oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi että tekis mieli mennä lääkäriin uikuttaa tätä oloa, ihan kauhee tää flunssa! Tai lähinnä noi poskiontelot kun on ihan tukossa ja turvoksissa. Mut jotenkin en haluis kolmatta antibiotti kuurii enää tässä raskaudessa vetää. Mut mikä on hyvää tässä kaikessa on se, että mitä kaameempi olo sitä lähempänä synnytys.. Siis sikäli mikäli menee niin kuin edellisissä raskauksissa :)

Istuessa on sukkapuikko kivut ja seisaaltaan on aaltomainen kipu selästä pakaroihin. Ja asiaa ei helpota tuntu et vauva potkii mun kylkiluut rikki.

Yöt on alkanu olla ikäviä. Heräilen tosi usein siihen et lonkka puutuu ja alkaa vihloa. Sit ku kääntää toiselle kyljelle, sama juttu tulee hetken päästä. Herään usein aamuisin selältäni ku oon vaistomaisesti niin kääntynyt. Toivotaan ettei muksuille tuu mitään vahinkoa tosta. Itellä on ihan hyvä olla selällään kyllä...

Mulla kans tuntuu jaloissa kyljellään nukkuminen, joten nukun pätkiä selälläni. Ei oo neuvolassa varoteltu siitä niin en ala stressata.

Meillä on terkkari sanonu ettei ois hyvä nukkuu selällään. Mut ei ainakaan tähän mennessä missään ultrassa tai doppler-kuuntelussa oo ollu mitään vaikutusta muksujen sydänääniin et tuskin siitä on vaivaa heille :)

Joo, mulle on sanottu että selällään ollessa muksu painaa vatsa-aorttaa kasaan ja voi aiheuttaa hapenpuutetta itselleen tai äidille. Sen vuoksi voi tulla selällään ollessaan huono olo. Tästä varoiteltiin terkkarikoulussaki.

Mä en pysty nukkuu enää selällää, alkaa ahistaa ja painaa. Muutenki ahistaa koko ajan henkee. Taidan ens yön koittaa "nukkua" sohvalla puoli-istuvassa asennossa jos sillee sais nukuttua.

Mä herään vieläkin välillä osittain mahaltani. Selällään nukkuminen ei kai sinällään oo kiellettyä mutta vauva ja kohtu alkavat olla niin isoja että voivat painaa isoja suonia ja aiheuttaa ns supiinioireyhtymän ja äidille huonon olon mutta kyllä mäkin nukun pätkiä selälläni kun kylkiin sattuu.
Vinkkinä että jos olette ostaneet imetystyyn kannattaa ottaa se jo nyt käyttöön, kun sen laittaa jalkojen väliin niin se vie paineen pois lonkilta. Mikä tahansa tyyny tietty käy mutta tuo imetystyyny on ihanan paksu.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ton jalkoväli tyynynki oon joutunu ottaa käyttöön aikoja sit :eek: mulla on sellanen putkilo tyyny mikä on paljon parempi ku imetystyyny :)

No, jos kysäisis maanantaina th:lta viel. Ps. testaan nyt samalla tätä puhelin sovellusta.

Mä voisin veikata samaa nelikkoo, mutta pitää siellä joku "musta hevonen" aina olla? Mutta missä on Riipitii, ei oo tänään kuulunut? :confused: Mashnu oli maybe sillon 26.pv aikaan. Ainakin seuraavaan pompsiin menee :p
THIS IS FUN!
Onko riipitii menny piiloon? :eek::oops:
Mä istuin tänään koko päivän autossa ja kun pääsin kotiin, tuli kaveri heti kahville ja sit saikin mennä nukkuun. Mun syntyy vasta 6. päivä ;)

Ihana, Riipitii, toi "syntyy vasta 6. päivä". :grin Mulla on myös selkee mielikuva siitä, milloin meidän pieni syntyy - nimittäin 13.2. LA on 3.2., mut oon täysin asennoitunut siihen, yli mennään tälläkin kertaa.

Mulla la on 14.2.. Esikoisesta synnytys käynnistyi itestään la päivänä ja syntyi sit puolituntia yli ajan.. Nyt seuraava äitipoli käyti 2.2 aamulla jossa saatta vaikka tulla käynnistys määräys jos vauva on kasvanu edelleen hirmusesti.. Aloin vaan miettii et jospa ne sillo käynnistää ja tää syntyis 3.2 esikoinen siis syntyin 3.7 :D mulla ja mun pikkuveljellä on kans tuolleen menny (8.12 ja 8.2) hehhe.. Kaikkee sitä kerkee yöllä ajatella kun ei tuu uni.

Mut ei varmaankaan yliajalle tätä laske enkä usko et menis.. Toivottavasti. Kyllä mä mieluiten haluisin et luonnostaan käynnistyy kuitenkin, jotenki sitä odottaa et miten tällä kertaa menee. :)

Takaisin