oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle sano työfyssari että raskaana ollessa satulatuoli ei ole hyvä kun avaa paikkoja jotka on muutenkeen löysät. Näin itselläni ainakin oli, pahenti vaan kipua. Mutta toisilla varmasti auttaa.

Ai jaa?! Että kaikki tämä ylimääräinen paino etupuolella ei muka aiheuttaisi alaselän särkyä??? On varmaan sit ihan vaan sattumaa että niin moni raskaana oleva kärsii selkävaivoista. Kyllä oli outo kommentti.

Olisikohan se voinut tarkoittaa, ettei selkäsärky suoranaisesti johdu siitä raskaudesta eikä se sinällään ole mikään raskausoire tai mikään viite synnytyksen lähenemisestä tms. Koska juuri siitä ylimääräisestä painosta ja virheellisestä seisoma-/kävelyasennostahan ne selkäsäryt tässä vaiheessa yleensä johtuvat eikä ne synnärillä voi siinä auttaa.

Ei minullakaan, ainakaan vielä. Koko raskauden ajan olen pyrkinyt treenaamaan keskivartalon ja selän lihaksia niin, että optimaalinen asento pysyisi loppuun saakka. Ja välillä kun väsyneenä huomaan kallistuneeni taaksepäin ja työntäneeni lantiota eteenpäin, niin heti korjausliike asiaan ja mahdollisesti vähän selän venyttelyä/jumppaa, niin ei ehti kipeytyäkään.

Untuva, toivottavasti laittavat ainakin eri huoneisiin sit. Ei varmaan just leikatut mummotkaan tykkää jos vieressä huutaa vauva!
Mulle tuli näistä yhdistetyistä osastoista ikävä muisto mieleen. Tuossa reilu 10 vuotta sitten mulla hajosi endometrioosikysta ja jouduin sen takia sairaalaan + leikkaukseen viikkoa myöhemmin. Silloin Jorvissa oli rempat päällä ja synnytysosasto ja naistentautien osasto oli yhdistetty. Tossa vaiheessa sain ylipäätään kuulla koko endosta ja mitä se tarkoittaa ja leikkauksessa mulla lähti toinen munasarja melkein kokonaan. Muistan elävästi miten istuin sairaalan käytävällä odottamassa lääkärivuoroani itku kurkussa kun ohi menee tuoreita äitejä vauvojensa kanssa ja ite on just tajunnu, ettei välttämättä voi koskaan saada lasta. Omassa huoneessani oli myöskin nainen, jolta oli juuri poistettu kohtu; ei ollu varmaan kivaa sillekään.
Et vähän vois miettiä mitä osastoja yhdistetään!

Alavatsa aivan kireenä enkä oo vielä noussu edes sängystä. Mitähän tästä päivästä vielä tulee. Mä en edes ymmärrä, että voiko olla niinku alavatsasupistuksia ja ylävatsasupistuksia erikseen? Vai oisko toi ollu nyt Tyhmiin kysymyksiin kuuluva...?

Mulla jalat irtoo kohta polvesta alaspäin, ihan sika kipeet. :sad001 En oo jaksanu ees sängystä nousta vielä kävelee mut seki matka jää varmasti lyhyeksi sänky -> sohva. Liekö saanu kintut kylmää, mut on inhottava tunne.
Mein palvelija vois tuua mulle villasukat, mut ai prkl se on vieläki kadoksissa :laughing001

MYY!! Sä taas samistelet mun kanssa!! Salettii oot jossai saman peiton alla tääl jossai... :wideyed:

Alavatsa aivan kireenä enkä oo vielä noussu edes sängystä. Mitähän tästä päivästä vielä tulee. Mä en edes ymmärrä, että voiko olla niinku alavatsasupistuksia ja ylävatsasupistuksia erikseen? Vai oisko toi ollu nyt Tyhmiin kysymyksiin kuuluva...?

Mul oli illalla alavatsa tosi kireenä koko ajan ja sit samalla neiti möyrii mahassa, todella kivan tuntusta o_O

Tää heilutti eilen peittoo miehen kanssa piiiiitkästä aikaa, ja nyt on olo kuin maratoonin ois vetänyt. On toi touhuuminen hieman erilaista näin 20kg painavampana... Suihkussa kävin aamulla niin siinä jo kuivatellessa huomasin että lattialla suoraan allani on hieman verta. Hetki meni ennenkun tajusin että sehän on tullut minusta :D Eli ihan on limakalvot herkillä, ei paljoo liukkarit auttanut.

