oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinushka, mulla on ihan sama tilanne! Tai aamupäivisin lentää laatta jos yskin liikaa. Päivisin pysyy sit sisällä. Kiva yrittää pidättää yskää väkisin kun kutittaa niin pirusti kurkusta. Tänään on apteekki listalla!

Juu se on ikävää kyllä tuo oksennusrefleksi :/ Mulla meni ohi noin viikon kuurilla kun otti yhden tabletin päivässä. Nyt ei tartte ottaa ku tarvittaessa.

Liitoskivut.. Nyt tää nainen istuu ku tatti eikä liiku kun vessaan (ja vessasta palates jääkaapin kautta eväät). Oli pakko ottaa kipulääkettä.

Nyt alkaa jo kummastuttaa! Nukuin taas tunnin tirsat! En oo kipeekään. Oon touhunnu ihan aktiivisesti tässä välillä, pyykannyt ja leiponut sämpylöitä. Nyt vaan näyttää siltä, että Nukkumatti viihtyy meillä.

Mä taisin vähän yliarvioida mun nykykunnon :( kävelin kauppaan 2.5 km kiertelin siellä unohdin juoda ja poljin takaisin fillarilla jonka penkki oli liian matalalla ja kyseessä vaihteeton jopo. Kostona siitä nyt on huono olo nestehukan, pakkasen ja supistusten takia ei sitä näköjään usko ennenkuin kokeilee että vauva ja 12 lisäkiloa kyydissä tahti ei vaan voi olla sama :p

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Janna mulla pahenee aina iltaa kohti toi. Aamusta on hyvä olo, mut syömisen jälkeen alkaa niin jumalaton korvennus, et tuntuu et kuolema tulee :( Onneks se oksentaminen helpottaa hetkeks. Tänään en kerinny apteekkiin, nii huomenna sitten mentävä.

Mä kävin tänään apteekissa ja mulle suositeltiin Losecia. Sit pyysin limaa irroittavaa yskänlääkettä ja farmaseutti kysy: miksi? Öööhh... No kun mua yskittää ja limaa irtoo?!? Mut sit hän selitti että se limaa irroittava yskänlääke saa vaan yskimään vielä enemmän ja kun limaa irtoo rajusti se vaurioittaa kurkkua tms. Eli hän suositteli että närästys kuriin Losecilla ja sit yskän pitäis mennä pikkuhiljaa ohi omalla ajallaan. Katotaan miten käy. :)

Huh, alko supistaa saunassa eikä se tunnu menevän ohi normaalisti istuessa. Rupes ihan henkeä ahistamaan ku ei lauennu, niin tulin sängylle ja nostin pyllyn pystyyn :D Tää ainaki helpottaa hengittämistä!

Mippu itse huomasin että istuessa kun jalat on koukussa on olo vielä inhottavampi eli jos mahdollista koita saada jalat suoraksi niin että kohtuun ei kohdistuisi painetta. Munkin piti kontallaan venytellä kun otti alaselkään niin kovin nuo supistukset. Huomasin että puolimakuu puoli istuva asento toimii parhaiten

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla kans noi supistukset muuttuneet tooosi napakoiksi. Ihmettelin eilen autossa et miten mun selkä on näin kipee vaikka vaan istun. Sit alko korsetti kiristää ja tajusin et supistushan se. Muutenkin suppareita tulee paljon. Ei kipeitä kuitenkaan. Ei mulla edellisissä raskauksissa oo tälläsii ollut.. Onneks ei lääkäriin pitkä aika.

Oi näitä hormooneja... Olin just suihkussa ja kattelin samalla pesukoneessa pyöriviä pikkuruisia vauvan vaatteita ja huomasin että yks sukka oli jäänyt luukun ja sen kumitiivisteen väliin jumiin! Meinas tulla itku kun ajattelin että kaikki sen kaverit on vedessä pyörimässä mutta tää yks sukka on ihan yksin eikä tule edes kunnolla puhtaaks kun ei pääse pesuveteen uiskentelemaan. :( Kun kone sammuu täytyy kattoa onko se edelleen paikoillaan vai pääsikö mukaan pesuun, muuten pitää pestä se erikseen käsin vielä...

Mulla jäi kans noita sukkia siihen tiivisteen väliin, mistä vesi poistuu. Osaan jäi vähän pesuainetta, osa tuli puhtaaksi. Ovat vaan niin pieniä, että menevät väkisin sinne :)

Näitä supistuksia on nyt kyllä perjantaista lähtien ollu ihan koko aika.. pitäis vissiin viettää loppuvuosi vaan ihan sängyllä lepäillen.

No niinhän sen täytyy olla Mandah! Mä ihmettelin kans kun googlettamalla löysin et supistuksen korkein taso olis 100 ja toi käyrä on koko ajan yli 140. No nyt tietää ite sit kun tulee eteen. Kiitos selvennyksestä. :)

Takaisin