oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans superhajuaisti tullu takas ja sen mukana aamuällötys...

Sit nää sukkapuikkokivut, voi jes kun tuo ipana tuolla myllää ja ilmeisesti päällä painaa alakertaa niin satttttuuuu ja on muuten tukalaa.

Pikkasenkö rupes tässä kolmisen tuntii sit pelottaa et joko ois tullu lähtö ku sattu mahaan ihan sikana ja tuli epämääräsii supistuksii. Menin sit suihkuun ja sänkyyn. Sain sit torkuttuu reilun tunnin ku tulin takas olkkariin. Nyt kyllä jo helpotti. Kaipa se täytyy rupee pakkaa ihan oikeesti sairaalakassi valmiiks ja pyytää siskolta turvakaukalo. Tänään poksahti 36+0

Onko muilla ollu sellasta että mahasta kuuluu "napsahduksia" :D ihan selvä naps saattaa yhtäkkiä kuulua ..tiedä sitten mistä johtuu

Mulla on napsunut ja rusahdellut jo noin kuukauden ajan ainakin. Juurikin silloin kun Tirppa liikkuu. Se on häröö!

Mä en oo kuullu mitään napsahteluja. Mulla tosin onki niin paksu peitto rasvaa vatsanahkana että ihme että sen läpi kuulee mitään. Isäntä tykkää kyl kuunnella aina masun läpi ku Uppiksella on hikka :grin

En sit tiedä, pitäs kysellä muilta useemmin synnyttäneiltä, että onko se sitten esim.kohdun seinämistä johtuvaa? Kun nämä liikkeet tuntuu kovemmilta kuin aiemmissa raskauksissa. No ollaanpahan tässä Tirpan kanssa tutustutty toisiimme jo ;) Minun mies yrittää toisinaan puhutella vauvaa ihon läpi tyyliin "nyt kunnolla siellä ja anna äitin nukkua". Tää vauva on ihana kun se oikeesti jää kuuntelemaan sitä miehen matalaa murinaa, mutta eihän se siitä mitään tajua! Mutta kyllä tämä nykyään nukkuu huomattavasti enemmän kuin aiemmin joten niissä liikkeissäkin on taukoa. Mutta heti reagoi kun vatsaa kosketaan, on ihan "pinnassa". Ja nla:ssakin sanoi: ei tarvita liikelaskentaa, reagoit siihen liikkumattomuuteen sitten jos niin käy.

Turvotus heti aamusta :-( todella ärsyttävää. Ei mulla edes viel ole mitään pahaa turvotusta, mut nihkeetä kun kädet on tönköt. Enkä oo eilenkään mitään kovin suolasta syöny :-/

Onkoha taivaankappeleet ollu jossai suotusassa asennossa kun täälläkin oli eilen jotenkin kumma olo. Mahan käänti kertaaleen ympäri, maha oli kipeä, suppaili.. Oikeesti alko mietityttään että mitäs mitäs.. Ei siis niinkään et tarttis lähtee mutta tajus että tässä viel joutuu synnyttää.. Ja ehken hienoinen paniikki et hommat on ihan vaiheessa..

Tääl paheni liitoskivut yhessä yössä aika kamaliksi. Tunnen selvästi että pätkis tunkee alaspäin vaikkei melonia jalkovälissä vielä olekaan. Eilen sain tuta myös ne sukkapuikot, tai yks pitkä tuntui. Sen jälkeen menkkajomotusta ja selkä oli jotenki väsy-kipee. Viikkoja 33+1 tänään, että sais kyllä jättää ne tositoimet vielä sinne neljän viikon päähän.

