oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo täällä kans herätty jo tunti sitten mutta edelleenkään en ole saanut itseäni liikkeelle kun aloin lukea foorumia sängyssä... mullehan kohta tulee tosiaan kiire...

Mutta kivuista... vaikka nyt loppua kohti on ollu enemmän supistuksia ja liitoskipuja niin silti alkuraskauden menkkamaiset alavatsakivut vie edelleen voiton kun ei tienny mistä johtuu ja sai tosissaan pelätä keskenmenoa. Sen jälleen onkin ollu henkisesti helpompaa, paitsi joinain kertoina kun on taas saanu pelätä (mutta nyt ei niinkään kipujen takia kun tietää että kuuluvat asiaan).

Joo, minäkin tässä puhelin kädessä istunut jo reilun tunnin ja lueskellu näitä :D kohta pitäs lääkäriin ehtiä.
Tosiaan se miun vkloppuna alkanut flunssa ei näköjään lähe, pahenee vaan. Alkaa tuntua poskiontelotulehukselta :(
Muita kipuja nyt lähinnä liitoskivut ja vatsakivut (vauvan liikkeistä johtuvaa kai). Välillä parempi, sit tulee taas jotain mystisiä uusia kipuja.

Mä pyörin puoli yötä kun ei hyvää asentoa löytynyt millään mies kuorsasi niin että mun tukka heilui tuulessa joskus aamuyöllä oon nukahtanut ja 730 heräsin vessaan kun mies teki lähtöä töihin ja menin vielä sänkyyn. Heräsin 1000 ja tähän mennessä olen saanut aamupalan syötyä ja siirryttyä sohvalle kahvin kanssa odottelemaan vauvan heräilyä.
Iltapäivällä salille venyttelemään löhöämisen takia kipeytynyttä selkää :) mutta sitä ennen toinen kuppi kahvia ja 2 konvehtia kun tuo parasiitti mahassa vaan vetää sikeitä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No arvatkaa vaan mikä homma, kun olin koko viikonlopun poissa täältä ja nyt yritän päästä perille, mitä sillä aikaa on tapahtunut! Eilen jo alotin tän urakan, stressi meinaa iskeä.... :schocked028

Mun ikävimmät raskausoireet on kanssa edelleen se alkuraskauden pahoinvointi-väsymys-yhdistelmä, joka vaan jatkui ja jatkui päivästä ja viikosta toiseen. Voin pahoin ihan koko ajan enkä vaan aamuisin, joten se oli kyllä aika kamalaa. Tän loppuraskauden oonkin sitten vissiin päässyt vähällä, kun näitä teidän juttuja lukee.

Joo. Mäki tossa eilen yllätyksekseni huomasin, että mä oon viimeks ollu töissä 1.12...

Täälläkin puhelin kourassa heräämisestä saakka... :D
Sitä päivää odotan, kun voi reippaasti kävellä ilman että supistaa ja sattuu! Ja närästyskivut on olleet kamalia, kun tuntuu, että koko rintaranka repeää just siihen. :O Mut muutoin tää raskaus on kai ollut ihan jees, pahoinvointia myöten. ;D kai sitä aattelee et ne nyt vaa kuuluu tähän, ja sen voimin sit selviää.

Hyvinhän tää lähteminen etenee, enää tee juomatta.. :D puolelta siis lekuri. Jodelie, kyllä sen pahoinvoinnin kestää, sitä osas oottaakki :D tosin nyt taisin selvitä vähäks aikaa pahoinvoinnistaki, en oo tänä vuonna vielä laatannu. Ehkä ihan hyvä sit syyä vaan mitä tekee mieli, eikä yrittää terveellisiä :confused: esim puurosta lentää laatta, mut pullat menee alas..

Mullapas ette kulje puhelimella mukana kun Windows Phonelle ei oo sovellusta ja se Tapatalk on aivan hanurista ja tän sivuston normiversio aika raskas pyörittää puhelimella... Jätän teidät sit jännitykseen kun tarvii sairaalaan lähteä, lälläslää :wink:grin Huikkaan vaan et se on menoa nyt. Jos ehdin.

Mä taas olen kokenut aikoihin kivuttomampaa aikaa näin raskauden aikaan. Olen krooninen päänsärkypotilas ja huonossa kuussa pää ei oo kipee 1-2 päivänä.. Nyt kun jätin ehkäayn pois ja tulin raskaaksi ni ei oo ollu ku muutamia yksittäisiä särkyjä ja nekin lähtenyt 1g panadolilla.. Olen ollut niin onnellinen! ..

Oliko sulla hormonaalinen ehkäisy käytössä? Onko sitä tutkittu, josko päänsärky olisi johtunut siitä?

Minä mietin tuota kans. Mulla oli toisen ja kolmannen tyttären välillä hormonaalinen migreeni. Loppui kun aloin odottamaan tuota kuopusta. Toivottavasti ei nyt tule mitään semmosta.

Mä pillitin sunnuntaina ku luin vauva lehdestä jotain imetysjuttua.. Oli siinä
Miehellä taas hauskaa kun alan vaan yhtäkkiä ulvomaan. Sama kun joku aika sitte tässä kuuntelin yhtä kappaletta kuulokkeilla ja se oli sit menoa... mulla vasta loppu raskaudesta alko tää pillittäminen, tytön aikaan sit pillitin alkuraskaudessa ihan kaikesta, tyyliin ei oo oikeeta jogurttia kaapissa..

No mulle oikeestaan nyt valkeni tän raskauden myötä että migreeni on lähestulkoon hormonaalista. Toki on tensiookin.. Onni ja autuus tuli ku lopetin kokonaan hormonaalisen ehkäsyn. Käytössä on ollu mini- ja yhistelmä pillerit ja mirena kierukka.. Hormonaalista migiä usein hoidetaan kierukalla tai pillereillä mutta en tiedä uskallanko niihin enää koskea. Joten jännittää ihan itteenikin mikä meijän ehkäsy muoto on tän jälkeen.. Mä oon tähän asti sikiny ajatuksen voimalla, tää sai alkunsa 2vko ehkäsyn lopettamisesta jota olin 4v käyttänyt putkeen.. Ja näitä tietosia vahinkoja eli kortsun käyttö on jo kaks.. :D

Touhotin, kuparikierukka on varmaan ihan kokeilun arvoinen.. Ite kokeilin sitä kun hormonaaliset ei oikein sovi (migreeni). Miulta se kierukka tippu aina itestään, niin ei sopinut, muuten oli kyllä hyvä.

Onko muilla alapää turvoksissa? Mullon koko ajan kipee, hellä ja just suihkussa hoksasin et turvoksissa o_O normaalia? :eek:

Miulla myös alapää turvoksissa ja hellänä, arvelin johtuvan turvotuksesta. Limakalvot on ihan kunnossa.

Turvotusta muutenkin vissiin ilmassa, oon n 3 kg lihonnu pariin viikkoon muka ja oon syöny nyt aika huonosti kun oon ollu kipeä.. Toivottavasti ei nyt paljon turpoa

Edit. Siis ihan tosi järkevää tekstiä :D normaalista nesteen kertymisestä aattelin siis johtuvan vaan tuon turpoomisen.

Takaisin