oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään juuri oli tuosta hiivasta puhettakin neuvolassa kun on sitä nyt ollutkin ja jo kaksi kertaa saanut sen lääkkeen laittaa mutta tulee aina uudestaan.. Ja sanoi vaan neuvolassa että joillain se hiiva on niin sitkeetä raskausaikana ettei se vaan lähde pois .. :o

Joo joillain siitä voi tulla riesa mulla oli vti kiusana mutta olen vetänyt koko raskauden ajan karpalokapseleita ja 3 vti jälkeen ei ole ollut. Koputtaa päätä...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Yritä tässä nyt nukkua ku menkkamainen alavatsakipu iski ja säteilee reisiin ja alaselkään. Ihan tuli mieleen esikoisen synnytys supistukset.. Tää vaan ei häviä vaaan jatkuu ja vauva suoristelee jalkojaan kylkeä vasten.. Tosi häijyn tuntuista miks päivällä saa aina unen mut illalla ei.. Vaikka väsyttää.. Huoh. Taidan hakee särkylääkettä suosiolla.

Masc, sama täällä, taidan käydä ottamassa Panadolin kun ei tästä nukkumisesta muuten mitään tuu. Alaselkää ja häpyluuta särkee niin pirusti. Tarkemmin ajateltuna lonkkia kans vaikka on tyyny polvien välissä. :( Mä en oikeesti tykkää syödä särkylääkkeitä kun olen raskaana, vältän niitä viimeiseen asti mutta viimeisen viikon aikana on kyllä noita 1g Panadoleja kulunut...

Muistaako kukaan enää miltä tuntuu ku ei oo mikää paikka kipee...? :eek: Ja mikä teistä on ollu veemäisin kipu raskauden aikana? Mulla alapää kipu. :arghh: Sinne sattuu maatessa, istuessa, noustessa, kävellessä... unohtuko joku vielä...

Kauheeta valitusta :shifty: sori... :shy: helpottaa ku valittaa :wink

Veemäisintä oli ehkä alkuraskaudessa aivan järjetön päänsärky joka kesti lähes kuukauden yhtä soittoa yötä päivää. Mikäs sen mukavampi tapa viettää kesä-heinäkuuta ku sisällä pimeässä makkarissa istuen..

Ja nyt sitten pahinta on kyllä nää liitoskivut kun tuntuu siltä että häpyluu olis murtunu ja kaikki liikkuminen on aivan tuskaa.

Nyt ei satu. Alkuraskaudessa oli selän kanssa ongelmaa ja kuukausi sitten aivan hirveä närästys. Onneksi kaikkiin oireisiin on tähän mennessä löytynyt lääke.

Mulla on ollu hiiva tosi useesti riesana, kuten nyt. Sairaan rasittavaa.. Ja tänään olin koko päivän ihan järkyttävän huonolla tuulella et huh huh. Oli ihan sika tylsää mut kumminkaan ei jaksanu tehä mitään ja rupes valmiiks ottaa päähän et seuraava päivä menee samoissa kotiaskareissa niin ku joka päivä. Jospa aamulla kaikki olis paremmin.

Kyllä muistan millaista on ilman kipuja, ihanaa! :) ja innolla sitä odotan että ei mihinkään enää säre. Paitsi synnytyskipua odotan tottakai. Ärsyttävin kipu raskauden aikana on ollut toi mun jalkakipu, kun rajoittanut liikkumista niin pitkän aikaa.

Nää liitoskivut antaisin mielelläni pois! Ja välillä on alaselkä aivan järkyttävän kipee. Eilen illalla makoilin ehkä tunnin sängyssä ja kun nousin ylös mennäkseni vessaan jämähdin paikoilleni, en yksinkertaisesti pystynyt siirtämään painoa vasemmalle jalalle! Niin kipeetä ei ole tähän asti tehnyt. Seisoskelin siinä hetken ja mietin oikeesti pitääkö mun kontata vessaan (3m) mutta pääsin sitten huonekaluihin ja seiniin nojaten linkuttamaan vessaan. Yön aikana onneks selkä tuli parempaan kuntoon. :)

Ärsyttävintä tähän mennessä ollut jalkakrampit, joihin heräsi yöllä... Oon vetänyt magnesiumia myöhemmin sit aina yötä vasten, niin ovat pysyneet poissa. Suurimmaksi osaksihan mulla ei kipuja oo tai ne on mun mielestä niin pieniä, etten niistä välitä. Kyllähän liitoskivut on pirullisii, mut menee ainakin itellä usein ohi kun vaihtaa vaa asentoa ja/tai hengittää syvään.

onko muilla mahan alle tullut sellaista taivetta? Eli niin että maha löllöö silleen ettei siellä ilma paljoo kulje. Mulla toi taive kutissut jo pitkään, ja nyt katoin et se on mennyt ihan punaseks. Rasvannut oon vaan suihkun jälkeen. Auttaiskohan talkki?

Mulla on Miss T. Tosin huomasin et mun raskausarvet on sieltä ihan punaset ja kutiavat. tiedä sitten onko iho hautonu ne vai mikä on, kun ne ei ole tulleet tässä raskaudessa edes.

Mä taas olen kokenut aikoihin kivuttomampaa aikaa näin raskauden aikaan. Olen krooninen päänsärkypotilas ja huonossa kuussa pää ei oo kipee 1-2 päivänä.. Nyt kun jätin ehkäayn pois ja tulin raskaaksi ni ei oo ollu ku muutamia yksittäisiä särkyjä ja nekin lähtenyt 1g panadolilla.. Olen ollut niin onnellinen! Ja vaikka harvase päivä raskaana johki kolottaa ja sattuu ni itse siedän tätä paremmin kun tiedän mistä johtuu ja suunnilleen millo loppuu. Päänsärkyäni kun on tutkittu jo 18v ilman tulosta.. Saatika tietoo paremmasta.. Eniten taidan pelätä että se helvetti alkaa synnytyksen jälkeen..

Mulla alkoi tän raskauden aikana järjetön päänsärky kun neuvolatäti kehoitti syömään D-vitamiinia. Päänsäryille ei keksitty lääkäreiden toimesta muuta syytä ku hormonit. Kummasti loppu kyllä sitte säryt vajaassa vkossa kun älysin lopettaa niiden vitamiinien syönnin. Syksyllä ajattelin kokeilla uudestaan niitä vitskuja kun alko pimee vuodenaika. Menikö 2-3 päivää ja taas alko päänsärky joka loppu heti ku loppu niiden nappuloiden syöminen.

Mulla alkoi tän raskauden aikana järjetön päänsärky kun neuvolatäti kehoitti syömään D-vitamiinia. Päänsäryille ei keksitty lääkäreiden toimesta muuta syytä ku hormonit. Kummasti loppu kyllä sitte säryt vajaassa vkossa kun älysin lopettaa niiden vitamiinien syönnin. Syksyllä ajattelin kokeilla uudestaan niitä vitskuja kun alko pimee vuodenaika. Menikö 2-3 päivää ja taas alko päänsärky joka loppu heti ku loppu niiden nappuloiden syöminen.
No ohhoh, empä ole ennen kuullu et dee vitsku ois noin myrkkyä! Hyvä ku hoksasit!!

Takaisin