oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullon taas toisinpäin... vaikka oon jo pissannu ni joudun vielä istuu jonku aikaa pöntöllä koska tulee joku ihme jälkiliru :eek: muutaman kerran tullu housuun ku liian äkkiä noussu pöntöltä ja sidettä käytän siksi oikeestaan koko ajan varalta. Toisin sanoen vessa reissut on moninkertaistuneet ja pidentyneet :grin

Illan/yön ajan vihlonu alavatsaa. Tuntuu samalta kuin oviskivut, mutta kestää noin 0,5sek ajan vaan. Omituista...ehkä A riehuu jotakin :) Huomenna ultra, katotaan mitä siellä tapahtuu :)

Janna mulla kans alkanu helpottaa toi yskiminen ja sitä myöden myöskin toi lirahtelu. Sidettä käytän nyt enään sen takia kun alko ihan järkyttävä valkovuoto. No oppiipahan taas ehkä jo ajoissa elämään sen järkyttävän jälkivuodon kanssa :grin

Täällä oli kanssa lirahtelua silloin joskus kuukausi - pari sitten, kun oli järkyttävä yskä. Aina yskiessä oli lirahdusvaara, mutta se meni onneksi ohi. Pikkuhousunsuojia on kyllä pitänyt käyttää koko ajan, kun raskauden myötä valkovuoto lisääntyi niin paljon.

Kyllä tässä alkaa jo pikku hiljaa oireilut riittää, vaikka itse tunnun kyllä kokonaisuutena päässeeni taaskin paljon helpommalla, kuin jotkut teistä. Liitoskipuja on välillä ollut niin, että on särkylääkettä pitänyt ottaa, mutta sitten taas toisina päivinä pystyn edelleen toimimaan ihan normaalisti, käymään treenaamassa yms.

Katselin eilen kuvia ihan raskauden alkumetreiltä ja kyllä täytyy todeta, että on ikävä sitä mahatonta tilaa. Itse olen nyt päättänyt, että tämä on viimeinen raskaus, joten sekin antaa voimia kestää loppuun asti, kun tietää, ettei ole enää aikomusta kokea samaa uudestaan. Kaksi kertaa riittää tälle mammalle ja alkaahan tässä olla ikääkin jo ihan riittävästi.

Niin itsekeskeiseltä kun se kuulostaakin, niin oikein jo odotan aikaa raskauden jälkeen, kun pääsen taas treenaamaan kunnolla ja hankkimaan takaisin sen kropan, joka tässä raskauden myötä on tilapäisesti menetetty.

Anteeksi etukäteen kaikki ihanaiset mutta on pakko todeta että mä oon kokenut olevani elämäni kunnossa heti kun pahoinvointi lakkasi.

Muutama vti kiusasi muttei sekään normaalista poikennut.
Kun ei tarvii istua ei särkyjä.
En edes tiedä mitä on liitoskivut.
Ei virtsankarkailua
Ei ummetusta yhtä päivää pidempää
Toki kaikki normikotkotukset kuten yösyönti ja vessaravi ja valtava unen tarve mutta muuten olen päässyt niin vähällä että jos kaikki raskaudet olisivat näin helppoja niin mulla ois oma jalkapallojoukkue :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mitäköhän mä olen viime yönä tehnyt kun on niska, tai siis vasen puoli kaulasta jumissa, pakko pitää päätä kallistettuna vasemmalle! Auts! Täytyy yrittää venytellä varovasti.
Kun luin viimeisiä juttuja täällä niin tajusin samalla että liitoskivut on kadonneet! Ainoastaan kylkeä kääntäessä sängyssä tuntuu vielä mutta muuten en kyllä edes muista koska olis liitoskipuja ollut. :)