Kaykay, mulla oli samankaltainen tilanne kun tuulimunaraskauden kaavinnan jälkeen jäin yöksi osastolle ja samalla osastolla oli sit viimeisillään raskaana olevia odottamassa käynnistystä! Ei ollut kiva tilanne ei... :(

Mulla on tää maha jotenkin suurentunut yhtäkkiä ihan kamalasti. Veikkaan, että johtuu siitä, kun vauva käänsi kylkeä viime perjantaina. Mieskin sanoi, että oon viikossa muuttunut jotenkin paljon isommaksi. Ja samalla alkoi mullakin kivut alaselässä. Lämpö, venyttely ja makaaminen auttaa, seisominen ja istuminen pahentaa. Toivottavasti ei tarttis lääkkeisiin turvautua...

Minä olen joutunut ottamaan panadolia nyt viikon sisään kolmena yönä. Saan sillä supistelut laukeamaan joten ajattelen, että se on myös Tirpan parhaaksi. Ja jos th:lle sanot särystä niin todennäköisesti kysyy, oletko kokeillut paracetamolia. Minä syön tosi harvoin joten jo 500mg auttaa minulla.

Hei onko täällä joku muu mun lisäks jolle ei oo ollu mitään raskaus oireita muuta kun vaan vatsan kasvu ja siitä seuraamuksena pissalla juokseminen? Ne on niinku mun raskaus oireet suurinpirtein tähän menessä.. ja totta kai sillon kun töissä oli nii painon takii totta kai jalat kipeet työpäivän jälkeen (nyt äippä lomalla) Ennen raskautta mä olin odottanu aika paljonki enemmän tuntemuksia ja oireita mut eipä oo tähän menessä kauheesti rasittanu tää koko raskaus aika ja aika kivittomasti on kyllä menny tähän asti :wideyed:

Nanna rakas tuommosia ei kannata huudella... ;) No ei vais. Hyvä vaan että oot päässyt fyysisesti vähemmällä kun on ollut raskasta muuten.
Mulla oli niiin niiin helppo alkuraskaus ja ihmettelin myös vähäisiä oireita. Mutta kyllä tämä nyt on alkanut ihan oikeeta touhua muistuttaa...

Voi han se olla että mulla on ollu vaan niin kauheet ennekkoluulot raskaus ajasta aikasemmin ja olin odottanu jotain paljon pahempaa.. Joo ja onhan tää ollu raskasta monella muulla tavalla mutta ei itse raskaudesta johtuvaa vaan muut sivu tekiät.. Ja kyllä hän niitä oireita ehtii tässä vielä tulee 4-5 viikon aikana että ei sitä kannata vielä riemastuu.. Ja nyt kun sitä on vaan kotona eikä oikeestaan tee enään mitään nii kohta on varmaan jo ihan eri ääni kelossa kun joka paikaan jomottaa ja satuu.. Olisin ihan hyvin voinnu olla vielä pari viikoo töissä :grin

Olin sit tunnin hereillä ja otin 2 tunnin päikkärit :eek: siis tä? Kokonaan nukuttu yö, tunti hereillä ja 2 tuntii unta palloon. Vieläki nukuttais kauheesti :sleep002 mä en varmaa pääse tänää sängystä ollenkaa ylös. Haukotus :dead:

Nanna88: Mä ilmottaudun myös täältä niihin, joilla oireita ei ole ollut juuri mitään. Juurikin nuo mitä mainitsit ovat ne mitä mullakin on ollut... lisäksi nenän tukkoisuus ja univaikeudet viimisenä kahtena viikkona mut muuten ei ole ollut yhtään mitään :) Koputan siis puuta! En edes tiedä mitä se raskauspahoinvointi on kun ei ole kertaakaan sellaista ollut... Samoin supistuksista ei ole tietoakaan :D Täällä kuitenkin kun olen lukenut muiden oireista ja kaikista epämukavista tuntemuksista, niin on tullut ihan paha mieli heidän puolesta :sad001 Jos voisin edes pikkuisen auttaa jotakuta noiden kipujen kanssa niin autaisin kyllä!

Takaisin