oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis onko toi käyrän lukema nyt sellainen että vauva tod.näk. syntyy? Mikäs se olis, jos ei ois mitään hätää? *pihalla kuin lumiukko*

Kylläpäs täällä tapahtuu huiiiiiii.. Tiada tsemppiä sinne onneksi olet jo niin hyvillä viikoilla että vauva pärjäisi hyvin. Kysyin itsekin että mitä jos alkaisi tuleen etuajassa sain vastauksen että viikolla 34 ei enää edes yritetä estellä vaan annetaan tulla jos on tullakseen

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Edelleen yhtenä kappaleena! Toi oli supistus käyrä ja mittaa sitä kuin usein niit tulee ja kuin kovia ne on,mut sanoin mun tukihenkilölle et turhaan tuut ei tää tänää tuu ja ei tullu! :) nyt kotiin menossa,koska kaikki näytti hyvältä kohdunsuu edelleen kiinni(luojan kiitos),mut nyt käskettiin välttämään ylimäärästä stressiä ja ottamaan todella rauhallisesti :) Teki sisätutkimuksen ja totes että jopas täällä onki pää! Vaavin pää tosi alhaalla mikä saattaa selittää suurimmat osat mun kivuista ja painoarvio on 1,9 kg :) Nyt sit kontrolliaika 9.1. Ellei sitä ennen tapahdu jotain mullistavaa :)

Koitappa tiada nyt sit rauhottua ja ottaa iisisti!!!! Tämä on käsky!! :rulez

Niinhän siinä sit kävi ku arvailinki... Mies kutsuu sukulaisiaan syömään eikä voi sit auttaa valmisteluissa sun muissa :angry4 monta kertaa pyysin kaveriksi sillonki ku vieraat täällä mut ei... :smiley-angry019 Mä siivosin , tein ruoan, katoin pöydän ja siivosin jäljet eikä missään vaiheessa kukaa voinu tarjota apua. Ei vittu mitä porukkaa (anteeksi kielenkäytöni :oops:) :smiley-angry016
Nyt sit makaan sohvalla kipeenä ku meinaa supistaa :sad001 voin luvata et tuo ukko saa passata mua koko illan, en aio nousta tästä muualle ku vessaan ja saunaan!!! :smiley-angry007 Ja se saa luvan hieroo mun jalkoja pitkän kaavan mukaan (se ei tykkää hieroo) :laughing014 sille on tulossa ihana krapula ilta luulee saavansa maata vaa sohvalla, mut eipä onnistu :laughing021

^ Pistä luu kurkkuun! Mulla onneks tuo mies hoksannu ettei ihan entiseen tapaan pysty nainen touhuumaan. Haluu tulla parkkikselta hakee kauppakassit ettei mun tarvi punnertaa niiden kanssa, pitää tuolla liukkaalla kädestä että voi tukea jos horjun yms.
Jonkin verran "passauttaa" eli ruoat teen yhä minä yms. Mutta oon siitäkin sanonu että sitten kun en kunnolla jaksa tai pääse ylös niin saa passata mua :D

Täällä ollu tosi kivat kaksi sukulointipäivää.. Reilu viikko ollut meidän perhe flunssassa, lisäksi pikkuneidillä enterorokko, joten oma nukkuminen ollut aikas surkeaa. Toki lisäksi joulupäivän ja tapaninpäivän välisen yön vielä murehdin Esikoisen kohtaloa, ja kun vihdoin aamuyöstä nukahdin, heräsi meidän pikkuneiti itkemään.

Tapaninaamuna olin jo ihan rikki, lähdettiin kuitenkin ajamaan Suomen halki isälleni perinteiselle aterialle. Purskahdin ekan kerran itkuun kun oltiin sutoon nousemassa. Sitten perillä joka kerta jonkun kysyessä, miten voin. Useampaan kertaan kerrottiin miten oon kuulema kalpea ha väsyneen näköinen. Miksiköhän.. Tänään vielä äidin puolen isovanhemmille tapaamaan liuta sukulaisia ja taas itkin joka kerta vessassa käydessä. Ja mut paluumatkalla. Oon ehkä ihan pilkuisen umen tarpeessa? Tai ei tällaista itkuherkkyyttä ole ainakaan pitkään aikaan ollut. Mieskin ihan ymmällään kyselee mikä on vialla. Jotenkin sellainen fiilis juuri nyt ettei ole hankala saada sailkua jatkumaan keskiviikon lääkärikäynnillä..

PikkuMyy: No johan sinulla on ollu ennen kaikkea pöljä mies, mutta myös vieraat, kun eivät ole tarjonneet apua! Näin ihan suoraan sanottuna..

Minä oisin sanonu miehelle ennakkoon suoraan, etten aio tehdä mitään. Tosin minun mies on niin kultainen, ettei ois alun alkaen niin olettanutkaan, vaan olisi pitänyt itsestään selvänä, että hän saa hoitaa hääräämisen.

