitä..

Saiskohan neuvolasta niitä pissatikkuja, jos huolestuttaa? Vois kattoa ite protskuja kotona.

Hei tota mä en olekaan tajunnut että nää painaumat lakanoista vois kans johtua turvotuksesta! Parina aamuna just reisissä ja lantiolla aivan järkyt syvät kuviot lakanasta jäänyt. :/

Pikku Myy: se pistävä kipu rintakehässä voi olla rintakehän lihaksissa.. Oon joskus käyny rintakehän kipujen takia lääkärissä, ja esim keuhkojen ja sydämen kipu ei tunnu pistävänä, ts ei voi paikallistaa kipua vaan on semmoista laaja-alasta. Sit just rintakehän lihaksien/luitten kipu voi olla semmosta pistävää. Mut tietty jos huolettaa niin voihan sitä soittaa vaikka ja kysyä. Jos muuten painat kädellä kipukohdasta niin sattuuko?

Janna, miulla ei ainakaan oo hirveitä painaumia aijemmin tullut, joten yhistin heti tähän turvotukseen..

Sanna, mitenhän tuo verenpaine mahtaa mitään ennustaa, kun syön säännöllisesti beta-salpaajia.. Pissa ollut kuitenkin puhdas.

No se verenpaine ei välttämättä sun tapauksessa kyllä toimi. Mut toi pissa kylläkin ainakin sen näyttää.

Kyllä sen verenpaineen voi mitata ja seurata arvoja vaikka syökin RR - lääkkeitä. Ottaa vaikka ennen lääkkeenottoa ja sit toisen arvon noin puoli tuntia-tunti lääkkeenoton jälkeen.
Pitää ne arvot aina selkeästi erillään kirjanpidossa niin ovat vertailukelpoisia. Ja tietty mainitsee hoitopaikoissa kumpi on kumpi.

Takaisin