oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kääääääk!! Apua!! Anteeks jo valmiiks kuvaus,mut luin tosta purppura viivasta ja oli tietty pakko kattoo onko mulla semmonen ja löyty joku viiru sieltä,mut löyty jotain muutakin! Nimittäin jotain pallukoita mun peräaukon ympäriltä??:O onko ne nyt niitä peräpukamia? Tarviiko mennä lääkäriin?

Peräpukamat on joo sellasia pallukoita. Toinen vaihtoehto on kondylooma, mut oireiden perusteella veikkaisin niitä peräpukamia. Käy ihmeessä lääkärissä jo ihan oireiden vuoksikin.

Peräpukamilta kuulostaa mustakin. Apteekista voidetta ens hätään. Taitaa olla yleinen vaiva ja ikävä kyllä melko pitkäaikainen.. Itellä kun aikanaan tuli niin ei oo sen jälkeen poistunu, ei toki vaivaa päivittäin eikä edes viikottain mutta aika ajoin. Se rasva on pelastus.

Ja sit jotain ummetukseen lääkettä.. Kivempi käydä asioilla sit ku ei tarvi punkee... :) Ei oo kivoja, mutta ihmettelinki etteikö kellekkää muka niitä raskauden aikana tuu:wink

Luultavasti lääkäri ei kyllä niille pukamille tee tässä vaiheessa yhtään mitään. Itsellä siis tuli esikoisen raskausaikana yksi ulkoinen pukama ja itse synnytystapahtumassa pullahti toinen. Se sitten itsestään vetäytyi pois ja tämä aiempikin "kuihtui" pois. Nyt on taas tullut yksi, josta pääasiallisena vaivana kipu ulostaessa ja tietty ne hygieniaongelmat, kun pitää sitten alapesuja suorittaa ahkerammin. Niitä ei siis pidä hangata wc-paperilla, vaan pesu ja kuivaus taputellen. Ulostamisen jälkeen saattaa jäädä verta tihkumaan vähäksi aikaa.

Itse oletan, että vaiva väistyy taas itsessään, kunhan mukelo on pihalla. Ja jos ei väisty, niin siinä vaiheessa sitten lääkärin apukeinot peliin. Käytännössähän se on joko niiden hirttäminen kumilenkeillä tai poisto leikkaamalla.

Mä vähä meinasinki,etten juokse pää kolmantena jalkana päivystykseen tän asian takia vaan meen apteekkiin hakee voiteita :)

Mulla oli joskus haavaumia ja pukamia vuoden verran. Et siinä saattaa kestää ennen ku paranee. Kannattaa ruokavalioon kiinnittää huomiota, että saat kuituja tarpeeksi niin tulee tavarakin paremmin ulos. Itse oon käyttäny Ac3-voidetta raskauden aikana ennaltaehkäisevästä aina jos on vähänkään sattunut tai tullut verta ulostamisen jälkeen. Ilmeisesti oon vielä toistaiseksi säästynyt niiltä, mut jostain muista lukeneeni et on aika todennäköistä et pukamia voi tulla loppuraskaudessa tai synnytyksessä.

Siiiis ai jumalauta!! Nousin sohvalta ja ihan järkytgävä kipu vasemmalla puolella alavatsaa..oisko liitoskipuja?:O piti vähä aikaa kerätä itteensä siitä,sen verran kipeetä se teki :/

Mulla on kans ollut pari kertaa peräpukamia mut ne on mennyt nopeesti ohi, viikon ehkä oon käyttänyt Scheriproctia ja sit on poissa. Eikö sulla Tiada tullut jossain vaiheessa verta pyyhkiessä kans? Sekin on voinut olla jo peräpukamista.

Mulla on Newi ollut just tuollaista hengenahdistusta kun vauva niin ylhäällä ja painaa keuhkoja. Ei meinaa löytää hyvää asentoa millään, mutta kun löytyy niin hengenahdistuskin helpottaa. Soitin asiasta nlaan ja se pyysi mua näytille sinne ja mittas RR:n, Hb:n ja painon + kattoi ettei ole proteiinia virtsassa. Kaikki oli onneksi hyvin. Jos sua vaivaa asia niin soittele kans neuvolaan.

Oireista sen verran vielä, että mulle tuli ruikku-ja oksennustauti... :crybaby2Ihan hirveän kamala olo:sad001 Vähän jos jotain oon juonut, niin samantien pyrkii pihalle. Mä oon siitä vielä luonnonoikku, etten pysty oksentaan vaikka työntäis sormet kurkkuun :confused: Onneks kun meinasin tukehtua vesihörppyyn, niin se sentään tuli yläkautta takaisin ja helpotti vähän oloa. Väsyttääkin niin hitosti, mutta kylkiasennossa närästää ja oksettaa ja selin makuulla vauva painaa hermoon, joten eipä tule nukkumisesta mitään pieniä pätkiä lukuunottamatta :sad001 On tämä hienoa...

Vielä noista peräpukamista: Itselläkin niitä on ollut ja lääkäri suositteli suihkuttelemaan peräaukkoa aina ulostamisen jälkeen lämpimällä vedellä. Mulla toimi tuo+ruokavalio+Vi-Siblin paremmin kuin itse peräpukamalääkkeet.

Newi ja Naksu: Täälläkin ankaraa hengenahdistusta. Välillä menee jopa viikko ilman ahdistusta, mutta esim. tänään on ahistanut koko ajan vaikka olis ollut miten päin.

Millanen teidän muiden ihon kunto on?

En kohta kestä enään katsoa naamaani peilistä...Kasvot kukkii ihan kauheasti!

Muokattu viimeksi:
Mulla iho on ihan järkyttävän kuiva. Rasvaa kuluu purkki kaupalla ja missään tunnu. Alkuraskaudessa mulla oli kans näppylöitä ihan joka paikassa ja sitten yhtäkkiä iho vaan kuivu ja näpyt hävis. Meikkaamista en oo edes miettiny koko aikana.
Raskausarpia taas mulla on ihan joka paikassa, nii paljoo näy jos on muutama uus tullu tän aikana :D

Mullaki naama kukkii ja atooppinen ihottuma tuli alussa takas pahana,mut nyt oon saannu sen selätettyä :)

Mä en muista aiemmista, mutta tässä raskaudessa iho on pysynyt hyvänä/entisellään. Mutta ihan parasta on ettei minun hiukset rasvoitu nyt ollenkaan! Ennen ne piti pestä joka toinen päivä, nyt menee helposti viisikin! Tämä on raskauden ehkä paras piirre! Anteeks tämmönen hehkutus heti tähän perään, mutta multa karkas pissat alle viime yönä joten tuntuu pikkasen paremmalta kun saan kertoo jotain hyvääkin ;)
Nimim. Hehkeä pissipöksy...

Takaisin