Huh huh tässähän tulee melkeen hiki kunblukee näit tapahtumia... Onneks on kaikilla tilanteet rauhoittunu :-)

Mulla on kyl kokonaisuudessaan supistelut vähentyny, eikä oo nyt ollu kovia liitoskipujakaan :-D välillä.supistaa ja selässä jomottaa mut aika rauhallista ollu. Paitsi et mun flunssa ei oo juurikaan helpottanu ja pitäis jaksaa tytön 2-v synttärit järkätä uudeks vuodeks. Just nyt ei niin hirveesti nappais :-S

Mullakin kävi joulun sukulointireissut voimille oikein kunnolla. Etenkin autossa istuminen tuntui tosi raskaalta ja enhän mä malttanut olla auttamatta ja huseeraamatta, kun anopillakin on lonkan kanssa ongelmia ja kukaan muu siinä porukassa ei mun ja miehen lisäksi hoksaa sitä yhtään auttaa o_O

Eilinen menikin sitten vähän väliä supistellessa (oltiin vielä kyläilemässä) ja viime yönä nukuin 10 tuntia ja silti en meinannut aamulla päästä sängystä ylös. Aikamoinen koomapäivä on ollut muutenkin tänään. Ehkä huomenna jaksan jo aloittaa projektin nimeltä vauvanvaatteiden pesu.

Eipä tässä kyllä enää samalla lailla jaksa puuhailla, jos vertaa vaikka aikaan pari viikkoa sitten. Vauvelikin on jo niin iso ja voimakas riehumaan, että parasta on olla omalla sohvalla divaaniosalla puoli-istuvassa kylkiasennossa. Välillä istun lyhyitä aikoja ihan normaalistikin, mut max. 15 minuuttia. Seisaaltaankin on parempi, mut sit väsyy joku kohta jalasta. Onneksi mies ei oleta, että sitä passaisin tai muitakaan, saan sinänsä ottaa tosi rennosti ja tuota eilistä autoreissua lukuun ottamatta ei oo juurikaan mitään erityistä kipuilua ollut. Jotenkin on semmoinen tunne jo itsellä, että tää vaavi ei oo ihan lähiaikoina tulossa maailmaan. Toivottavasti ennen maaliskuuta kuitenkin (LA 4.2.) :D

Onneksi Tiada kaikki hyvin! :)

Hyvän asennon löytäminen on tosiaan vaikeaa, riippuu paljon siitä että missä asennossa vauva on. Tällä hetkellä mulla on tosi ahdas olo massun seudulla, kun tuntuu taas että vauveli punkee itteään joka suuntaan. Pitäis varmaan vaan mennä loppu illaksi sohvalle pötköttelemään, tai suihkuun ja nukkumaan :p Väsyttääkin taas enempi kuin ennen, aattona nukuin anoppilassa kahdet päikkärit ja joulupäivänä vaan makasin 2 ½ tuntia, kun ei vaan jaksanut mitään. Vähän hävetti olla niin laiskana, kun yleensä yritän osallistua kaikkeen, mutta nyt ei vaan pystynyt :oops:

Vauvako, syytä tukokselle ei osata sanoa. Raskaus on kuitenkin ainoa riskitekijä. Istumatyö + vatsan paino nivusiin on voinu edesauttaa tukoksen syntyä nivusissa. Minulla vatsa on ollu aina alhaalla ja sen paino on voinut haitata verenkiertoa. Mitään ei kuitenkaan tiedä varmaksi. En usko, että se vatsa- ja selkäkipu istuessa/töissä sinällään liittyi tähän lopputulemaan. Tulipa nyt totaalistoppi omaan menoon ja nyt on otettava rauhassa..

Risteilyltä kotiuduttu ja ihan ok jaksoin. Tänään otin tosin kahdet päikkärit ja loppumatkasta alko hiukan suppailee enemmän. Otettiin rauhallisesti ja pelattiin paljon korttia jne. :) Mä olen ollut laivalla aikoinaan töissä ja paljon merillä muutenkin eikä IKINÄ ole ollut pienintäkään pahoinvointia vaikka olis millasessa myrskyssä ollut mutta tänään sit tuli huono olo Ahvenanmerellä! Oltiin just sillon bingossa ja mulla oli oikeesti tosi vaikeeta ehtiä ruksata oikeat numerot ruudukosta kun korvissa suhisi ja näkö sumeni välillä. Mies sai melkeen taluttaa mut hyttiin sen jälkeen! Pienet torkut autto.
Tänään mies sai sit ekaa kertaa auttaa mulle kengät jalkaankin. :D Otin Converset sisäkengiks laivalle mutta enhän mä saanut niitä sidottua ite! :D

Hui Tiada :s mä en kuollaksenikaa muista missä mulla esikoisen synnytyksessä nuo supparit korkeimmillaa kävi, mut voisin väittää et ei ees noissa lukemissa jos oikein tuosta nyt tulkitsin... :o mut hyvä et kaikki ok ja nyt tosiaan iiisisti vielä muutama viikko!

Takaisin