Mä odotan kans huomista neuvolaa! Saunan jälkeen on vihlonut oudosti alapäästä, alkaa emättimen suunnalta ja "valuu" peräaukolle ja katoaa sen jälkeen. Ja hetken päästä uudestaan. Mutta ei ole lainkaan kovaa kipua vaan kevyttä vihlontaa.
Hei, mä oikeesti yritin aamulla googlen kuvahaulla hakee sitä limatulppaa, että oisin voinut verrata Tiiättekö kun kiisselissä saattaa olla semmonen perunajauhopaukku? Se oli semmonen, peitti 1/4 osan vessapaperinpalasta eli aika iso minusta. Ja inha!
En ymmärrä miten en ole aiemmin tuota huomannut vaikka 2 synnytystä alkanu vesien menolla ja 1 supistelemalla. Nää on niin erilaisia nää raskaudet tosiaan!
Sain ku sainki raahattua itteni iltakävelylle miehen kans. Tosin vaa yks kortteli kierrettiin ja se oli just sopiva en oo pystyny tai oikeestaan uskaltanu lähtee kävelylle puolen välin jälkee ku kerran tulin nii kipeeks et makasin 2 tuntia sohvalla märisten ku supisti nii kipeesti...
Mut nyt teki kyllä tosi hyvää alapäässä kyllä juili ja pisteli ja hiljaa sai kävellä, mut muuten hyvä. Varuiks otan särkylääkkeen ennenku alan nukkuu, siihen malliin nyt pakottaa paikkoja...
Sitten 18 vuoden päästä Tirpan poikakaverille
"Ja tässä on sitten tää Tirpan limatulppa.. oli muuten äitille kiva ylläri kun pyyhkiessä paperiin jäi tuommonen mollukka.."
Tosin tuota linjaa vois alottaa jo
Tirpan raskaustesti - tähän mä sillon pissasin ja tuossa se on kivasti muistorasiaan säilytettynä
Limatulppa - kuva ja säilötty
Istukka napanuorineen - kuva ja säilötty
Tämä on muuten tosi tarina:
Olin nuorena yhdessä perheessä lastenhoitajana. Heillä oli kirjahyllyssä kastelahjoiksi saatuja kehyksiä ym.tavaraa, myös semmoiset pienet sievät rasiat. Lapset näytti mulle, että niissä rasioissa on heidän "vauvanavat" eli siis ne napanuoran tyngät jotka tippuu pois kuivuessaan. No se voi olla ihan normikäytäntö joillekin säästää ne navat, mua vähän puistatti. No se perheen 2-v tyttö tykkäs mustista oliiveista ja pyysi saada silloin tällöin semmoisen. Kerran en kuitenkaan kerennyt sitä oliivia antamaan kun oli kädet täynnä töitä sillä hetkellä. Kohta se kullannuppu kulki siellä ja mussutti syödä jotain... Kysyin, että mitä syöt johon tyttö vastasi "olavia". Minä ihmettelin, että mistä sinä oliivin sait niin hän osoitti olohuoneen kirjahyllyä jossa oli nämä "vauvanaparasiat"... Ei varmaan tarvii kertoo, että toinen rasia oli tyhjä