Mju, just tänään mietin, että olisinpa tajunnut esikoista odottaessa nauttia siitä, että oli loppuun asti hyvässä kunnossa. Nukkuminen onnistui asennossa kuin asennossa, ei supistellut, ei painanut, ei ollut liitoskipuja...kävin vielä synnytyspäivän aamuna kävelyllä, hitaasti toki mutta kivuttomasti. Nyt taas on sellainen olo, että nukkuminen onnistuu parin tunnin pätkissä, sitten joko pissattaa, janottaa, närästää, kuvottaa tai sattuu muuten vaan. Tänään on edessä pitkä päivä kun olo on nyt jo tukala ja pitäs ton 5v kanssa olla koko päivä. Ulkona sataa ja on niin liukasta etten sinne edes uskalla pahemmin mennä. Piirrettyjä katsottu kohta 2,5h...pitäs varmaan jotain muutakin tehdä?!?! Nauti siis olostasi mju :-)

Knyttet, piirtäkää, maalatkaa tai askarrelkaa jotain. Tehkää jotain mitä voi tehdä vaikka keittiöpöydän äärellä niin sä saat olla paikoillasi ja 5v saa touhuta. :) Tai onko teillä vaaleat kaakelit kylppärissä? Anna hänelle vesivärit tai sormivärit ja anna maalata seinä suihkun takana ja sit myös pestä itse suihkua ja harjaa käyttäen. :D Tarkista vaan ensin jossakin huomaamattomassa kohdassa ettei väri tartu kiinni saumauksiin. Mä niin odotan jo että veljen tytöt tulis joku kerta meille yökylään taas että päästään askartelemaan yhdessä, mulla on pari "projektia" odottamassa heitä. :)

Mun kaverilla on semmosia kyniä,millä voi piirtää vessan seinään ja ne lähtee ihan huuhtelemalla :)

Kiitos knyttet ja tsemppiä sinne ei oo enää paljoa jäljellä mahtava idea antaa lasten sotkea luvallisesti :)

Mä niin itsekkäästi ootan et ukolla ja tytöllä loppuu lomat et saa nukkuu vaikka siihen kolmeen kun ne kotiutuu. Ja et toi ilma paranis et pääsee ulos! Nytki siellä sataa ja on niin liukasta et ei mitään rajaa!

Onko muilla ollut voimatonta oloa ja hengästymistä vaikka esim vain istuu? Mulla nyt rv 32+2 ja ei meinaa jaksaa edes istua kun tuntuu niin rankalta, ihan kuin jotain urheilusuoritusta tekisi... Olen yrittänyt kovasti juoda nesteitä, jos vaikka johtuisi ihan vaan siitä.

Newi kohtu voi vielä tuossa vaiheessa kasvaa ylöspäin ja maha nousta ja vauva painaa keuhkoja istuminen sysää vauvaa usein vielä ylemmäksi jolloin olo tukaloituu entisestään onko sun helpompi olla jalkeilla ?
Mulla taisi viikot 28-30 olla tukalinta tuon hengittämisen kanssa mutta nyt 32-34 helpotti kun vauva on selvästi laskeutunut.

Mulla otetaan 8 pvä joku näyte värkistä!!! Tiätäiskö joku että mikähän se olis!? Joku mikä kaikilta kumminki kuulemma otetaan? :confused: Kiitos turhan neuvolatätini tietoni on hyvät:mad:

Mutta jos ei asennon vaihto auta ja tunnet että olo on poikkeuksellisen huono niin mene käymään näytillä osaavat arvioida onko kyseessä vauvan ja kohdun kasvun aiheuttamasta vaivasta vai jostain muusta.

newi mulla tulee ainakin seisomisesta tosi helposti tollanen olo. Suihkussakin kun käy, pitää oikein tarkotuksella ajatella jotain ihan muuta, että unohtais sen seisomistuskan. Mut mulla varmaan johtuu väsymksestä, minkä pitäs helpottaa tässä ihan justiisa kun alkaa pääseen päikkäreille millon tahtoo.

Takaisin