oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläki vauvalla rauhallinen päivä. Liikkunu kyllä ja vastannukki aika hyvin jos oon vähän täniny.. Vissii rankkaa ollu kun parina päivävä ollu semmonen myllerrys tuolla. Nyt illasta kyllä vilkastunu, nytkin alkoi näköjään. Aloin vaan miettii et tais esikoisellaki olla rauhallisempia päiviä siinä ennen laskettua aikaa.. Et voiskoha tääkin alkaa enteilee mahdollista synnytystä? Kamala kun sitä nyt alkaa näitä miettii nii tää ei varmaa synny ikinä.. tosin ei ihan vielä tartteiskaa. Menkkajomotuksia ollu tänäänkin...

Hassuu miten monella rv35+ annetaan synnyttää, kun tuolla sairaalassa missä ite tuun synnyttään on monella tutulla kyllä vielä estetty noilla viikoilla vaikka olis supistellu jo pidemmän aikaan enemmän ja vähemmän :o vissii sairaala kohtaista?

Tsempit kuitenkin kenellä h-hetki käsillä! <3 saakos muuten vauvan synnyttäneiden osastolle mukaan jos kaikki sujuu hyvin vai pitääkö vauvan mennä käymään lämpökaapissa tai lasten osastolla synnytyksen jälkeen jos syntyy ennen täysiaikaisuutta?

Tosta liikkumisesta... Meinas olla illalla saunassa hauskaa ku innostuttii pelehtii ja olin sit miehen"jalkojen juuressa polvillaan", siitä ku piti päästä ylös ni ristus me naurettii molemmat :D siis se tila mis olin polvillaan on ehkä 40cm (keskilaude ja jalkatuen väli) ni en ees ymmärrä miks ja MITEN oon itteni siihen väliin saanu... :o

Mul kans hiljainen päivä vauvalla, käytiin varmuudeks sykekäyrillä ja tsekattiin ultralla että kaikki hyvin pienellä!

Öisin hikoon ku mikäki virtahepo. Uaa, se on kamalaa! Tuskainen ja tukala olo koko ajan...

Ompas täällä ollu tapahtumarikas päivä! Tsemppiä synnytykseen Mandah!!!

Liikkeiden vähyydestä...mä suunnilleen itkua vääntäen soitin neuvolaan perjantaina kun en oikein saanu masukkiin liikettä. Mutta eipä ainakaan tullu sellanen olo että aina kannattaa soittaa. Kyllähän siellä joku sijainen rauhotteli ettei täs vaiheessa enää vauva niin paljoa liikukaan, mutta sit vaan sanoi että soittele maanantaina jos vielä huolettaa kun oma terkka taas töissä. Just, mitä mahtavaa palvelua...minä ihan hermorauniona. Onneksi liikkeitä tuli sit myöhemmin. Ja nyt viikonloppuna on ollu vilkkaampi tapaus tuo masuni asukki. Mutta meni kyllä luotto neuvolaan täällä. Seuraavaksi soitan suoraan synnärille jos joku asia painaa mieltä. Nytkin olisin soittanu mutta ajattelin et neuvolasta lähettävät sinne sitten jos tarvetta.

Joo en mäkään tee muuta kun oon vaan :D ja silti hikoiluttaa :/ tsempit mandah :) itellä kontrolli perjantaina,jospa sit ton hätähousun annettais tulla :D

Manna. Sehän tässä on mullaki probleemana nyt sit etten tiedä edes kumpaan paikkaan kannattaa ennemmin edes soittaa että siitä olis jotain hyötyä... Neuvolasta olen kyllä aina saanu apua ja vastauksia mutta aika paljon siellä hoetaan että kun mä käyn kuiteki siellä äitipolilla säännöllisesti niin pitäis sieltä kysyä kaikkea. Äitipolilla puolestaan on niin nihkeetä porukkaa osunu kohille että ei tee mieli kysyä niiltä yhtään mitään!! Ja nyt ku toi synnytys vääjäämättä lähestyy niin... Noh, on vähä yksinäinen olo omien mietteiden kanssa kun on epävarmuutta että kenelle tässä nyt sit kantsuu soittaa (muute ku äitille ja parkua apua) jos jotain rupee tapahtumaan.

