oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kans jatkuva väsymys päällä, mut sit kun meen nukkuun nii saakkaan unta :confused: Siis minä joka ennen pysty nukkuun miten päin vaan ja mihin aikaan vaan. Ikävää tää on kun jaksa mitään tehä. No jos vaikka sais nukuttua sitten, kun muksut lähtee kouluun ja hoitoon ja mies takas töihin.

Janna75: ei oo kuitenkaa pyyhkiessä näkyny limatulpan palasia? Aattelin et valkovuoto tekee itelle tota tunneta ajoittain.

Ei oo näkynyt limatulppaa. Mulla on molemmat aiemmat synnytykset käynnistyny vesien menolla (ekasta meni tosin limatulppa pari tuntia aiemmin) niin siks hätkähdän heti tollasista tunnoista. Valkovuotoa mulla tulee todella niukasti eikä oo nyt tullut sitäkään. Niin hassua vaan kun oikeesti tuntuu kuin oikein lorottais jotain nestettä mutta mitään ei sit kuitenkaan näy.

Kärvistelin sairaalassa 15 tuntia supistusten kanssa ja sitten ne lopahti. Saivat edistystä aikaan sen PUOLI SENTTIÄ! Mä kun luulin et kolmas tulis helposti ja nopeesti. Nyt yritän keräillä kotona voimia kun lääkäri oli sitä mieltä ettei tässä nyt enää montaa päivää mee.

No voi ei!!! Onpas mukulalla hyvät oltavat kun ei meinaa nyt tulla :/ Toivotaan, että päättäisi nyt kuitenkin tulla tapaamaan vanhempiaan :)

No toivottavasti saat Mandah nukuttua kunnolla nyt välillä että jaksat sitten kun tositoimet alkaa/jatkuu.

Happy, mies nukkuu nyt sohvalla kun on selkä niin kipee. Ja sillä on niin vahvat lääkkeet nyt että jos tulee lähtö en taida uskaltaa päästää sitä edes auton rattiin!

Kiva kuulla mandahin kuulumisia vaikkei ne ollutkaa sellasia ku odotettiin.. Vaan eiköhän hän aikanaan yksiöstään luovu! Tsemppiä kovasti!!

No näköjään voi. Ainakin täältä ylhäältä se ei enää yllä ihan ylös saakka... Outoa... Mut niin sanotaan että se häviää synnytyksen jälkeen et kai tää tosiaan on lähtölaskenta. Toimiikohan se niin et ku se on hävinny kokonaan ni muksut tulee pihalle? :D

Niin no, hormonithan sen viivan aiheuttaa. Jos hormonipitoisuus alkaa laskea niin kai se sit vaikuttaa toisinkin päin :)

Huh, millainen ilta ja alkuyö on takana... o_O Pakko todeta, että on se vain onni, että meillä täällä on olemassa sellainen ylellisyys kuin äitiysloma.

Muutamat teistä mainitsivat yksi aktiviteetti per päivä -säännön. Pitää ilmeisesti pyrkiä samaan. Eilen totetutin nimittäin kaksi; kävin iltapäivällä ruokakaupassa ja iloalla käytin tyttären tanssitreeneissä. Maanantain treenit kestävät reilun 2 tuntia, joten päätin itse pyörähtää viereisessä kauppakeskuksessa. Ensimmäisen 20 minuutin jälkeen alavatsakipu (se sama joka on vaivannut jo toista kuukautta) äityi niin pahaksi, että oli pakko kyykkiä hyllyjen välissä. Siirryin lähimpään kahvilaan, jossa pelkkä kahvikupillisen ostaminen tuntui jo lähes yli-inhimilliseltä suoritukselta. Olo kuitenkin parani, kun sain istua ihan rauhassa ja pääsin kunnialla ja vain kevyiden alavatsakipuilujen sekä muutamien sukkapuikkovihlaisujen ja supistusten saattelemana hakemaan tyttöä ja suuntaamaan takaisin kohti kotia juna-metro-bussi-yhdistelmällä.

Kotipihaan päästyämme (onneksi vasta silloin!) alkoivat aivan järkyttävät liitoskivut - ekaa kertaa tässä raskaudessa. Ainoa asento jossa pystyin edes jotenkin olemaan oli rintakehä maassa ja takapuoli pystyssä vatsa tyynyillä tuettuna. Samaan aikaan kävi mahassa ihan hirveä mylläys, joka tietenkin vain pahensi kipuja. 00:30:n aikaan olin vielä hereillä vaivoineni, mutta olin nukahtanut jossakin vaiheessa sen jälkeen.

Heräsin 2:55. Kipuja ei tuntunut ja päätin nousta vessaan. Heti pystyyn pääsemisen jälkeen iski hirveä kuvotus ja pitikin rynnätä pönttöä halaamaan. Nyt olen jälleen sohvalla. Sattuu ja kuvottaa. Janokin on, mutta en kyllä nouse hakemaan vettä ennen kuin on ihan pakko. Toivottavasti nukahdan vielä ja herään parempaan aamuun.

Tsemppiä samsam! Täällä kans järettömät liitoskivut alko just eilen ja ihan tuskaa vaihtaa edes asentoa sängyssä...

Kiitos, Manna! Tsemppiä sullekin!

Jos ei muuta hyvää, niin vaikka nää liitoskivut jatkuiskin, niin ainakaan en joudu kärsimään niistä yhtä kauan kuin esikoista odottaessa (yli 10 viikkoa), kun ei oo viikkojakaan jäljellä kuin muutama. Niin, ja saapahan tässä hyvää harjoitusta tosta kivun läpi hengittämisestä. :wink

Takaisin