oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Koko alakerta on muuttanut näköään lähes heti plussan jälkeen, kaikki mestat on enemmän vähemmän turvoksissa ja pigmenttiä on enemmän, karvoitus kasvaa nopeammin jne. Nimim it will never be the same again :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mullakin on hellänä aina välillä, yleensä sillo liikkunu paljon joten oon luullu liitoskivusta johtuvaksi

Hellänä ja kipee ollu kyl jo pidemmän aikaa, tuo turvotus vaa alko huolettaa net onko normaalia :oops: vissii on :rolleyes:

Jostain luin et mahanseudulle/alapäähän kertys nestettä täs loppuvaiheilla sen vauvan suojaks.. Kai se turpoominen on sit hyödyllistä.

Verimäärä kehossa lisääntyy myös ja sitä riittää myös tuonne alakertaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

En osaa kyl sanoa sit tosta turvotuksesta alapäässä jos limakalvot on ehjät. Ehkä se on hormonitasapainon vaikutusta että veri alkaa kiertää enempi niissä paikoissa, missä sitä tarttetaan enempi :)

Jotenkin kyllä masentaa tämän tämänhetkinen olemus. Energiaa ei ole mihinkään. Päivät kuluvat miettiessä, mitä pitäisi/voisi tehdä, mutta mitään ei saa aikaiseksi. Jopa telkkarin äärestä päikkäreille siirtymiseen menee useampi tovi. Onneksi meillä nyt ei mitään hankintoja ole enää tekemättä, että siltä osin on stressitöntä. Liikkuminen on ensimmäisten askelten osalta helppoa, mutta sitten jumahtaa alaselkä, alavatsaan tulee painetta, lonkat on kipeät, liikkuminen todella hidasta. Viime perjantaina hain esikoisen hoidosta vaunuilla kävellen, matkaa suuntaansa vain kilsa, mutta siitäkin paluumatka oli niin tuskaa että nyt ollaan vaan autoiltu. Ja toki mukana koko ajan huono omatunto, kun ei pidä esikoista kotona seurana, mutta kun ei tällä olemuksella paljoa ylienergisen taaperon kanssa puistoilla. :( Äh ja pöh ja höh. Lisäksi aamulla tajusin, että mulla ei oikeasti ole montaakaan paitaa jäljellä, jotka ei nousisi tuon mahan päälle niin, että mahan alaosa jää paljaaksi. (en ole montaa virallista äitiyspaitaa hankkinut kun on normivaatteilla selvinnyt). Nyt kun ei ole montaa viikkoa jäljellä, en millään haluaisi hankkia mitään uutta vaatetta enää, eihän sitä tiedä kuinka lähellä lähtö on. Vaikka vauva ei olekaan laskeutunut, mutta kuitenkin nyt jo 35+4.

mmm, kuulostaa niin tutulta! Mä mietin joka päivä, että huomenna/tänään aloitan nuo viimeiset keskeneräiset hommat ja mitään en saa aikaiseksi. Kävellessä ensimmäiset pari metriä ihan jees ja sen jälkeen paino tuolla häpyluussa on sellainen, että askel rupee väkisinkin painamaan. Monet kerrat oon viime viikkoina miettinyt miten kiva olisi, jos meillä olisi auto! Neuvolalääkärissäkäynnit on tuskaa, kun kävelymatkaa bussipysäkiltä on 700 metriä; siihen saa kulumaan sellaiset 20 minuuttia...

Kupari kierrukka hylätty gynen kaa kun vuodan suht runsaasti menkkojen aikaan. Muistan kouluaikaan kun silmissä vaan sumeni liikkatunnilla menkkojen aikaan. En tiedä onko perää mutta meillä on sukurasitteena korkee hemppa, itelläkin huitelee helposti isojen miesten lukemissa ni olen ajatellu onko runsaat menkat luonnon tapa laskee hemppaa..?

Aih, söin äsken tertullisen viinirypäleitä ja nyt kiristää ja nippailee mahaa... ei tiiä miten päin ois. En erota onko kipiä vai supistaako :wacky:

Touhotin, mulla on ollu enimmillään 167 Hb ja mulla oli etenkin ennen hormonaalista ehkäsyä sellasta että yösiteen ja tamponin läpi meni n. 2tunnissa.

Edit: ne kyl oli jotain pienii tamponeja kun ne paksummat tuntu pahalta.

Jos on luontaisesti korkea hemoglobiini, niin sitten vaan ahkerasti käymään verenluovutuksissa, kun raskausrajoite päättyy. Ellei tietty ole jotain perussairautta tms. joka sitten vielä olisi esteenä.

Mörri-Möykky, mulla on neulakammo niin ei oo tullu käytyä koskaan, tarviisin sinne tukihenkilön mukaan vähintään. Ja talvisin en luultavasti ees vois luovuttaa kun tulee taiveihottumaa. Miettiny kyllä oon useastikin.

Kyllä kannatti tänään ensin imuroida ja sitte heilua pihalla lumilapion kanssa hirmuisessa tuulessa. Nyt on selkä entistä kipeempi ja bonuksena paleltaa ja kurkku on kipee. Jepjep. Parempi ku ei nouse sängystä ollenkaan.

Mä en tiiä mihin ketjuun oisin laittanu,joten laitan tähän ku tää kuuluu tavallaan oireisiin :) Lähetin yhelle miehelle,jota oon tapaillu et selkä on ollu taas kipeenä nii se raukka tulee sen 15 tunnin työpäivän jälkee hieroo mua ja kelloki tulee kohta jo yheksän ja se joutuu menee aamul 05:30 takas töihin :/ Ooon ehkä rakastunu.. Oisko hormooni toimintaki oireita?:D

Mmm ja Kaykay, kuulostaa tutulta. Multa kanssa täysin virta pois, eikä oikein huvita/jaksa alkaa mihinkään. Tykkään leipomisesta, mutta sitäkin oon nyt vaan siirtäny jatkuvasti toiseen päivään. Onneksi jaksoin käydä tänään edes tapaamassa kavereita etten aivan mökkiydy.

Nyt ollaan jo kaikki niin loppusuoralla että se lepääminen ja omasta hyvinvoinnista huolehtiminen ON sitä tekemistä! Eli ei huonoa omaatuntoa siitä ettei jaksa tai saa aikaiseksi. Nyt ei ole kyse laiskuudesta vaan siitä että kroppa kertoo teille et pitää hidastaa. Luottakaa siihen, se on aika hieno kapistus. (Tän kun muistas sitten itsekin)

Takaisin