oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin olin esikoista oottaessa ihan pihalla noista käyristä mut nää kaks seuraavaa raskautta kun on saanu vähän väliä niitä tuijotella niin alkaa olla jo asiantuntija. :D

Se on kyllä hyvä! :) Mäkin oon erittäin iloinen että tänään poksuu 35 viikkoa, näin pitkälle ollaan päästy vaikka tää kaveri ois halunnu jo 27 viikolla ulostautua. :)

Nyt tosin valvon ihmeellisen ahistuksen kanssa. Sängyssä en saanu oltua mitenkään päin niin oli pakko nousta ylös. :l

Nyt sitten iski oikein pirullinen närästys tännekin eikä tietenkään löydy lääkekaapista rennietä tai vastaavaa. Jos oisin ollut yhtään järkevä, niin oisin hankkinut jotain troppia etukäteen, kun esikoistakin odottaessa sain tästä ihanasta vaivasta kärsiä.

Happojen nousu paitsi korvensi kipeästi, pisti myös oksettamaan. Pakko oli lopulta vetäistä teelusikallinen ruokasoodaa vesilasilliseen sekoitettuna. Hyi, kun oli hyvää... :confused: Litku auttoi onneksi nopeasti ja nyt on paljon helpompi olla. Eihän toi koko vaivaa poista, mutta vie pahimman terän.

Jos nyt valvoisin pelkästään närästyksen takia, niin voisinkin toivottaa Nukku-Matin tervetulleeksi, mutta ei... Valitettavasti mun ja Masan suhde on ollut viileä jo pidemmän aikaa. Välillä saan jotain armopaloja, mutta enimmäkseen kaveri jättää mut täysin huomiotta. Sillä on varmaan joku toinen... :sad001

Mulla on vieroitusongelmia! Meillä loppu joulun pyhinä patteri vaa'asta enkä pääse punnitsemaan itteäni! Siis ei mua haittaa onko paino noussut/laskenut/pysynyt samana, mä vaan HALUUN TIETÄÄ! :D Se vaan kuuluu mun aamurituaaliin käydä vaa'alla heti aamupissan jälkeen.

Samsam: me erottiin nukkumatin kans aikoja sit, ei tultu toimeen :laughing021
Kävin suihkussa, laitoin jalkaan tukisukat ja leggingsit, saako mennä uudestaa suihkuun? :gen113:smiley-ashamed004

Mä otin pienet päikkärit ja tossa puoltokkurassa ennen kuin heräsin kunnola mietin et voisin kysyä teiltä saisinko jo siirtyä tuonne synnyttäneiden puolelle kun en enää jaksais olla raskaana... :D Mitä mieltä ootte? :D

Täällä sama... ei jaksais enää :eek: sanoinki miehelle illalla et haluaisin tästä mahasta jo eroon. Ei muuten ku siks et on vaan nii tukalan huono olla... o_O

Mä aloitin nyt vadelmanlehtiteen, sillä kai joku synnytys supistuksia tehostava vaikutus olevinaan on.. Mielenkiinnosta ostin ja no teetä kun muutenki päivittäin juon niin samalla vaivalla :D hyvää on ainaki maultaan, joten ei haittaa vaikka ei muuten mitään iloa ois.. Synnytyksessä sit selviää oliko hyötyä, tosin voihan se olla et tulee muutenki napakampina supistukset kun toinen synnytys. :P

Mäkin haluun vadelmanlehtiteetä! Hmm, vaikutan kaiken kaikkiaan haluavan kaikkea mitä tekin :) Tällä hetkellä haluan kyllä eniten nukkumaan. Oli kamala yö taas vaihteeks ja nyt istun töissä ja ootan, että tulis ees puoleen työpäivä, että kehtais lähtee kotiin :(

Minä tein virheen. Kävin aamusaunassa. Se sitten laitto supistelemaan niin että vietin tuskasen tunnin sängyssä ähisten. Ei kiitos tuommosta teetä, en halua synnyttää ikinä...

Sori Happy en halua masentaa, mut sun on pakko.... :p mulle tuli maha kipeeks ku söin ja emäntä alko samalla mesuaa. Tosi kiva olla nyt.... :eek:

Mä oon lukenut niitä joulukuisten synnytystarinoita täällä ja oon meinannu pyörtyä pari kertaa. Eilen aamuna luin neuvolasta saatua synnytysopasta ja pääsin ponnistusvaiheeseen... Sitten oli pakko lähtee hengittelemään ikkunan ääreen ja kirja lensi lattialle... On mulla tässä psyykkaaminen omien korvien välissä! Sama reaktio on kun mies vihjailee naimisiinmenolla, taju lähtee kun tuntuu ettei tuommosista tilanteista selviä normaalein selviytymismekanismein!

Mä pelkään pyörtyväni synnytysvalmennuksessa ja samoin synnytyksessä :confused: Alkoi tehdä huonoa jo silloin kun luin välilihanleikkaamisesta :confused: Mun äiti sanoi vain, että älä mieti niitä, mutta musta noita asioita on parasta miettiä etukäteen niin osaa vähän valmistautua tulevaan... On kyllä alkanu kauhistuttamaan koko synnytys!

Muistakaa naiset, että ne ihmiset ovat siellä töissä ja ovat saattaneet kymmeniä mukuloita tähän maailmaan. He osaavat hommansa ja olette hyvissä käsissä :) Voin sanoa, että välilihan leikkaus on pienin murheenne synnytyksen aikana :) Mieluummin se kuin valtavat repeämät.

Mä en tiiä oisko parempi mennä ensisynnyttäjänä kun nyt. Tiedän kyllä mitä se on, ei niin kamalaa kun annetaan ymmärtää, mutta mulla on niin pitkä tauko tässä, että se kylmää... Ja ehkä ihan eniten jänskättää se toipuminen siittä. Mulla muuten leikattiin sitä välilihaa esikoisen syntyessä. Sen minä muistan vieläkin.

Tosin siitä taidetaan nykyään olla montaa eri mieltä, että onko parempi revetä luonnollisesti ja parantua mahdollisesti nopeammin ja paremmin kuin leikkaushaava, joka ehkä ei sitten niin hyvin paranekaan. Itse siis esikoisen syntymässä sain tikkausta vaativia repeämiä, mutta kaikki parantui hyvin. Ja itse repeämistä en tuntenut siinä synnytyksen tohinassa lainkaan.

Takaisin