oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyy miettii imetyksen loputtua luovutus hommaa. Ellei käy ku mummolle joka käännytettiin ovelta ku oli liian korkee hemppa..
Ei oo luovutus onnistunut tähän asti kun olen ollut joko raskaana tai imettäny tai sit on ollu migi estolääkitys.. Katotaan miten tän jälkeen vuoden päästä..

Mun selkä huutaa hoosiannaa! Olin tyttären kanssa kakunkoristelukurssilla ja siellä oli hauskaa ja opittiin paljon uutta. :) MUTTA... Jo puolen tunnin ajomatka sinne aiheutti selkäsärkyä ja sit istuttiin siellä kolme tuntia selkänojattomilla jakkaroilla!!! Nousin kyllä välillä jaloittelemaan mutta nyt en tiedä miten päin olis kun pääsin kotiin. Taidan ottaa Panadolin, venytellä hiukan selkää ja sit kellahdan sänkyyn.

Mulla on nyt pari pv (ainakin) särkeny tuota ala/ristiselkää seisaalla ja istuessa. Pitää joko röhnöttää tai maata. Ei kiva :/

Tunti istuttii sairaalalla kuuntelee valmennusta ja sit taaperrettii ne osastot läpi, ai jessus että teki hyvää päästä sohvalle pitkällee..
Ainii ja ihanasti voi olla samalla osastolla helmikuussa leikattui "mummoi", ts. toinen osasto menossa remppaan ja saattaa sen potilaita olla sitten synnärillä. Mä en ehkä oikein tykkää :/

Untuva, toivottavasti laittavat ainakin eri huoneisiin sit. Ei varmaan just leikatut mummotkaan tykkää jos vieressä huutaa vauva!

Porissa yhdistyy kans just helmikuus, naustentautien jutska ja synnäri... Toiv ei oo ruuhkaaa:/

Kyl, mietin vaan kun siel on yht. joku 15 vuodepaikkaa joista 3 on yksityishuoneita jotka yleensä kuulemma menee esim. raskausmyrkytyksen takia seurannas oleville ja sit jää 6 huonetta että paljonkohan mummoja yms. niillä yleensä on siel osastolla, nytkin piti olla 12 pariskuntaa vaan tällä valmennuskerralla siel..

Mulle sanottiin,et alaselkä säryt ei oo raskauteen liittyvää ku soitin niist järkyist kivuist kättärille..

Ai jaa?! Että kaikki tämä ylimääräinen paino etupuolella ei muka aiheuttaisi alaselän särkyä??? On varmaan sit ihan vaan sattumaa että niin moni raskaana oleva kärsii selkävaivoista. Kyllä oli outo kommentti.

Kyllä mä oon kans huomannu et mun alaselkä alkanu kipuilla just ton etupainon takia jos seison pitkään, mutta ei varmaan sinällään mitään hälyyttävää. Paitsi neuvolalääkäri kyllä muistaakseni syksyllä sanoi että synnytyssupistukset saattaa poltella alaselkääkin, että riippuuvarmaan kivun tyypistä. Mutta kyllähän noi nyt jollain tapaa raskauteen tuntuis liittyvän :D

Joo kyllä ne poltot tosiaan voi selässäkin tuntua... Kivun tunteminen on niin yksilöllistä että tuntuu ihan hölmöltä väittää etteivätkö kivut vois tuntua toisellakin puolella... Joku sormen kipu ei välttämättä liity supistuksiin mut aika moni muu voi liittyä...

Onko teillä jumppapalloja, auttaisko ne siihen selkään? Musta ainakin tuntuu, että jumppapallo ja satulatuoli laittaa alaselän silleen oikeeseen asentoon, että se pääsee lepäämään.

Tiada pitäskö sun vaihtaa pois sieltä kättäriltä, kun alkaa tuntuun v***lulta noi niitten kommetit sulle!

No joo oon alkanu itekki harkita asiaa ja kummallista,ettei se kirjannu meijän puheluu vaikka sano tekevänsä niin :/
Ei kyl ollu kauheen turvallinen olo siit puhelusta,kuvse oli se kerta ku itkin kivusta,enkä pystyny edes istumaan :(

Muokattu viimeksi:
Mulla tuntuu menkkakivutkin alaselässä. Ja supistuskipu lähtee selästä. Vaikka kyllä ne täälläkin reagoi tuohon selkäkipuun katsomalla sen pissanäytteen. Mutta supistuksen aikana se kipu aaltoilee ja muuttuu, ja loppuu. Pissatulehduksen aiheuttama selkäkipu tuskin ei.

Takaisin