oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kipeyty varmaa siks ku ei päässy oikeen lepäilemään ekojen viikkojen aikana vaan istui päivät pitkät teholla vauvan kaa huonoilla tuoleilla ja joutu kävelee potilashotellin ja sairaalan väliä monesti päivässä. Mut mieluummi sit vaikka pieni repeämä seuraavasta ja pelkopolilla sanoikin et nykyään sitä ei leikata kun vaan poikkeustapuksessa.

Voi herranjumala mikä selkä särky ja paineen tuntu alapäässä. Taitaa pikku hiljaa apinan pää kiinnittyä, taikka sitten se vaan myllää itteensä huonompaan asentoon. Onneks on äippäpolille aika 13 päivä, nii pääsee kattoon pikkusta. Ja sitten iski viä hirvee vainoharha et mulla lirahtelis lapsivettä, vaikka vaan valkovuotoo se on.

Täällä meinaa olla sellanen olo ettei ens yönä nukuta paljo yhtää... selkää pakottaa, alapäätä jomottaa, välillä supistaa, ahistaa, tuo lapsi potkii joka suuntaa, en tiiä mite päin olis, vituttaa, janottaa, näläkä mut pitää perkele paastota niitä stanan sokereita varten :smiley-angry016:smiley-angry019 oon tosi huonolla tuulella.... onneks mies nukahti jo ni ei tuu vahingossakaan äristyä sille :violent001 :smiley-angry003

Voi voi niinushkaa ja Pikku_Myytä. Toivottavasti saisitte nukahdettua niin ei huomais vaivoja.

Ottaa päähän toi selkäsärky! Kun oon paikallani niin ihan ok, mut aina kun lähtee käveleen, ekat 5 askelta on ihan hirveitä kun selkään sattuu. Sit helpottaa.. Onko teillä samanlaista? Eilen mietin illalla miten selkää sais jumpattua/ venyteltyä mut ei venyttelystä tuu mitää tän masun kans

Mulla on Nele sama, aina kun nousen seisomaan jään hetkeks paikoilleen seisomaan ennen ensimmäistä askelta muuten meinaa etenkin vasen jalka pettää alta. Mut mä oon jo niin tottunut siihen että teen tuon pysähdyksen automaattisesti, muut voi vaan ihmetellä mitä oikeen odotan...
Mutta nyt multa alkaa menee hermot tän aamupahoinvoinnin kanssa! Yskä alkaa helpottaa (ilmeisesti Losec auttaa siihenkin) mutta melkeen joka aamu oksennan kerran. Äsken kävin ruokakaupassa ja pääsin vain hedelmäosaston läpi kun rupesin yökkäilemään ja oli pakko jättää kärryt ja mennä vessaan oksentamaan ja sit takas jatkamaan ostoksia. Sen jälkeen on aina ihan hyvä olo koko päivän eikä ole mitään merkitystä mitä olen aamupalaks syöny. Se tulee aina n 2 tuntia aamupalasta vasta. :(

Taas viime yönä poltteli selkää :/ Päästäänköhä ollenkaan ens vuoden puolelle? Ja miksköhän on alkanu yht äkkii polttelee tollern? :O

Mulla selkäsärkyihin on auttanut piikkimaton päällä pötköttely. Ei mulla kyllä noin kovia kipuja ole ollut kuin muilla mutta tuntuu että piikkimaton jälkeen lihakswt on rennompia.

Ja hormoonit hyrrää edelleen :eek: eilen kävin kaupassa ja sain jonku kohtauksen ku mandariinit oli nahistuneita, miestä varmasti hävetti ja muorit katto pitkään ku mesusin miten paskoja hedelmiä siellä oli. Sit mentiin postiin, laitoin muistonallen enkeli Danielille menemään ni sain kauheen itkukohtauksen. Äsken radiosta soi Samuli Edelmanin mahdollisuus ja täällä aukesi hanat.... taidan suosiolla pysyä kotona tän päivän... :rolleyes::oops:

Miks mä luin että piikkimattoilu on kielletty raskausaikana?? Ainaki sillo alkuraskaudessa ku ite harkitsin moisen käyttöä.

Joo, tosin en tiedä perustuuko toi kielto mihinkään tutkimustietoon... ilmeisesti saattaa lisätä supistelua ni siksi ei suositella, mut mun ymmärtääkseni toi suositus on ihan vaan "varotoimenpide" :)

Mun akupunktiohoitaja sano raskauden alussa ettei mielellään hoida raskauden aikana kun "energiat virtaa alaspäin" ja voi aiheuttaa keskenmenoa. Toki tämä on taas näitä asioita, jotka ei perustu mihinkään tutkittuun tietoon enkä siis otakaan tällaisia asioita kovin vakavasti. Veikkaisin että piikkimatto voi olla samassa kategoriassa.

Niin mä muistelisin, että se sitä supistelua saattaa lisätä niin siks oli joku suositus että ei käytettäis.

Muistaakseni akupunktiota ei tehdä ainakaan loppu raskauden aikana, kun voi käynnistää synnytyksen. Sama kun alaselkään ei saa juurikaan mitään hieronta apua sen vuoksi.

Takaisin