oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just mietin tota kampaajalle menoa kun synnytyksen jälkeen ei varmaan ehdi, mutta pitää ehkä harkita viel :)

Oivoi.. Heräsin päiväunilta inhottavaan pistävään kipuun oikealla lantion tietämillä. Aattelin et vauva huonossa asennossa ja saattaa ollakki, mut ei tää helpota sit millää, liikkuessa ihan hirvee tuska maatessa näköjään kans, aluks se oli pitkällään ollessa ihan siedettävä vielä. Enkä saa tuota masukkia nyt millään liikkeelle :( kyllä se on tänään mylläilly ja enne päiväunille menoa tuntui vauvan myllerrys ja hikottelut.. Jos ei kohta ala helpottaa pitää varmaan soittaa jo johonkii.. Ihanaa jos pitää lähtee synnärillä käymää.. 70km matkaa tuossa lumipyryssä ei ihan hirveen innoissaan lähtis ajelemaan (tai mieshän se sais ajaa) et sais alkaa ainaki tuo ipana nyt liikkumaan. Mut kyl meinaa huolettaa jo kohta..

Yks millä minä saan tämän vilkastumaan, on kuuma suihku. En sit tiedä vaikuttaako se lämpö verenkiertoon ja myös vauvan verenkiertoon.

Masc miulla myös ihme pistokipua lantiossa oikealla eilen ja tänään. Yhtäkkiä alkaa kova kipu ja sit lakkaa ehkä minuutin päästä.. Mitähän ihmettä? Vauveli kyllä liikuskelee.. Jos ois lähelläkään istukkaa tuo kipu niin oisin jo soittanut/käynyt synnärillä.

Mulla tuo kipu kesti toista tuntia.. Tosin nyt alka helpottaa et jospa vauva vaan painoi jotain hermoa kun l ja varmaan vaihtui asento vauvalla samalla kun alkoi liikkua, tosin aika laiskasti. Liikelaskentaa just teen eikä kyl oon puolessa tunnissa tullu kun 5 ehkä.. Mulla istukka on jossai takaseinässä niin en tiiä osaisinko paikantaa kipua sinne jos jotain siitä johtuvaa ois, mut tää tuntui enemmän oikealla puolella lantiossa/ alavatsalla.

Mä teen kans Masc juuri liikelaskentaa, ja sain vaan 6heikkoa liikettä ekalle tunnille :sad001 vähän meinaa pelottaa, mieskin on ties missä. Veli onneks ambulanssissa töissä täällä ja ehkä saan kyydin jonnekin jos oikein hätä tulee!? :sad010

Kyllä on selkeä indikaatio mennö näytille, jos vauva ei liiku paljon. Näin meille sanottiin keskiviikkona kun tämän asian vuoksi menin käyrille. Sanoivat heti ettei oo turha käynti semmonen koskaan.

Alaselkää ja lantiota jomottaa. Vatsaa kiristää ja puristaa. Saa kyllä Uppis pysyä siellä missä onkin vielä 2 viikkoa!!

Sain lopulta sit sen 10 liikettä alle tuntiin ja vielä sen jälkeenki mymläsi, lopetin laskemisen tuon 10 jälkeen. kun tuo isosisko vähän pikkuveljelle höpötti :D pitää kyllä illasta tehä uudestaan vielä kuiteski.. Tällä välillä on näitä hiljasempii päviä jos on reippaasti meuhkannu monena päivänä, viikonlopun onki myllänny kyllä siihen mallii et mies kauhulla kattonu kun nahka vaan venyy. Aikasemmin päivällä kuitenkin liikkui aika reilustikki, niin en usko et tarttee nyt soittaa. Mutta Naksu soitat heti kyllä sinne synnärille jos et enempää liikkeitä saa irti! Itekki oisin varmasti soittanu jos ei sit ois lopulta vilkastunu.

Hienoa että pikkuveikka on päättänyt heräillä tähän päivään :) Toivotaan, että Naksu sullakin käy samoin. Mutta ei se oo paljon niiltä kätilöiltä pois jos meet käymään käyrillä, jos et saa liikkeitä esiin. Sit saat mielenrauhan ainakin :)

Alaselkää ja lantiota jomottaa. Vatsaa kiristää ja puristaa. Saa kyllä Uppis pysyä siellä missä onkin vielä 2 viikkoa!!

Mulla oli tota samaa päivällä, mut helpotti jonku ajan päästä ku meni sohvalle köllölleen. Nukahdinki siihen sit heräsin tunnin päästä kipeeseen supistukseen.

Mullaki helpotti sit ku laitoin vaakatasoon. On tää kyl surkeeta ku ei mitään voi tehdä ilman että tulee kipuja. Huomenna tarvis vähän imuroida ja luoda yleiskatsaus kämppään ennenku se neuvolan täti tulee...

Soitin synnärille, kun toisellakaan tunnilla en saanut kuin 2liikettä 20minuuttiin. Siellä sattui taas olemaan mukava kätilö, joka käski tulla näytille. Vauveli aloittikin kovan hikkailun siinä heti ja sykkeet löytyi hyvin :) Huh kun taas helpotti kun kaikki olikin hyvin!!! Sain samalla jo lähetteen äitipolille parin viikon päähän tän perätilan takia. Nyt väsyttää, kun piti niin lujaa pelätä! :sleep002

Mä en ollenkaan muista että aiemmat raskaudet olis ollut näin kivuliaita! Ehkä aika on kullannut muistot... Puol tuntii sitten mies sano mulle taas ettei hän tajua miten mä suostuin raskauteen vaikka tiesin mitä on luvassa. Hänellä ei ollut hajuakaan siitä mitä mä joutuisin käymään läpi ja arvostaa ja rakastaa mua päivä päivältä enemmän kun näkee miten muhun sattuu mutten kuitenkaan valita hänelle (tai ainakin hyvin harvoin valitan). :) <3

Mulla palas taas toi alamaha kipu... Ja häpyluu ja muutenkin tuo alapää on tosi kipeenä.. :( vauvan liikkeet ottaa ihan sika kipeetä ja tuntuu että joka paikkaa jomottaa.. Toivoa että menee taas ohi koska oon tuon esikoisen kanssa kahdestaan , lapsenvahti yli tunnin matkan päässä ja miehelläkin menee tänne yli 30min .. Yrittää tässä nyt vaan vähän lepäillä.. Ja sitten hiukan ällötys juttu vielä mun valkovuoto on hiukan vihertävää ja kokkareista ? Pitääkö tuosta jotenkin huolestua :D

Annees soita neuvolaan voi olla että on tulehdus, voisi selittää vuodon ja kivut, nuo vti/ hiiva ja muut tulehdukset pyritään aina hoitamaan pois kun niissä piilee ennenaikaisen synnytyksen riski jos siis jätetään hoitamatta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin