oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollu aika vaihtelevaa ihon kunto. Muualla iho on hyvä ei kuiva, oon kyl aina ollu kova rasvailee :p mut sit taas naama se onki ihan toinen juttu :rolleyes:
Välillä on päiviä ettei voi ees meikata ku on nii huonona, välillä ei mitää ongelmaa ja välillä meikillä saa peitettyä. :)

Onkoha mul kuivat limakalvot? taas nimittäi tuli pyyhkies verta..mut ei taaskaan paljoo,jos nyt lähtee vuotaa enemmän nii pakko lähtee tarkistaa,mut epäilen et limakalvot ois vaan kuivat ja ärtyy tosta jatkuvasta pyyhkimisestä :)

Myn anoppi osti kuulemma tänään pissasuojaa pinnasänkyyn, saan sen huomenna ja meinaan kyllä laittaa omaan sänkyyn heti varuiks.
Mulla on iho normaalisti tooooosi kuiva, nyt on ihan hyvä. Mut hiukset rasvottuu nopeesti enkä vaan jaksais pestä niin usein...

Mulla on normaalisti sellainen "moniongelmainen" iho. Naama on toisaalta rasvainen ja epäpuhdas, mutta silti punoittava ja varsinkin talvisin hilseilevän pintakuiva. Rinta ja selkä rasvoittuu ja kerää näppyjä, sääret hilseilee, vaikka millä rasvais ja talvisin käsien iho kuivuu niin, että veri tirskahtaa, kun puristaa kädet nyrkkiin.

Nyt on iho (mulle) tosi hyvässä kunnossa kauttaaltaan; naamassa ei oo ollut kuin muutama finni koko raskausaikana, iho ei juuri kiillä ja hilseily on tosi vähäistä. Ekassa raskaudessa mulle tuli ihan hirveästi raskausarpia vähän joka paikkaan. Toistaiseksi ei oo uusia tullut, mutta vielä ehtii.

Edit. Piti vielä lisäämäni, että mullakaan ei hiukset rasvoitu juuri ollenkaan. :) Normaalisti pesen tukan kerran 2-3 päivässä. Nyt menee täälläkin hyvin 5 päivän pesuvälillä. Hämmentävää. :eek: Vähän kyllä pelottaa, mitä nassu ja päänahka sanoo sitten, kun Turbo on ulkoilmassa. Toiv. ei ihan kamalaksi mee...

Muokattu viimeksi:
Mun iho oli todellinen ongelmaiho ennen raskautta herkkä punoittava ja siihen akne (ei isoja alueita näppyjä) mutta kun näppyjä tuli oli ne syvällä ja kipeitä ja paraneminen hidasta raskauden myötä mulla on ollut ekalla kolmanneksella 1 pieni finni leuassa ja sen jälkeen ei mitään. Toivoisin että pysyisikin näin

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miten isot kosteussuojat teillä on? Pitäs varmaan itekkin hommata..

Meil on 160cm leveä sänky niin se menee hiukan myös toiselle puolelle. Eli mittaa on varmaan joku 120cm x 100cm.

Kangaskaupoissa myydään metritavarana. Anoppi osti 160 leveää suojaa 120 cm niin sen kun pistää sit puoliks saa 2 kpl 120x80, eli just hyviä pinnikseen. Mut alkuun ajattelin laittaa kokonaisena itelle sänkyyn suojaks.

Kerroin muuten just miehelle tuosta suojasta ja selitin miks laitan sen itelle ensin sänkyyn (sekä että voi tulla pissat sänkyyn jos vaikka vauva käyttää rakkoa nyrkkeilysäkkinä yöllä ja lapsiveden takia) ja miehen vastaus oli: too much information! :D

Hei, mutta hyvähän sen miehen on tottua edes ajatukseen eritteistä varsinkin jos on synnytykseen tulossa. Aika moni vauva syntyy kikkareiden saattelemana...
Minun hölömöläisukko kysy ihan rehvakkaasti "no oliko se pissaa" :oops: Onneks mun itsetunto kestää tämän. Tai itseasiassa syytän Tirppaa :p Kun ei reppana osaa päättää miten päin olisi. Mieskin jo sano, että ehkä se on tullut häneen. Ai ehkä ?? ;)

Miltä tuntuu ku vauva kiinnittyy lähtöasemiin? On meinaan melko veikee tunne alapäässä.... :rolleyes:

Takaisin