Täällä väsyttää aivan järkyttävästi... Nukuin kahdeksan tuntia, söin aamupala ja simahdin taas sohvalle. Aattelin jos napsis vähän lisärautaa, josko se sillä helpottaisi. Muutenkin on hieman pahoinvoiva ja etova olo, ähisen ja uikutan vaan sohvalla :(

Mullakin mahassa napsahtelee, usein just vaavin liikkeiden aikaan. Se on kyllä niin hassun kuulosta! :D

Että on ristiriitaset fiilikset.. Viime yönä kerkesin jo ajatella et Apuaaa kohta pitää oikeesti synnyttää ja alko pelottaa ja ahistaa ja nyt sit en malttais odottaa, kun oon pessy, silittäny ja viikannu vauvan vaatteita tän päivän. Vaikka tiedän kyllä et kohta onki menny 3 viikkoa ja vauva on täysaikainen ja saattaa tulla ihan millon vaan. Ääk.

Viime yönä näin ekan synnytys unenki

Meillä ei oo kaikki ees valmista nii ei tosiaan oo kiire vauvalla tulla.. Tilasin pinnasänkyyn patjan ku ei täällä löytyny mistää kaupasta ja siinä oli et toimitus 4viikkoa.. Tosin eipä vauva siinä sängyssä viel nukkuiskaan edes joten sillee et haittaa vaikka ei kerkeis patja ennen vauvaa.

Mulla sama ku Sannalla. Pitkän aikaa ollu olo et sais jo tulla, mut sit ku on kipee ja alkaa ajattelee et tää pitää oikeesti synnyttää ja et se on kohta h-hetki ni iskee ahistus, paniikki ja alkaa pelottaa ku ei tiiä "mitä tapahtuu".

Selän puolen menkkajomotukset sais nyt loppua jo. Mies lähtee aamuyöllä töihin ja mun tarvis pitää vauva sisälläni ens perjantaihin saakka... Törkeen tuskanen olo koko ajan. Huomenna en nouse sängystä ku pakolliset eläinten hoidot ja takkojen lämmitykset hoitamaan. Suojanki sujautin tänään sänkyyn jos sattuu vedet menemään. Päivä päivältä jaksan vähemmän olla jalkeilla ku supistelee ja liitoskivut riivaa.

Tässä on meikällä ollut oikein mukavat 24h, kun olen saanut laskeskella supistusten välejä. Ei niissä kyllä mitään säännöllisyyttä ole, mutta pisimmillään kestää minuutin. Särkylääkettäkin otin eilen illalla kipuihin, mutta ei niillä mitään vaikutusta ollut, niin oon sitten kärvistellyt tän kivun kanssa. Vauva pyörii kuin väkkärä ihan alhaalla, häpyluu arkana, pehva kipeenä ja alaselkä kipuilee mukavasti toisinaan. Viime yönä nukuin sellaset 5 tuntia, heräillen tunnin välein kipuun. Päikkäreitä olenkin sitten vetänyt jo kolmet, sen minkä kivulta voi. Loppuis jo tai lähtis syntymään. Mulla kyllä ollut samanlaista touhua aikasemmissakin raskauksissa jo viikkoja ennen laskettua aikaa. Sitten on supistukset vaan loppuneet päiviksi tai jopa viikoiksi. Sairaalaan on 45min matka, joten ei tässä ihan turhia viitti hötkyillä. Primaspanit jätin jo pois, jos se nyt syntyykin, niin ei oo hyvä jos veri on liian juoksevaa. Sairaalakassia en oo vielä saanut aikaseksi, mutta insuliinit pakkasin, kun en tiiä miten sen kanssa pitäs toimia jos lähen synnyttämään.

Hui MinniV, kuulostaa siltä et loppu häämöttää!
Mä laskeskelen täällä liikkeitä. Ekaa kertaa oon huolissani liikkeiden vähyydestä. 40 min ja vasta kolme liikettä! Aloin laskemaan kun huomasin että tosi vähän tuntunut liikkeitä tänään. Tuli puhetta miehen kanssa ettei hän ole vielä tuntenut hikkaa ja sanoin että sanon heti kun tunnen hikan niin hän saa tunnustella mutta tänään ei ole tuntunut hikkaa kertaakaan! Oon istunut paikoillaan, oon liikkunut, syönyt leipää, karkkia, juonut limsaa...

Takaisin