oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta Tiadan käyrästä tuli mieleen että jostain kumman syystä mulla kummassakaan synnytyksessä ei laitteet suostunu piirtämään käyrää! Monitorissa näky lukemia mutta paperille ei tullut mitään. Kätilö vaan totes että joskus käy niin...

Googlailin mielenkiinnosta noita supistuskäyriä ja löysin tietoja et niitä ei vois verrata toisiinsa. Eli käyrien alkutaso ja jyrkkyys riippuu mm synnyttäjän vatsanpeitteistä (mitä hoikempi sitä jyrkemmät käyrät) ja siitä miten tiukalle kätilö vyön laittaa. Eli siinä ei seurata niinkään supistusten kovuutta vaan tiheyttä. Näin ainakin yhdistelin tietoja eri lähteistä. :)

Mulla on unirytmi mennyt nyt aivan totaalisen sekaisin! Nukun parit-kolmet päikkärit päivisin, illalla ennen kymmentä nukkumaan mut sit olen näin yhden jälkeen pari tuntia hereillä taas, sit tulee vähän pidempi uni ja joskus kuuden-seitsemän aikaan hereillä. :/

Mä laiskottelin koko päivän otin jopa 2 päikkärit nyt valvon supistusten kera sellaisia kk kivun kaltaisia mutta synnytys alkaa kummitella yhä useammin mielessä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla kans ihan sekasin. Menen nukkumaan klo 3, herään 8-10, nukun päikkärit 12-14 ja sit taas valvon klo 3:een...

Mä siis nukun PALJON vaikkakin monessa pätkässä ja se vähän alko mietityttää et ennakoiko tää jotenkin synnytykseen valmistautumista kun nukun näin varastoon...

Nukkunu sellasia 15-30 min pätkiä ja ollu sit vähä aikaa hereillä :o pari kertaa heränny kipeeseen supistukseen :( jossain vaiheessa taisin nähdä jotain untaki supistuksesta tai nii ainaki luulisin... En tiiä saatto olla tottaki ku oli nii todentuntonen uni :o oli totta tai ei mut kipeää se kävi joko unessa tai valveilla :o

Mä oon tällä viikolla nukkuny hyvin. Jopa 10 tunnin yöunia ja samana päivänä kahden tunnin päikkärit. Niinku jossain ketjussa jo kirjoitin, Tirppa taitaa olla Jouluihminen kun se on antanut minun nukkuu eikä ole suppaillutkaan. Mutta luulenpa, että oon nyt selvinnyt tuosta vuorotyörytmistä normirytmiin ja kaikki stressi on purkautunut. Toivottavasti jatkuu mahd. pitkään näin!

Jukra, toi 2 tunnin välein syöminen auttaa närästykseen! Oon siis vuosikaudet syönyt kaks kertaa päivässä: töitten jälkeen lämmin ruoka ja koko lopun illan sit hedelmiä, rusinoita jne. mussuttamista. Vähän on siis opettelemista, mut toihan on kuin ennen mun illat, kun saa koko ajan mussuttaa vähän jotain :)

Ja kuivatut luumut toimii kans hyvin tai ainakin huomaa, että on unohtanut ostaa niitä lisää :)

Mä oon nukkunut ja laiskotellut koko eilisen päivän mä oon normaalisti aika aktiivinen ja tälläisia pyjamapäiviä jolloin laahustan sängystä sohvalle jonkun dvd maratonin pariin on ehkä max kerran kuussa mutta huolimatta 2 päikkäreistä nukahdin jo 130 ja heräsin 920 :0 ruoka ei oikeen maistu annokset on mini mini mini annoksia mun iltapala eilen oli 1 leipä kourallinen porkkanaa ja 1dl puolukoita ja pari lusikkaa pähkinäjugurttia päälle (helppo kotitekoinen melkein jäätelö) kun panee marjat jäisinä mä olin ihan ähkyssä tuon jälkeen :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Happy: mä oon nukkunu koko raskauden ajan 10-13tuntia yössä. Th viimeeksi jo kyseli että miten sitten kun vauva ei anna nukkua tollasta määrää putkeen.
Viime yönä tosin tuli kylkeä kääntäessä sellanen vihlasu että piti könöttää epämääräsessä puolikontta-asennossa hetki, mieskin jo vähän ehti huolestua.

Oliko muuten noiden supistusten seuraamiseen jotain puhelinsovellusta? Ihan ku muistelisin että ois sellasesta joskus ollu puhe?

Minä latasin play-kaupasta semmosen vähän laajemman raskauden seurantasovelluksen "happy pregnancy", siinä on mm. supistusten laskenta/seuranta. En vaan ole kertaakaan muistanut käyttää sitä vielä :)
Unet mulla oli välillä kateissa ja siitä kyllä kärsi koko ruumis... Ja tiedän, että tämä on ohimenevää :( Nautin siis näistä unenlahjoista niin pitkälle kun niitä riittää!

Kiitos, meillä onneksi lyhyt matka sairaalalle ja varmaan noista puhutaankin, mutta lähinnä miettiny kun jos alkaa säännölliset supparit päivällä niin joutuu miehen hälyttämään kotiin niin ei turhan aikasin joutuis (ts. jos meneekin sitten vasta yölle se sairaalaan lähtö). Taas näitä "tosi pahoja ongelmia" mitä voi alkaa ajoissa stressaa :wink

Mulla on nukkuminen taas ihan onnetonta ja päälle kun on viel flunssa ja tyttö herättää noin kuuden aikaan aamulla niin alkaa olo olee aika kuollu |-O no onneks olo on aina vähän parempi jos ees yhen yön nukkuu vähän paremmin...
Ja just kun kehuin ettei oo supistellu niin eiköhän maha ollu koko illan ihan pinkeenä :-o

Nythän tää vasta kamalaks meni. Kun närästää, niin sillon alkaa yskittää ja sit lentää laatta. Hetken taas hyvä olo ja sama alusta. Uskalla syyä mitään kohta :(
Mitä renniee vahvempia teille olikaan määrätty närästykseen, et jos kävis hakeen ja kokeileen et auttaako.

Takaisin