oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh huh, nyt me ollaan sairaslomilla molemmat, mies ja minä. Mä sain nyt sairaslomalapun äippälomaan asti (15.1.) ja mies sai saikkua koko tän viikon noidannuoleen. Raukka ei meinannut päästä autosta ulos kun päästiin lääkäriin. Hiukan lapset taitaa olla katkeria kun kuulevat... Heillä alkaa koulu keskiviikkona ja me maataan kotona! :D

Mä oon sata varma,et ku tälle annetaan ns."lupa" tulla nii sit se jännittää nii paljon ja menee viel yliajalle :/

Mä olen aivan käsittämättömän väsyny. Koko päivä menny sängyn pohjalla vaikka olis vielä kaikennäköstä hommaa tekemättä. Ei ollu miehen 2 viikon lomastakaan mitään hyötyä kun ei koko aikana saatu juuri mitään aikaseks.

Mulle on tullut takasin se alkuraskauden äkkiväsy, saatan nukahtaa kesken kaiken! Mun ei kannata suunnitella kuin 1 askare/ päivä, muuten menee överiksi. Eli kiukuttelen ja väännän itkua. Energiat vaan PUF! häviää ihan kuin sormennapsautuksesta :rolleyes:

Mulla on kans tosi kova väsy koko ajan. Nukun noin 10h yöunia ja päikkäritkin kelpais joka päivä. Mulla on Hb ollu alhanen(110g/l) mut oon ottanu ny kahta rautatablettia päivässä: ei mitään eroa. Oon viel yrittäny välttää maitotuotteita noin 2h ennen ja jälkeen ettei imeytymiseen vaikuttais.

Muoks: mun täytyy aina kans ottaa 1 tekeminen/päivä kun kauppareissun jälkeen tuntuu että ruoanlaittaminen on liikaa ja ainakin koiran lenkittäminen tähän päälle on ylivoimaista.

Multa otetaan Hb joka nla-käynnillä kun se on niin matala ja pari kertaa on jouduttu ottamaan PVK kun siitä näkee tarkemmin. Niin ollaan huomattu, että se neuvolan pikatesti antaa vähän huonomman tuloksen kuin labrakoe. Tällä hetkellä se on jotain 110 luokkaa ja sillä pärjään just ja just. Muistakaa muuten syödä rautaa vielä synnytyksen jälkeenkin. En muista kuin kauan siinä menee, että rautavarastot palautuu ennalleen.

Varmaan ainakin jälkivuodon ajan :confused: Ja ottaakohan ne sen jäkitarkastuksessa? I don't remember...

Joo siinä menee aikaa kyllä et se taso paranee. Pikatesti on aina alhasempi ku PVK kun siinä puristaessa tulee kudosnestettä näytteeseen enempi kuin laskimoverinäytteessä. Näin se näyte laimenee ja antaa yleensä alhasemman tuloksen ku mitä todellisuudessa on. Tuossa Raskaus ja imetys-monivitamiinissa on rautaa ja se mun mielestä pitäis synnytyksen jälkeen riittää, mut jotkut kai joutuu ottaa rautalisääkin.
Itsellä normaalisti on 130-150 taso niin tuo 110 tuntuu aika ikävältä jo. Mut tosiaan tuo taso voi vaihdella viikkojen välillä mut kunhan se olis viitearvoissa ni hyvä :)

Mulla oli hb 129 neuvolassa ja sanottiin ettei tarvi syyä rautaa enää. Olen ollu kyl kans tosi väsyny.

Mutta apua mitkä liitoskivut...joka askeleella sattuu ja sängyssäkin kääntyessä. En tajua mitä tapahtu jyskin reissulla kun alko yhtäkkiä sattua joka askeleella alapäähän. Hmm..huomenna oli tarkotus mennä viel ikeaan... no ehkä teen miehelle vaan listan jollei helpota olo.

Muakin väsyttää ihan armottomasti. Päikkärit joutuu ottamaan päivittäin. Hb oli viikko sitten 154, joten ei voi johtua siitäkään.

Väsymys kuulostaa tutulta. Huomisen jälkeen onneksi mies ja esikoinen ovat taas arkipäivät poissa, niin voisi ehkä saada päikkäreitäkin nukuttua? Nyt en oo kahtena päivänä saanu unta ennenkuin esikoinen jo herää, ja silloinhan täällä ei nuku kukaan.. Vaikka siis oon ihan loppu ja unien tarpeessa. Blaah

Mulla kans hb ihan hyvä. Kai tää on jotain valmistautumisväsymystä nyt sitte. Ei oo kyllä yhtään mun tapaista nukahdella näin herkästi. Kyllähän mun yöunet tulee nukuttua muutaman tunnin pätkissä mutta ne pätkät nukun aivan umpikoomassa.

Mulla on kaks kertaa tän illan aikana tuntunu kuin jotain olis oikeen lirahtanut kunnolla emättimestä ja oon rynnännyt vessaan mutta pikkuhousut on olleet kuivat! Niin outoo...

Takaisin