Manna munkin kokemusten mukaan ne on synnärillä empaattisempia kuin neuvolassa. Voisko olla, että neuvola olettaa meidän soittavan synnärille isossa huolessa ja neuvolaan sitten, kun voi odotta hetken, kuten viikonlopun...

Riipitii, voi olla et sun teoria on oikea... täytynee testata se joku kerta jos tulee taas huolia :)

Aivan karseeee yö.. En oikee oo saanu unta kun iski ihan Hillitön kutina.. Ihan joka paikkaan nyt kutisee kämmenet ja jalkapohjatkin nii pitää kyllä tänää soittaa tai laittaa neuvolaan viestiä jos laittais labraan lähetettä. Tässä sit heräsin äsken ja pakko oli liike laskentaan ruveta ku yleesä vauveli aina näihin aikoihin muljahtelee tuolla ja nyt toinen aamu ku ei tunnu. Kyllä saanu taas töniä ja kiusata et sain hereille, mut muutama liike jo onneksi tuli.. Vauvan peppu kyllä tuntuu vaihtavan paikkaa koko ajan vaikka ite en tunne.. No jospa hän sieltä vilkastuis, muute kyl pitää tuostakin mainita neuvolaan.. Ku meinaa alkaa huolettaa, sen verran vilkasta ollu tähä asti kuitenki.

Masc hyvä että käyt tarkistuttamassa nuo kutinat voi joskus olla merkki raskauskomplikaatiosta mutta samoin voi olla ihon kuivumisesta tmv johtuvaa. Ilmoittelehan miten kävi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Juu, miulla oli ennen joulua kans.. Mut sillon neuvolassa sanoi et ei tartte vielä tutkia kun ei ollu kämmenissä ja jalkapohjissa ja se kyllä helpottikii sit rasvauksella, nyt sit alko kutisee tuossa illan/yön aikana kämmenet ja jalkapohjatkin ja ei kyl varmaa ikinä oo ollu tämmöstä.. Tosin kutisen muualtaki, tosi ärsyttävää.. Rasvannu oon nyt et jospa pian helpottais jos kuivaa ihoa vaan.. Mut pitää soittaa heti ku aukee linjat.. Keskiviikkona onneks on neuvolakin.

Nyt on 35+5 ja on näköjään vaihtunut tässä muutaman päivän aikana taas oireet. Nukuttua saa yhtäkkiä yllättävän hyvin, mut tilalle on tullut pahoinvointi. Pakko oli heti aamusta alkaa keittää puuroa ja tehdä leivät, kun oli ihan jäätävä nälkä. Heikotti jo siinä värkätessä. Sit ku sain ne eväät naaman eteen, niin piti väkisin tunkea ne naamaan!!! Onneksi meni alas, nyt olo ihan ok, mut kahvia ei tee mieli.

Mulla oli myös ihan hirvee viime yö! 22 menin sänkyyn, ajatuksena nukkuu.. No ei, kun nenä niin tukossa et ei henki kulje kun suun kautta. Sit alkaa närästää niin pahasti et makuuasento ei tuu kuuloonkaan. Renniet ei auttanut yhtään. Ja pissalla piti ravaa aina kun oli saannut itselleen jotenkin hyvän asennon. Kelloo katoin viimeseks 01, sit en enää jaksanu. Mut pitkin yötä sätkin, ja vauva mylläs koko ajan. 05 heräsin kunnolla kun vasenta jalkapohjaa kutitti sillee ärsyttävästi vähän väliä. 08 luovutin ja nousin ylös. Feeling zombi..

Takaisin